Volgens mij ben ik al een keer lekker uiteten geweest met mijn man toen mijn kind voor de 10 weken was. Maar ik gaf flesvoeding.
In jouw ogen wel. Maar in andermans ogen, en vooral de ogen van mensen zonder kinderen, weegt dat misschien minder zwaar.
Ja, dat is natuurlijk véél erger dan je beste vriendin vertellen, dat ze meer welkom is als daggast... Eens. Nou, onze bruiloft heeft wel veel teweeg gebracht, hoor! Het had een grote invloed op de hoogte van onze spaarrekening én we hebben sindsdien een foto album met trouwfoto's!
Maar dan heb je toch 0,0 compassie? Ze brengt hiermee ts in een bijna onmogelijk parket. Want kolven lukt op die leeftijd schijnbaar nog niet. Wat moet ze dan?? Dan is een aparte ruimte in de buurt toch ideaal? Mama kan voeden en Bridezilla hoeft het kind niet te zien en te horen. Nee, lekker star doen, dat is een topoplossing! 👍
Ja natuurlijk, je hebt mooie herinneringen om op terug te kijken. Maar of het iets aan je relatie verandert of aan je dagelijks leven? Dat geloof ik niet echt.
Heel fijn, maar dit doet niets af aan het feit dat eisen dat je "beste vriendin" een baby achterlaat een achterlijke, egoïstische eis is. Dat heeft niets te maken met het respecteren van 'haar wensen'. Overigens heb ik niet over KINDEREN, maar over een pasgeboren baby. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Dat jij gemakkelijk je kind achterlaat als het nog een baby is betekent niet dat het voor anderen ook makkelijk is. Trouwen wordt heel erg opgehemeld, maar aan je relatie verandert er toch niets? Als het goed zit, blijft het goed, zit het niet goed, gaat het niet goed. Kijk maar naar het aantal echtscheidingen. Waarom reageer je zo hard en persoonlijk? Ben jij zo'n Bridezilla geweest? Voel je vooral niet aangesproken, dit gaat over de vriendin van TS.
Ik snap jouw reacties totaal niet. Ik heb gisteren TS haar vorige topic over hetzelfde doorgelezen om te kijken wat town e reacties waren en toen waren je reacties haaks op wat je nu schrijft. Wat maat dat je er nu helemaal anders over denkt?
Whaha dit! En zoals ik hier al las...als ons kindje iets zou "verstoren" zou mijn man bij mijn vriendin even buiten stappen of ik bij een vriend van hem. Geen enkel probleem. Maar de opmerking van de vriendin dat ts door haar verzoek hqar voorbereidingsplezier verpest dat zou voor mij resoluut einde vriendschap betekenen en ben je in mijn ogen ook een echte bridezilla.
De rest was er allang achter, dat TS geen keus kreeg. Vandaar ook de felheid. Met het laatst punt ben ik het ook eens, maar dan moet je als bruidspaar óók accepteren, dat niet iedereen KAN in de geëiste omstandigheden en daar dan ook geen punt van maken. Flesvoeding scheelt, natuurlijk. Daarnaast is een paar uur uit eten 's avonds nog wat anders dan de gehele dag (want 'DAGgast') én avond weg zijn. Nee tuurlijk niet. Niet significant in elk geval. Maar ik maakte maar een grapje. Oef.... ik ben bij, hoor! Ben nondeju anderhalf uur met dit topic bezig geweest.
Ik zeg toch ook niet dat zoiets makkelijk moet zijn of dat je zoiets moet doen. Jeetje, zeg iets tegen een moeder over het achterlaten van (pasgeboren) kinderen en ze beginnen te stuiteren. Als jij je kind niet wilt achter laten dan doe je dat gewoon niet, klaar! Maar als de wens van een bruidspaar is om geen kinderen aanwezig te willen hebben op een bruiloft dan moet je dat accepteren en niet door blijven zeiken over het ophemelen van trouwen en dat dat niet zo zwaar mag mee tellen als een pasgeboren baby. Wat raar dat jij vind dat ik persoonlijk reageer, alleen omdat ik aangeef dat je in een bepaalde situatie weinig inlevingsvermogen hebt. Jij gooit mij om de oren dat ik makkelijk mijn kind achterlaat, dat ik hard reageer en dat ik waarschijnlijk zelf een bridezilla ben geweest. En ik reageer persoonlijk en hard? Ik geef alleen aan dat ik mij heel goed kan inleven in een bruidspaar dat geen kinderen aanwezig wenst op hun huwelijk, ook niet in uitzondering.
Nog even over die vergelijking werken en een daggast (en avond op een bruiloft zijn). Als je terug begint met werken is je baby meestal al 12 tot 15 weken oud. Ik weet niet hoe lang het geleden is Sjaanbanaan, dat jouw kinderen klein waren (lang, vermoed ik), maar er is een WERELD van verschil tussen een baby van 6 weken en 1 van 12 weken. Iedereen weet dat die eerste weken zo ontzettend snel gaan, dat je het gewoon niet KAN vergelijken.
Ja, maar TS weet nu toch nog niet hoe dat gaat lopen. Mijn oudste bleef ook al bij opa en oma slapen toen ze 4 weken oud was. Was een hele lieve rustige baby, die het naar haar zin had bij ieder ander. Maar nu mijn tweede......jeetje, is dat even een verschil. Deze dame is pittig en heeft de eerste 3 maanden alleen maar bij papa of mama willen zitten. Heeft periode gehad dat ze alleen maar een fles bij mij dronk, en ik dus ook totaal niet op mijn gemak was als ik alleen al aan het idee dacht dat iemand op haar zou moeten passen.
Je begon over 'wie ben jij dat je zegt dat het opgehemeld wordt', en terwijl het toch gewoon waar is, dat trouwen enorm overschat wordt. Het is leuk om te doen, en mensen die het doen hebben mijn zegen en ik ben graag aanwezig bij huwelijken, ik heb er echt geen hekel aan. Maar als je nu al zo verkrampt bent als de vriendin van TS is er toch geen lol meer aan? Fijn dat je je zo goed kan inleven in zo'n bruidspaar, ook al is de bruid een egoïstisch kreng en zet ze haar 'beste vriendin' ruim 6 maanden van tevoren al voor het blok. TS probeert met allerlei oplossingen aan te komen terwijl Bridezilla die al afschiet. Je kan je wel heel goed inleven in die vriendin, en je reageert nogal fel op mensen die dat niet kunnen. Vandaar mijn aanname, die je overigens niet serieus moet nemen. Als jij een bruiloft het belangrijkste in het leven vindt is dat goed en wel. Maar dat geeft niemand het recht om zo aanvallend proberen invloed te hebben op het leven van een ander (zoals die vriendin nu bij TS doen). Zoals anderen ook zeggen, ik trouw niet zonder mijn beste vriendin. Dat Bridezilla dat wel wil doen (of daarmee dreigt), betekent dus dat ze de vriendschap niets waard vindt. En dat ze een kinderachtig schepsel is.
En dat is nou precies wat TS aan heeft gegeven, waarom ze niet nu al definitief kan zeggen of ze op de bruiloft aanwezig kan zijn.
Nee hoor ik reageer fel (in jouw ogen) op jou omdat ik het onzin vind om te zeggen dat trouwen niets voor stelt. Dat is jou mening maar dat hoeft niet voor een ander zo te zijn.
Waarom wil/kan jij nog steeds niet begrijpen dat er een wereld van verschil zit in een kind die wat ouder is en een pasgeboren baby?
Ik heb niet gezegd dat trouwen niets voorstelt, maar dat het gewoon niets verandert in je leven. Dat zijn twee heel verschillende dingen.
Ik begrijp dat wel. Maar een bruidspaar zonder kinderen begrijpt dat niet, en dat is wat ik weer begrijp.