Bruiloft vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja klopt, maar als het je beste vriendin betreft, dan doe je dat m.i. niet eenzijdig, maar in overleg. Zo van: Lieverd, ik wil dolgraag op je bruiloft zijn, en de 'belangrijkste dag van je leven' met je delen, maar helaas is het voor mij niet mogelijk om [oppas te regelen/de hele dag weg te zijn bij mijn kind/vul maar in].

Dit is een mooie opening om naar een compromis te zoeken. Of in elk geval naar iets, waar beide vrede mee hebben en de vriendschap kan blijven bestaan.

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Een bruidspaar heeft een wens.
    Die spreken zij uit.
    Zij geven aan geen concessie te willen doen.
    De reden maakt niet uit, het is hun reden, daar kunnen wij met z'n allen naar gissen maar dat heeft weinig nut.
    Zij zijn het bruidspaar, zij betalen, het is hun dag.
    1 dag in hun leven waarin zij centraal staan.
    Ben je het niet eens met hun wensen, dan weiger je en blijf je thuis.
    Zo makkelijk is het.

3. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ja dat klopt.
    Maar als zij absoluut geen concessies willen doen op dat vlak, dan bepaal jij of je er in mee kunt gaan of niet.

4. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Jouw vriendin lijkt me een zeer egoïstisch persoon, die alleen maar met zichzelf bezig is. Natuurlijk mag iedereen zijn bruiloft invullen zoals ze zelf willen, maar soms lopen dingen nou eenmaal anders en moet je je verwachtingen en wensen misschien wat bijstellen.
    Een bruiloft is een dag die je wil doorbrengen met je dierbaren. Ik zou me, als ik jou was, afvragen hoe belangrijk je voor haar bent.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    :D Ja was het leven maar zo makkelijk als jij het nu opschrijft.

Heerlijk en duidelijk.

Maar helaas....

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit is puur theorie en zonder emotie.
    En nu de praktijk nog...😂
    Het gaat niet om een vage kennis, maar om beste vriendinnen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee hoor, maar ik heb er wel erg lang over nagedacht. En ik ben helemaal vóór kinderloze bijeenkomsten en dus óók huwelijken. (Ikzelf geef trouwens niets om huwelijken.) Maar naarmate ik er langer over nadenk zou het voor mij toch véél belangrijker zijn om mijn beste vriendin erbij te hebben. Ik zat daarnet tegenover haar en de idee alleen al dat ze er niet bij zou zijn doet mij spontaan janken. 😭 Dus dan maar een concessie doen, zeker omdat TS ook al heeft aangeboden om het kleintje apart te houden. Waarom dan nog zo moeilijk en star doen. Het leven is te kort voor dit soort kinderachtige onzin!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zo makkelijk is het niet, want een bruiloft is geen reden om je boven alle andere mensen te plaatsen, om al je respect te laten varen. Je gaat trouwen. Je wordt niet één dag goddelijk. Doe je dat wel en ga je daarbij spreekwoordelijk over lijken, dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Want guess what? De dag erna ben je NIET meer 'verheven', maar de mensen, die door jouw woorden of gedrag gekwetst zijn, zijn nog steeds gekwetst.

En of het nou om een bruiloft gaat of welk willekeurige ander moment in je leven, op het moment dat je lak hebt aan wie je kwetst en je vindt, dat dat het probleem is van de gekwetste persoon, dan ben je egocentrische en zelfs asociaal in de puurste zin van het woord. Gebeurt dat onder het mom van 'je bruiloft', dan is 'bridezilla' dè term, die exact daarvoor in het leven is geroepen.

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik denk dat we kort en lang kunnen discussiëren hierover, maar denk dat we geen steek verder komen ;)

stellen zonder kinderen kunnen zich slechts in beperkte mate inleven in stellen met kinderen. omdat ze gewoon echt simpelweg geen flauw benul hebben hoe het leven met een (pasgeboren) baby kan zijn, maar hetzelfde met oudere kindjes trouwens...
    je krijgt er vanaf de zijlijn veel te weinig van mee om je daar goed als stel zonder kinderen heel goed in in kunnen leven....

ik begrijp beide kanten heel goed. mijn keuze zou het niet zijn om dan maar direct je beste vriendin te schrappen een halfjaar van te voren, maar zij is mij niet ;).

maar goed ik had eerder al gereageerd dat ik bij voorbaat al zou aangeven dat een hele dag naar alle waarschijnlijkheid niet mogelijk zal zijn.

ja ik vind de vriendin van ts er wel heel rigoureus en star in, maar ik zou niet direct opkijken van dat ontbreken van dat specifieke inlevingsvermogen. zij heeft nog geen eigen kind meegemaakt dus ze heeft gewoon echt geen flauw benul wat wel/niet zou kunnen en hoe het allemaal is, waar je tegenaan kunt lopen...

overigens sta ik ook niet achter de aanname dat je geen last hebt van pasgeboren baby's, dat is namelijk ook niet perse zo ;)

ik vind de oplossing die ts heeft aangedragen heel fair (baby in andere ruimte dus niet erbij en dat zij af en toe kan voeden maar dat ze er dus wel gewoon de hele dag bij is. ja ok je kan je afvragen idd hoe die oppas dan aan eten en drinken komt, maar hier valt ook vast wel over te praten toch en dan kan dat onderling geregeld worden).

anyway, ik denk dat de meesten hier overschatten in hoeverre stellen zonder kinderen zich zouden (moeten) kunnen inleven in stellen met kinderen.
    ik kan me in elk geval nog herinneren hoe het was zonder kind en wat ik toen dacht en wat er dus ontbrak aan puur ervaring.

ts, laat het even bekoelen en bel haar volgende week ofzo eens op om af te spreken (zonder kind) om gewoon eens te praten, hoeft het niet eens specifiek over dit voorval.
    al moet ik ook wel toegeven dat ik denk dat er vooral financieel meer aan de hand is waardoor ze zoekt voor mensen te schrappen als daggast. soort bijsmaak krijg ik ervan. maar goed, ik ken haar niet dus dat weet ik niet dus dat is slechts een aanname ;)

10. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Mij gaat het er om dat een bruidspaar het recht heeft om zo'n soort wens te stellen en dat ik die wens begrijp.
    En dat de gast het recht heeft om dit te weigeren en dat ik dat ook begrijp.
    Er valt van beide iets te zeggen, ik kan beide begrijpen.
    Echter vind ik de manier waarop de bruid in dit geval reageert niet zo netjes.

11. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Pffff toch nog spannend of je überhaupt wordt uitgenodigd.
    Jammer dat ze zo star is terwijl jij toch redelijke oplossingen bedenkt.
    Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe zij dat gaat doen later als ze kinderen mag krijgen.
    Of ze zich dan realiseert hoe moeilijk ze het jou heeft gemaakt.

Ik zou voor nu gewoon rustig op de uitnodiging wachten en dan lekker je eigen plan trekken na je bevalling en doen wat voor jou goed voelt.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Een echte beste vriendin weigert niet zo makkelijk een uitnodiging van haar vriendin, echte beste vriendinnen zoeken samen naar oplossingen zodat jullie beide van deze prachtige dag kunnen genieten.

Kun je dit niet? Dan ben je naar mijn inziens geen beste vriendinnen van elkaar.

13. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    #393 doedel, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Edit: verwijderd.

14. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    precies dit.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En daar zit hem de crux m.i., IK en waarschijnlijk TS bekijkt het vanuit het standpunt van haarzelf en de band die zij met haar beste vriendin heeft. Dit heeft toch niks te maken met wel-of-niet moeder zijn. Dit ZOU moeten gaan om de band die twee goede vriendinnen hebben en de behoefte om samen te zijn op zo'n belangrijke dag. Het feit dat TS tegen die tijd een PASGEBOREN baby heeft maakt de praktische invulling even wat lastiger, meer zou het niet moeten zijn.

Maar inderdaad, vriendin wil geen enkele concessie doen...echt geen enkele! 🙄 Dus daarmee zegt ze feitelijk 'ik wil je niet op mijn huwelijk hebben'. Want ze zou donders goed moet begrijpen, daar komt dat stukje empathie en logisch nadenken weer, dat ze nu TS geen keuze laat. Immers haar newborn baby moet kunnen drinken.

En nogmaals voor de duidelijkheid. Ik zou waarschijnlijk ook geen kinderen op mijn bruiloft willen. En ik respecteer mensen die om wat voor reden ook geen kinderen erbij willen op hun 'grote dag'. Mensen die die wens als zodanig niet willen respecteren vind ik onbeschoft. Of mensen die van mening zijn dat hun kinderen altijd overal bij moeten zijn, vind ik persoonlijk ook onzin. Maar het komt toevallig zo uit dat TS op de dag van het huwelijk met een pasgeboren (!!!) baby zit (al dan niet borstgevoed vind ik amper relevant overigens) en die begrijpelijkerwijs niet de hele dag achter kan en wil laten. En als vriendin van TS dus geen concessie wil doen kan haar beste vriendin niet aanwezig zijn. ☹️

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De bruid moet maar concessies doen voor ts, maar waarom zou ts dat niet voor de bruid kunnen doen?

TS geeft aan dat locatie 20 minuten van ouders is. Stel ze geeft bv, dan zou ts ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld na de ceremonie na baby te gaan om te voeden. Immers worden er na de ceremonie vaak foto's gemaakt. TS kan dan proberen om tijdens het diner weer terug te zijn. Na het diner is er vaak ook nog ruimte voordat het feest start en kan TS weer heen voeden, of TS kan vragen of haar ouders met de baby even bij haar komt.
    Dan kan je daarna meegenieten van het feest en weer op tijd naar huis. Wel een gevlieg, maar aan de andere kant als ik daarmee mijn vriendin op dat moment een plezier zou doen op HAAR belangrijke dag zou ik dat ervoor over hebben.

17. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Maar waarom is er geen ruimte voor empathie van de andere kant?
    Jullie blijven allemaal doorhameren dat een echte beste vriendin daar rekening met houdt, maar waarom mag een bruid niet gewoon bij haar standpunt blijven?
    Als zij dat zwaarder vindt wegen dan de aanwezigheid van haar beste vriendin op haar bruiloft dan moet daar toch echt iets wringen.
    Jullie zijn allemaal zo bezig met een moeder en een pasgeboren kind, en de bruid dan?

18. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Het gaat er niet om of je het eens bent met hun wensen.
    Als TS het eens is met haar wensen en dus respecteerd dat kinderen niet aanwezig mogen zijn, dan kan TS dus niet heen. Want ze kan/wil/zal een 6 weken oude baby mogelijk niet naar een oppas doen.

Het is idd de dag van het bruidspaar. Dat wil nog niet zeggen dat ze niet even mee kunnen denken met hun beste vrienden?
    Op mijn trouwdag wilde ik bepaalde mensen er heel graag bij hebben, dan is het toch logisch dat je even kijkt hoe je dat voor elkaar kan krijgen?
    Het feit dat TS heeft aangegeven: ik wil er graag bij zijn, maar dat kan mogelijk alleen als ik de baby mee kan nemen. Geeft toch juist aan dat ze de wens van de bruid respecteerd. Als de bruid dan zegt: daar wil ik niet eens over nadenken. Dan zou ik daar als kersverse moeder heel snel klaar mee zijn.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar empathie en begrip toont TS toch door er voor te zorgen dat de baby er ook echt daadwerkelijk niet bij is? Ze zoekt naar oplossingen, is dat niet genoeg?

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat de vriendin van TS met zo'n oplossing ook akkoord zou gaan. Het is naar mijn inziens een beetje het zelfde idee als dat de baby met oma of wederhelft in een andere ruimte zit en daar ging de vriendin al niet mee akkoord. Zoals het nu bij mij overkomt verwacht de bruid gewoon dat TS haar kind de hele dag alleen laat en er alleen voor haar is en even haar kind '' vergeet ''

Deel Deze Pagina