Nee dat doet ze niet, want de oplossingen die gegeven zijn houden in dat de baby toch mee gaat op die dag en wel aanwezig is, wel eens waar in een andere ruimte misschien, maar wat dat precies inhoudt en of de aanwezigheid van de baby niet van toepassing is is niet duidelijk. Misschien wordt de ceremonie toch enigszins verstoord of andere momenten van de dag. Zij willen klaarblijkelijk die dag gewoon niet met kinderen geconfronteerd worden, op geen enkele manier.
Als geval zou zijn dat bruid ook niet akkoord zou gaan dat ts tussendoor naar oppas gaat om de baby te voeden, dan zou ik zelf de keuze maken om gewoon niet te gaan. Stuur haar een kaart en cadeau en wens ze een hele fijne dag toe. Maar ik zou er absoluut niet over doordrammen oid als je gedaan hebt wat in jouw macht ligt om tot een oplossing te komen.
Daarom zou ik nooit trouwen met daggasten en andere gasten... wat een gezanik. Wij hadden alleen onze families en goede vrienden erbij, mensen die ik ook daadwerkelijk er écht bij wilde hebben en waarvoor ik dus ook wel dingen zou willen regelen etc.
De baby is niet aanwezig, de baby is in een totaal andere ruimte dus kan de hele plechtigheid niet verstoren. TS heeft al aangegeven dat die vriendin er niets van zal merken dat haar kind in een andere ruimte is waar iemand anders voor het kindje zorgt. Als je dat al als '' teveel '' beschouwt dan spoor je echt niet. TS is gewoon aanwezig op de dag zoals die vriendin ook wenst. Wat wil ze nou nog meer? Dat werkelijk alles wat rondom TS draait vergeten word? Dat TS alles laat vallen voor haar? Kom op zeg. Ik vind de oplossing die TS aangeeft een perfecte oplossing. Ik snap werkelijk waar niet waarom jij het continue opneemt voor die bridezilla? Jij vind dat wij ons niet verdiepen in die vriendin van TS maar ik zie ook weinig verdieping van jou in de situatie van TS. Alles moet volgens jou maar wijken voor de bruiloft van die vriendin. Volgens mij ben jij zelf ook een erg goede bridezilla als ik jouw reacties zo terug lees
Zover ik begrijp doet TS nu ook niet doordrammen, ze heeft zelfs al aangegeven de vriendschap even op een laag pitje te zetten en gewoon even af te wachten. Maar ik zou, net zoals jij ook al zegt, gewoon niet eens meer gaan naar die bruiloft. Graag of niet denk ik dan.
Wat ben ik blij dat mijn man en ik niet willen trouwen Al dat gezeur en gezeik wat er altijd bij komt kijken. En waar doen we het eigenlijk voor? Om die handtekening op een papiertje? Word daar de liefde beter door? Nee, voor ons geen trouwerij hoor
Ik ben ook op vakantie geweest met mijn schoonfamilie. Deze hadden 0.0 inlevingsvermogen in ons en onze kinderen. Moet ik daar dan boos om worden, of moet ik mijn verwachtingspatroon aanpassen? Zij kunnen er niets aan doen dat ze zich totaal niet kunnen inleven en dat begrijp ik. Het kost me alleen maar energie om mezelf daar druk over te maken. Ik ben toch met ze op vakantie gegaan, ik had er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen. Ik stel mijn verwachtingspatroon bij, want niet iedereen begrijpt wat het is om kinderen te hebben. Wel ben ik dan zo dat ik bij mezelf denk: wacht maar tot dat jullie zelf kinderen hebben. En dan ben ik eerlijk gezegd ook wel zo'n bitch dat ik hun even precies zo behandel als dat zij ons hebben behandeld, gewoon om het ze even te laten weten.
Maar als ts dan zegt dat je dan niet kan komen is de bruid gepikeerd, boos en voelt het als of haar hele voorbereiding verpest is... De bruid kan gewoon weg niet alles hebben, het is het een of het andere.
Dit dacht ik ook. Zeg ok. En beslis kort van tevoren of je gaat. Zij kan je uitnodigen op hun voorwaarden. Jij kunt gaan op jouw voorwaarden. Maar iedereen oudr dan 12 begrijpt dat het geen enkele zin heeft om hier ruzie om te maken.
Zou je denken. Maar het gebrek aan de welwillendheid om hier samen uit te komen vind ik bizar. Ja ik denk ook dat hier méér aan de hand is. Maar dat deed me denken aan een opmerking van TS: Hier sta ik ook wel een beetje van te kijken. Als je met zoiets al niet bij je beste vriendin terecht kunt... Dit. TS heeft al meerdere voorstellen gedaan, waarbij ze consessies doet. ALS ze het al haalt met 2 voedingen, want baby's van 6 weken oud komen vaak om de 2 à 3 uur. Daarnaast is ze dan per keer een uur kwijt (heen- en terugreis + voeden zelf). Ik kan me voorstellen dat opa en oma niet 'even' op en neer willen rijden. Het zou kunnen hoor, maar zelfs als je dit van plan bent, kun je geen garanties geven voor over een half jaar. Met zo'n kleintje moet je toch maar afwachten hoe het loopt en wat er mogelijk is.
Nee hoor, want de oplossing, om af te wachten hoe het gaat met TS en haar baby en derhalve nog niet definitief vast te leggen of zij er als daggast bij kan zijn, is óók al geen optie. En de optie, dat TS er überhaupt niet bij is, omdat ze bij haar baby zou moeten blijven, wordt haar óók niet in dank afgenomen. Sja sorry hoor, maar het moet uit de lengte of uit de breedte komen... Ik zie het me al voor me... straks is er nog een vrijgezellenfeest... Ik ben benieuwd hoe die vriendin gaat reageren als TS aangeeft, dat ze geen alcohol gaat drinken, omdat ze borstvoeding geeft... Want ja, iedereen moet natuurlijk wel strontlazarus zijn op haar vrijgezellenfeest! Voor die éne avond heeft TS dat toch wel over?
Nee, ze vond het 'te veel gedoe om over na te denken'. Oftewel, ze heeft het nog niet eens serieus overwogen.
Aan jouw reacties te zien verplaats jij je meer in de bridezilla maar denk dat je dat zelf niet echt door hebt.
Precies, en dat is in mijn ogen nog veel erger. Ze heeft dus een ( zoals ik al eerder benoemde ) Ikke Ikke Ikke en de rest kan stikken mentaliteit.
Nee hoor ik denk dat jullie dat verkeerd zien. Alleen ik ben wel van mening dat je een bruidspaar niet iets kan opdringen, tijdens hun bruiloft, wat zij niet willen, ook al heb je nog zo'n goede reden en zie je het zelf anders. En waarom ze iets niet willen is hun beslissing en dat is hun goed recht. Verder heb ik nu ook al meermaals aangegeven dat ik de bruid ook wel vreemd vind reageren door de uitnodiging per direct in te trekken. En ik begrijp ts ook heel goed dat zij haar pasgeboren kindje dan misschien nog niet kan/wil achter laten. Maar jullie blijven er op inhakken dat jullie het niet begrijpen als iemand een beste vriendin weigert op haar bruiloft als ze een pasgeboren kind meeneemt. Ik bekijk het ook vanuit de andere kant, want de kant vanuit een moeder begrijp ik maar al te goed en daar leg ik nu niet de nadruk op want dat doen jullie al.
Even serieus. TS dringt werkelijk niets op aan het bruidspaar, ze komt zelf met een oplossing, een oplossing waar het bruidspaar totaal geen hinder aan zal ondervinden maar juist profijt. Snap niet dat jij dat niet in kan zien.