bruiloft vriendin

Discussion in 'De lounge' started by sem frummel, Feb 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou ook gewoon naar het feest gaan en lekker meefeesten. Daarna kun je op een rustig moment eens het gesprek aan gaan met die vriendin.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een gedoe altijd, die bruiloften... ik heb het idee dat keuzes van het bruidspaar veel oud zeer naar boven brengen.

Zij hebben een reden voor hun aantal daggasten, dus dat is het. Als jij je zo gekwetst voelt daardoor kan je ervoor kiezen helemaal niet te komen.
    Anders gewoon lekker gaan feesten. Ze hebben jullie uitgenodigd om het feest, toch het leukste van een bruiloft, mee te maken. Ik zou me echt niet beledigd voelen.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Misschien is er van haar uit wel een en ander gebeurd, waardoor jullie als vriendengroep niet 'op de short list' kwamen. Of misschien zit haar aanstaande er wel achter, om wat voor reden dan ook. Schijnbaar zijn jullie nog wel belangrijk genoeg voor haar om überhaupt uitgenodigd te worden. Kun je je voorstellen hoe het voor haar voelt als jij je - ogenschijnlijk alleen maar omdat je niet bij de ceremonie aanwezig mag zijn - te goed voelt voor haar? Lijkt me erg pijnlijk.

Je zegt dat dit de druppel is. Heb je het ooit wel eens goed met haar besproken wat je dwars zit? Want misschien heeft ze het helemaal niet door, of zit er iets heel anders achter en voelt zij zich er ook rot bij.

Je voorbeeld van dat jullie niet hoefden te helpen en dat veel familie wel hielp, vind ik een beetje vreemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet 20 man over de vloer wil hebben om te helpen. Dat je aan een man of 5 wel genoeg hebt en dat ze die hulp al had gevonden (ruim?) voor jullie iets aanboden...

4. rums

rums Niet meer actief

Dit lijkt mij een vriendschap die gaat doodbloeden. Hij lijkt haar te isoleren.
    Ik zou mij er als vriendin bij neerleggen hoe frustrerend dat ook is.

5. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik zou wel.naar het feest gaan. Het Is hun dag en zij mogen het invullen zoals ze willen. Zij hebben voor deze invulling gekozen.

Wij hadden ivm ons budget ook weinig daggasten. Maar de ceremonie was 'openbaar'. Iedereen die zin Had mocht way ons betref naar het gemeentehuis komen om de ceremonie bij te wonen. Zo kwam het dat wij 'maar' 14 daggasten hadden (alleen naaste familie) maar er zeker 50 mensen bij de ceremonie waren. Dat Was ons dierbaar. Die mensen zijn later op de dag ook allemaal op het feest geweest.

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Gewoon lekker naar het feest gaan en later eens over de vriendschap praten als de bruiloft geweest is en het gevoel dat je hebt niet weg wegebt.

Mijn visie over die vrienden van hem die wel de hele dag komen.....

Je geeft zelf al aan dat het er een paar zijn en je niet precies weet hoe en wat.

Misschien heeft hij wel een keuze uit zijn vrienden moeten maken en daar twee daggasten uitgekozen en heeft jouw vriendin dat ook gedaan.
    Met deze insteek zou het zo maar kunnen zijn dat zij twee vriendinnen buiten het clubje van jullie vieren heeft gekozen.

Niet alles heel persoonlijk opvatten betreft bruiloften. Mensen kunnen nou eenmaal niet iedereen en alles tevreden stellen.

Mocht je buitende bruiloft om ook bedenkingen hebben over jullie vriendschap bespreek dat dan gewoon maar laat de bruiloft er buiten dit staat er los van.

Share This Page