Bruiloft - wat is gebruikelijk?

Discussion in 'De lounge' started by Skatje, Jun 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

50 euro is toch prima! Ik zou sowieso kijken wat je kan missen. Krom liggen om maar een hoog bedrag te kunnen geven moet je niet doen.

En meer geven omdat het in een restaurant is, waarom dan? Ik hoef hun feest toch niet te bekostigen? Ze kiezen er zelf voor om in een restaurant te gaan eten. Ik neen aan dat het bruidspaar de bruiloft zelf kunnen betalen en niet afhankelijk zijn van de giften van de gasten.

Ik schrik soms ook wel als ik lees dat mensen verbaasd zijn om het bedrag in een envelop. Dat ze meer hadden verwacht. Het gaat toch niet om de grootsheid van het cadeau maar dat ze komen op jullie grote dag?

Het laatste is dus niet aan jou he ts :) gewoon even algemeen.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Haha grappig. Aan deze kant van het land (oosten) hebben we vaak geen recepties. Wel een dag -en avondbruiloft. Als je alleen s avonds word uitgenodigd (zonder diner dus, maar wel met hapjes en soms een hapjesbuffet oid) is 40/50/60 euro per stel gebruikelijk. Als mensen de hele dag komen, dus ceremonie, borrelen, diner en avondfeest (zoiets), dan wordt er gerust 100 of 120 euro gegeven per stel.

Lastig dus te zeggen wat je moet geven, maar ik geloof dat de bovenstaande reacties je al genoeg advies hebben gegeven. En dan meer in de richting van jullie type bruiloften ;)

Share This Page