Ik heb een vraagje voor dames die down-under scheren... Het hele gebied zeg maar, niet alleen biniki lijn. Al vanaf mijn 17e geloof ik scheer ik dat dus ook. Nog net niet dagelijks, maar toch zeker om de dag/2 dagen. Vind het hygiënisch, fijn voor m'n partner tussen de lakens en het was gewoon een standaard verzorgings-gewoonte geworden. Voelde me ook echt 'vies' bij wijze van, als ik dat niet gedaan had. Tijdens de zwangerschap (ik had mazzel dat ik een klein buikje had) ook gewoon door gegaan met scheren, tot 1 week voor de bevalling. Uiteindelijk werd het toch wel lastig met het buikje dus vanaf ongeveer m'n uitgerekende datum had ik er geen zin meer in. Inmiddels is m'n zoontje 4 weken, en tot nu toe heb ik het nog niet aangedurft om weer te scheren. Ik ben geknipt en gehecht dus sws de hechtingen natuurlijk, waren een obstakel maar ook het idee dat alles daar beneden veranderd is, vond ik erg lastig dus scheren stelde ik maar uit.. Nu heb ik me vandaag weer geschoren. Voelde me ook echt 'vies' en was d'r helemaal klaar mee. Maar.... Ik vind het foeilelijk zo... Terwijl ik het áltijd zo gehad heb! Zou dat een kwestie van wennen zijn? Het is natuurlijk wel lang, 5 weken niet geschoren... Vind het nog steeds wel hygiënisch en fris, maar jemig... T ziet er zo raar uit.... Benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee... (Weet trouwens niet of ie goed staat in dit onderwerp maar wist ook niet waar die anders moest...)
Ik zou zeggen: lekker doen waar je je fijn bij voelt. Ik scheer ook altijd alles weg. Vanaf 30 weken had ik niet meet geschoren dus was echt een bende hihi. Ik ben er nu weer super blij mee, en man lief ook!
Haha ja dat weet ik dus nog niet helemaal... Misschien moet ik weer gewoon ff wennen... Maar was benieuwd of er meiden zijn die dat herkennen. En ja haha, weet zeker dat vl ook blij verrast zal zijn
Kan best zijn dat je venusheuvel zeg maar wat veranderd is door de zwangerschap, wat dikker. Ik had dat wel en dan ziet het er toch anders uit
Dus toch! Ik dacht dat tijdens de zwangerschap al te zien, aan het einde toen de baby ingedaald was. Niet zo raar natuurlijk ook.. Maar twijfelde of dat weer afgezakt was tot normaal of dat het wat dikker was gebleven...
Ik haal ook alles weg. Zo ook de dag voor de bevalling.. De helse jeuk door die haartjes in combinatie met enorme knip staan me nog helder voor de geest. Pas toen ik met 7 weken voor nacontrole ging durfde ik weer te kijken en scheren. Litteken: prachtig! Zone zelf.. Veranderd! Het went wel maar toch ziet het er anders uit. Hetzelfde met mijn arme borsten helaas.
hahaha herkenbaar, hier scheer ik ook altijd alles foetsie en nu gaat mijn man het bijhouden hahahaha
Ik droeg erg maar voren en kon daardoor al relatief snel downunder niets meer zien maar wat geschoren op de tast en ml hielp me af en toe. Na de bevalling moest ik ook weer ff wennen dat ik wel alles weer kon zien en het zag er ook wat anders uit leek wel, dacht heeft echt een hele tijd geduurd. Volgens mij is het nu aardig bijgetrokken
Thnx, zo te horen ben ik dus iig niet de enige die er ff aan moet wennen en kan het op lange termijn dus nog bijtrekken.. Hoe zit het met zwelling? Iemand enig idee/ervaring hoelang dat kan duren? Heb helemaal geen pijn of last meer maar m'n ene kant is wel iets dikker als de andere.. M'n schaamlip zeg maar..
Ik scheer ook alles al jaren weg. Ik had wel een enorme buik maar bleef het redelijk tot het eind bijhouden. Gelukkig heb ik geen heftige haargroei wn tijdens mijn zwangerschap nig veel minder. Daarna ook weer gewoon opgepakt. Ik gruwel van schaamhaar bij zowel mannen als vrouwen. Dus voor mij genoeg motivatie im het weer oo te pakken.