Oke.....stom.....wij hebben geen rechtsbijstandverzekering. In maart hebben we online 2 hoverboards (X boards) voor de meiden gekocht. Ze waren helemaal blij en trots. Echter als de hoverboard leeg raakt stopt deze "zomaar" zonder enige waarschuwing. Na 2 flinke valpartijen hebben we de verkopende partij gevraagd om ze na te kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Hij liet een filmpje zien van hemzelf....dat hij met zijn voeten heen en weer ging en dat de hoverboard waarschuwingsgeluiden maakte. Echter werkt het niet zo als mijn kinderen erop staan. Binnen de kortste keren weer kapotte kleding en knieën. Dus weer geklaagd. De verkopende partij wilde er bewijs van. Met veel tegenzin hebben we dus een filmpje van mijn jongste dochter gemaakt dat ze op de hoverboard staat en dat de board "ineens" stopt zonder enige waarschuwingsgeluiden. Dat filmpje hebben we opgestuurd en nu krijgen we geen reactie meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Mijn kinderen hebben meerdere valpartijen beleefd, 2 kapotte broeken en 1 maillot. Wij willen ons geld terug. Welke stappen kunnen we nu ondernemen?
Gebruiken je kinderen dat ding dan wel goed? Want als het bij de verkoper wel goed gaat, kan het toch niet zo zijn dat het hij jullie niet op die manier werkt. Wanneer heb je het filmpje opgestuurd?
Maar als er waarschuwingsgeluidjes op zitten, en de leverancier laat dat zien en horen, waarom kan dat dan niet bij jullie kinderen? Dan doen die of iets verkeerd, of ze zijn nog te jong voor een hooverboard.
Op zijn filmpje gingen zijn benen een beetje heen en weer (wiebelen zeg maar) Mijn kinderen staan erop en rijden door de straat. Dan moet een hoverboard toch zeker waarschuwingsgeluiden geven wanneer deze leeg is? Het is levensgevaarlijk zo! Edit: De hoverboard piept als ze erop zitten en als ze te hard gaan, maar niet wanneer deze leeg is.
Lastig, je mag als consument een degelijk product verwachten en deze naar behoren doet. Echter als hij kan aantonen dat er wél zo’n waarschuwingssignaal op zit dan zou je denken dat er iets mis is met die van jullie. Heeft hij aangeboden deze te willen nakijken voor jullie? Want je wilt meteen je geld terug maar is het niet veel schappelijker om de verkoper eerst de kans te geven dit te kunnen repareren?
Oh sorry te snel gelezen, ze zijn dus al voor reparatie weggeweest? En hij heeft dit gefilmd. Is er geen werkplaats of een thuisadres waar je met deze verkoper kunt afspreken. Wellicht kan hij je dit veel beter persoonlijk uitleggen?
Ze hebben ook een Facebook pagina. Ook leuk om dingen online openbaar te zetten. Wedden dat ze reageren?!
Wij gaan niks op Facebook zetten. Maar na maanden heen en weer bakkeleien, zijn wij er klaar mee. Ik probeer het filmpje van mijn dochter op ZP te zetten..... Onze eerste klacht was 24 uur na ontvangst hoverboard.
Hier heb je geen rechtsbijstandverzekering voor nodig. De producent/leverancier moet een deugdelijk product leveren. Zo niet, dan maken of geld terug. Maar in de realiteit krijg je de leverancier/producent pas zover na een rechtszaak als ze niet willen helpen. Dus heb je niks aan (zelfs mét vonnis is lastig om geld te krijgen). Gewoon blijven proberen. En anders langs juridisch loket of rechtswinkel. Studenten schrijven graag een brief voor je.
Sorry filmpje toevoegen lukt niet. Mijn kinderen kunnen de hoverboard prima besturen. Net zoals alle kinderen in de straat. Mijn kinderen zijn wel licht.....Mijn oudste dochter weegt 27 kilogram. Maar dan nog.....
Filmpje uploaden op YouTube en dan hier de link plaatsen kan wel. Het lijkt erop dat die hooverboards niet correct werken, wel raar dat ze het allebei dan niet goed doen. Waar de verkoper op stond op dat filmpje was er wel eentje van jullie? En zo ja hoe weet je dat zeker?
Dat was 1 van ons. Mijn dochter heeft een sticker op haar hoverboard geplakt. Deze kwam in beeld. Ik ga als die bijna leeg is, zelf erop staan....alleen.....ik wil eigenlijk niet vallen
Staat er iets in de handleiding over het gewicht van de gebuiker? Die sticker kan hij niet zelf eraf gehaald hebben en op zijn hooverboard geplakt of een zelfde sticker op die van hem geplakt? Je weet nooit