misschien een goede tip voor de telefonische enquetes

Discussie in 'De lounge' gestart door , 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

  2. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ik haat ze...

    laatst werd ik gebeld en vroegen ze of ze spraken met mevr. ..... (de naam van mijn man) ik zei nee verkeerd nummer.
    oh sorry werd er gemompeld.

    ik heb er gewoon geen zin in.

    toen we in spanning zaten omdat mijn moeder een zeer gevaarlijke operatie kreeg,en als het mis was zouden we een telefoontje voor de middag krijgen. werd ik gebeld door zo`n k.t marketing, ik schrok me wild en was niet aardig.
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    :D :D
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Al voordat ze iets gevraagd hebben zeg ik altijd:
    "nee hoor, bedankt". En dan hang ik gelijk weer op!
     
  5. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dat is een hele goeie! Geweldig! Ik denk alleen niet dat ik er op die manier de tijd voor zou nemen.. :)

    Marian
     
  6. Niet meer actief

  7. Ik ben zelf zo'n beller, je kan ook gewoon op een normale vriendelijke manier vertellen dat je er niet van gediend bent en dat je bv op een belangrijk telefoontje wacht.

    Vaak willen de bellers je een tip geven als je er niet van gediend bent en dat is infofilter.nl want daar kan je je nummer en gegevens uit de databases halen.

    Wij als bellers doen ook maar ons werk!
     
  8. Niet meer actief

    Ja dat probeer ik ook wel maar ik word er helemaal kriegel van als ze vragen waarom ik geen interesse heb. Ik bedoel als ik eenmaal gezegd heb dat ik geen interesse heb blijf ik daarbij. Maar ik scheer ze niet allemaal over 1 kam hoor, je hebt er gewoon doordouwers tussen en ook hele aardige!

    Liefs, Tanya
     
  9. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Et ergste vind ik degene die zo'n belscript aan et opdreunen zijn en totaal niet luisteren als je wat zegt :confused: ze hebben et vaak niet eens in de gaten en aangezien ze te druk zijn om hun tekst voor te lezen.....
     
  10. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nou ik ben nooit aardig tegen dat soort 'bellers' en ik heb me inmiddels ook bij dat infofilter aangemeld, ik hoop werkelijk dat het werkt.

    En die bellers willen je niet een tip geven zoals jij schrijft, maar wat verkopen en/of aansmeren. :rolleyes:

    Jij kiest er zelf voor om zo'n beller te zijn en kun je verwachten dat er onaardig gedaan zal worden door de telefoon. Ik als consument kies er beslist niet voor om op deze manier benaderd te worden.

    Gr. Cellie. :D

    PS: Netjes zeggen geen interesse te hebben dat werkt 9 van de 10 niet hoor, want dan is de volgende vraag: Waarom niet? Als je dan ook nog de moeite genomen hebt om daar antwoord op te geven is het volgende argument; Ja maar........ :(
     
  11. Bellers mogen geen Ja maar zeggen ;)

    Enigzins weet je dat je gebeld kan worden, bv AH klantenkaart al die gegevens worden doorverkocht, staat ook in de voorwaarden!

    en alle bellers die ik bij mij op het werk ken, die zeggen allemaal netjes de tip als infofilter en bedanken voor de tijd en wensen prettige avond...
    tuurlijk er zullen niet leuke bellers zijn, maar er zijn ook heel veel vriendelijke mensen!
     
  12. en dan erbij, bestellen via internet, aanmelden bij bv die sites waarmee je geld kan verdienen, enquetes invullen, daarbij worden iedere keer je gegevens doorverkocht.

    dat staat ook duidelijk in de voorwaarden dus ja je geeft zelf toestemming hoor.

    en dan erbij als je in een winkel gewoon simpel rondkijkt om te kijken wat bv de aanbiedingen zijn en een de verkoopster komt op je af, en die vraagt netjes van kan ik je helpen, die snauw je toch ook niet af...
    en de bellers vragen altijd netjes of je even tijd hebt, nou wil je het niet zeg je gewoon sorry heb geen tijd en hou niet van de telefoontjes, nou prima bedankt voor de tijd en prettige avond...
     
  13. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hahaha, niet dus....heel toevallig gaat net me telefoon....ja met die en die van....en draait haar riedel af....voor ik wat kon zeggen zei ze ERNA bel ik gelegen?

    Nee zei ik....en heb ook geen interesse....toen heb ik opgehangen.

    Maar ik vul nooit me telefoonnummer ergens in, waar ik me ook voor opeef of inschrijf....dus hoe kan het dan?


    Het nummer is dan gewoon opgezocht, zeker weten.
    En nog wat....als ik me opgeef voor een ah bonuskaart (om maar wat te noemen), doe ik dat om de korting bij de kassa te verkrijgen en niet om lastig gevallen te worden door de telefoon.

    Maargoed, ieder ze baan hoor, maar kan me wel wat leukers bedenken. ;)

    Maak jij trouwens 'reclame' voor altijd hetzelfde of kan dat iedere week/dag iets anders zijn?

    Gr. Cellie.
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn man stelt ze wel eens hele moeilijke vragen over het onderwerp...das ook lachen!
    Gewoon netjes afkappen...dat doe ik meestal.
     
  15. Niet meer actief

    Het werkt overigens niet altijd zo, dat nummer gekocht worden. Ik heb zelf een tijdje een tijdje voor t NIPO gewerkt (dus niet verkopen, maar enquetes) en daar worden vaak ook nummers gewoon gegenereerd door de computer. Dus op de gok worden er 10 cijfertjes achter mekaar gezet en dan hopen dat het nummer echt bestaat.
     
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    gewoon meteen opgooien,want als je zegt geen intresse vragen ze dus meestal wel waarom niet.

    denk dat het ook wel scheelt of ze op provisiebasis werken of niet.
     
  17. daam

    daam Fanatiek lid

    Whahahahaha, wat een supergrap! Zelf zou ik nooit zo serieus kunnen blijven aan de telefoon, dan barst ik in lachen uit zodat ze me door hebben.

    Eigenlijk kap ik het altijd zeer netjes af, maar het irriteert me wel dat ze bellen.
     
  18. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
  19. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Heel leuk inderdaad! Ben alles eens even aan het lezen, misschien ga ik een paar van die tips wel een keer gebruiken. Het tegescript zelf kost me iets teveel van mijn kostbare tijd ;)

    Ikzelf heb ook voor TNS NIPO gebeld, maar heb eigenlijk maar weinig last gehad van mensen die erop gooiden of boos waren. Dat is denk het voordeel van niets willen verkopen!

    Marian
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik zeg altijd dat het niet uitkomt en of ze later willen terug bellen. uiteraard neem ik rond die tijd de telefoon niet op he haha. ze gaan maar een ander lastig vallen met hun speciale aanbiedingen, ik ben altijd net een van die gelukkige die is uitgekozen voor die speciale actie jullie zeker ook? haha. ik ben een keer in een vakantiekaart getrapt dat zou me 2x 5 euro kosten en kreeg dat mooie kortingen op vakanties etc, nou dat leek me wel wat. tot ik post binnen kreeg en ik bovenop die 2x 5 euro ook nog is 90 euro moest betalen nou ja dan mogen ze wel korting geven. ik ga maar een x per jaar op vakantie en als ik de kaart niet pak heb ik al 100 euro verdient. meteen terug gestuurt dus en niks meer gehoort
     

Deel Deze Pagina