Nou ik las hier vaker dat je vlekken uit kleding krijgt met groene zeep. Nou ik naar de winkel stond geen groene maar goude zeep ff na gevraagt schijnt hetzelfde te zijn. Maar nu moet ik het direct op de vlek smeren en in laten trekken of een sopje maken en laten weken of er op smeren en meteen in de wasmachine? wat moet ik doen?
Het kan op alle manieren die je noemt. Zelf vind ik direct op de vlek inboenen en dan in goed heet water laten weken een nacht. En dan de wasmachine in. Suc6
Ik doe het ook wel eens heel ouderwets (zoals je ook met ossengalzeep zou doen): direct onverdund op de vlek, en dan met een nagelborsteltje erover. Vervolgens ofwel een nachtje laten weken, ofwel direct in de wasmachine.
Nu had ik ook een vlek in een kledingstuk van mijn zoontje. Daar heb ik dasty op gesprayd. Laten inwerken een hele tijd en toen in de gootsteen gedaan met heet water en dan waspoeder. Laten weken en het was gewoon echt weer schoon. Was weer helemaal happy vanmiddag.
Ik doe op alle vlekken een paar druppels afwasmiddel kwartiertje in laten trekken, en bij heel erge vlekken een nachtje laten zitten, in de wasmachine op 40 graden en mijn vlekken zijn 9 van de 10 keer eruit, vind het zelf beter werken dan bijv vanish en ariel vlekverwijderaar en bovendien een stuk goedkoper
beetje afhankelijk op wat voor een kleding je het gebruikt, wit of gekleurd. Let op kleurechtheid anders krijg je gewoon een vale plek op je kleding.