Emigreren naar Canada

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 29 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    hai,

Is iemand hier toevallig (onlangs) ge-emigreerd naar Canada?

Ik zou hier graag wat meer info over willen ontvangen :)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Helaas niet, maar ik las het en dacht. Dat zou ik ook wel willen.
    Mag ik vragen waarom je kiest voor Canada? Ik zou namelijk Scandinavië ook een goede optie vinden voor mezelf.

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Niet naar Canada wel naar de VS. Zal niet helemaal vergelijkbaar zijn maar wellicht dat ik je met algemene dingen kan helpen, specifiek over Canada weet ik helaas niets :)

4. BabyGirlGreen

2 jan 2019
    43
    45
    18
    Vrouw
    Hi,

Ik ben zo’n 2.5 jaar geleden naar Canada verhuisd. vraag maar raak :)

citroenrasp en owly vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb je een pb gedaan :)

6. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Geen ervaring hier, maar mijn broer is bijna 20 jaar geleden naar Canada geëmigreerd. Hij heeft het er ontzettend naar zijn zin. Ik denk dus dat Canada een goede keus is:thumup:

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Vanwege de natuur, het leefklimaat, alle goede voorzieningen die ze hebben en de voertaal die iedereen uit ons gezin goed spreekt (muv de jongste, maar die kent al aardig wat engelse woorden).
    Door allen de voertaal al te spreken, zal er minder kans zijn op communicatieproblemen wat de intergratie weer ten goede komt :).
    En hierdoor zal ik (en partner) ook sneller aan een baan raken is mijn vermoeden.

Ysabella, citroenrasp en Lynx vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je ff een pb gedaan :)

Kinderwens87 vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat weet ik wel zeker :D

marieke12345 vindt dit leuk.
  10. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Voor extra tips zoek een groep Nederlanders in Canada. Zelf ben ik lid van Nederlanders in Ierland doordat ik er een paar jaar gewoond heb. Er komen veel tips voorbij in dat soort groepen.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor de tip :)

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik woon sinds 2011 in Canada. Wat wil je graag weten? :)

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Welk immigratieproces je hebt doorlopen. Hoe lang het duurde voordat alles rond was en je over ging.
    Waar woon je in Canada?

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik woon in Ontario, iets minder dan een uur rijden van Toronto. Ik heb een family class procedure doorlopen omdat ik net getrouwd was met een Canadees. Daarvoor moest hij een sponsorship van enkele jaren aangaan. Ik was al in Canada toen ik het emigratieproces startte, op een toeristenvisum. Maar ik heb de procedure outland gestart. Dat kan zelfs als je al in Canada bent, maar er wordt geadviseerd om tijdens de procedure Canada niet te verlaten, omdat je dan kans hebt dat ze je er niet meer in laten, omdat het toeristenvisum vervalt zodra je Canada verlaat (er is wel ook een multiple entry tourist visa, maar daar heb ik me niet in verdiept). Als "toerist" mocht ik natuurlijk niet werken.
    Het sponsor-gedeelte van mijn aanvraag werd in Mississauga (ON) verwerkt, de rest in Brussel. Ik geloof dat dat tegenwoordig anders is.
    Er waren meerdere dingen waar ik aan moest voldoen in mijn aanvraag. Even uit mijn blote hoofd: Een medische keuring door een arts die bij hun op de lijst staat, pasfoto's in een speciaal formaat met heel strenge eisen. Een officieel document van ieder land waar je gewoond hebt over de vraag of je een strafblad hebt en zo ja, hoe zwaar. Geboorteuittreksel. In ons geval huwelijksuittreksel. Een lijst van alle landen waar je de afgelopen -ik meen- 10 jaar geweest bent, en van wanneer tot wanneer. Een uitgebreide employment history. De adressen waar je hebt gewoond. Kortom: Ze willen alles van je weten. Ik heb een flink dossier moeten aanleggen en ik heb overal kopietjes van bewaard. Want ze willen deze informatie vast opnieuw hebben als ik Canadian Citizenship aanvraag.
    In spousal family class moet je aannemelijk maken dat je relatie echt is, en niet is aangegaan met als doel een visum te krijgen. We hebben meerdere brieven meegestuurd van mensen die ons kenden, en in totaal zo'n 79 foto's. Na een maand belden mijn ouders: Ze hadden een envelopje met 79 foto's in de brievenbus gekregen. Keurig netjes terug gestuurd.
    Zo'n 3 maanden nadat ik de aanvraag op de bus had gedaan, was het rond en was ik goedgekeurd als permanent resident. Dat was toen sneller dan gemiddeld. Om het officieel te maken moet je òf een afspraak maken met een immigratieambtenaar, òf het land verlaten en weer terug komen. We zijn naar Niagara gereden en daar de grens over gegaan. Na een nachtje Buffalo (NY) zijn we terug gereden naar de grens met Canada. Het was eigenlijk een heel simpele procedure, en voordat ik het wist was ik terug in Canada, als inwoner van Canada!

Claprose, bloem82, Nightingale en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat een superleuk verhaal om te lezen :)
    Heel veel geluk in Canada, maar dat zal vast lukken.

Raket78 vindt dit leuk.
  16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben lid van op fb van de groep 'emigreren forum' daar zitten mensen die naar allerlei landen zijn geëmigreerd. Misschien ook wel naar Canada?

Ik zelf vertrek over een week of 6 naar de Antillen en ben ook lid van een groep die uitsluitend over het eiland gaat waar wij heen gaan.

juf1987 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina