Bruiloftslocatie met beperkte plekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Rev16, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou die 4 óf met partners uitnodigen óf gewoon niet op die locatie. En aangezien met partners niet past, zou ik ze niet daar uitnodigen maar bv enkel als avondgast (als dat op een andere locatie is).

Bailey07 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Op basis van deze info zou ik zeggen: mooi naar het avondfeest laten komen!

Daarbij, ik weet niet wanneer de bruiloft is, maar 'na corona' klinkt in ieder geval nog ver weg, als je hun 4 uitnodigt heb je 0,0 marge meer. Stel een andere alleenstaande daggast krijgt in de aanloop van de bruiloft een partner, of om wat voor reden dan ook dat je er tóch nog iemand bij wilt hebben, dan zou ik liever die 4 plekken daarvoor vrij houden.

Kolibrie2, YaelStone, wwrr en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is natuurlijk onzin, want het gaat niet om ‘die locatie zonder gasten’ of ‘een andere locatie met gasten’. Het gaat om 4 oude vrienden die hij sporadisch ziet met partners die TS niet eens allemaal heeft ontmoet. Sorry, maar hun afwezigheid zal de bruiloft vast niet minder mooi maken...

Rev16, Liekje81 en mum2be2 vinden dit leuk.
  4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dit inderdaad. Mijn vriend was een paar mnd geleden uitgenodigd voor een bruiloft van een ex-collega van hem die ik een paar keer heb gezien (hoi&doei) en dr verloofde heb ik nog nooit gezien.. ben dan ook wel blij dat er niet van mij verwacht wordt dat ik er dan bij ben de hele dag:roflmao:

Maar als het gemeenschappelijke vrienden zijn zou ik het wel heel bijzonder vinden als ik niet word uitgenodigd..

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man heeft een vriendengroep van vroeger - waar ze nog regelmatig mee afspreken (hoewel; laatste jaren iéts minder) maar als 1 van hen zou trouwen, zou ik het echt niet erg vinden om daar niet bij te zijn. ZIJ kennen elkaar goed... met hun clubje is het gezellig. Ik voel me dan echt het 5e wiel... ben misschien ook wel wat verlegen daarin.
    Maar ik zou het dus alleen maar 'fijn' vinden dat ik niet verwacht werd die hele dag ;) als ik het bruidspaar amper kende. En de mannen rijden onderling wel hoor. Die spreken dat wel met elkaar af. Net zoals de vrouwen dat dan ook wel kunnen doen. Als er een feestje is, wordt er gedronken, dus zo min mogelijk auto's als het kan. Dus die mannen samen en de vrouwen samen. Dan leren we elkaar in de auto ook al een beetje kennen verder..

Ik zou het doen zoals je het wil dus... zonder partner en partner later s avonds. Hoewel je ook niet heel verbaasd moet zijn (denk ik) dat de partner niet alsnog komt.. Maar dat zou ook prima zijn denk ik.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik zou die vrienden ook als avondgast vragen.

7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dit!
    Dan vind ik het fatsoenlijker om ze met partner alleen ‘s avonds uit te nodigen, dan alleen de hele dag.

suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik doelde op de zin ‘onze dag’, uiteraard maakt het totaal plaatje de dag compleet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zou je het dan daar niet gewoon bij laten? :) En ze inderdaad 's avonds uitnodigen?

Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo zou ik het ook doen en al helemaal nu je laat weten dat hij deze jeugdvrienden al niet of nauwelijks ziet. Opgelost ;)

YaelStone en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. Rev16

Rev16 Lid

31 aug 2020
    5
    3
    3
    Vrouw
    Ja, dat klinkt nu als de meest gangbare optie inderdaad! Wilde eerst nog wel juist “opener” zijn en hen die laatste 4 plekken laten opvullen, maar dat gaat misschien zelfs averechts overkomen. Soort van net als “beter iets helemaal goed, dan half goed.”

MinnieMouse94, YaelStone en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    De 4 (en hun partners)voor diner en feest uitnodigen.
    Bruiloft op droomlocatie Met de 36 andere mensen, die je wel beide goed kent.
    Zelf ken je deze oude vrienden al amper, dan zouden ze bij mij niet op mn bruiloft hoeven komen hoor, dat voegt voor mij niets toe aan de bruiloft.
    Diner en feest met hun partners is dan toch ook leuk!?

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    En die plekjes kan er dan ook altijd voor iemand anders zijn. Je weet nooit wat er ook in je vriendenkring gebeurt enzo!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja dat stond er toen nog niet bij hè

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bruiloft na Corona?
    Nu nog niet druk om maken want het kan zo nog jaren duren voordat die bruiloft kan plaatsvinden ná Corona. Wie weet zijn die mensen tegen die tijd geen stelletje meer. Probleem opgelost! :roflmao:

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan nog vind ik het onzin ;) De locatie zonder gasten maakt de dag niet mooi, maar vanaf de beginpost was al wel duidelijk dat het niet ging om wel/geen gasten, maar om mínder gasten op die locatie.

Rev16 vindt dit leuk.
  17. Rev16

Rev16 Lid

31 aug 2020
    5
    3
    3
    Vrouw
    #37 Rev16, 31 aug 2020
    Laatst bewerkt: 31 aug 2020
    Haha of tegen die tijd hebben we ruzie met een aantal, dat zal ook wel wat gewicht schelen :p. Laten we hopen dat deze nare coronatijden volgend jaar over zijn. Het zal hoe dan ook nog wel ff duren ja. Ik ben zelf vrij nieuw in dit hele bruiloften gebeuren (ook niet veel andere bruiloften meegemaakt nog) dus liet me wel even meeslepen door “ojee is er ook nog eens een strikte uitnodigingsetiquette”, maar dat valt gelukkig toch erg mee!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee, maar er is nog een partner ook he... en als ze voor hém wel belangrijk zijn.... ;) Maar aanwezig zijn bij het diner is vaak ook al een extra 'eer' zeg maar..dus wat dat betreft zit je dan alsnog goed. Hoewel... het dan misschien een vreemd moment is om in te stappen voor 4 koppels.. als de mannen er al zijn, schuiven de vrouwen nog bij hun mannen aan... tafelpartners :p .

19. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Ik zou ze als avondgast uitnodigen nu ik lees dat je vriend ze heel sporadisch ziet. Dan heb je het probleem ook niet met wel of niet de partners erbij uit te nodigen.

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Ja als ze voor hem echt belangrijk zijn dan zal hij dat vast ook aangeven aan @Rev16 maar uit het verhaal komt het eerder over dat het vrienden zijn die hij bijna nooit meer ziet. als het echt goede vrienden waren had zij ze zelf ook wel beter gekend, dat lijkt mij best mee tellen in de afweging of je mensen laat komen op zo’n dag bij zo’n bijzonder moment.

Deel Deze Pagina