In het algemeen dagblad lees ik vandaag dat de prijsverschillen tussen een A merk en een huismerk steeds groter worden oplopend tot 45%. Nu vind ik bij een hoop producten het huismerk lekkerder dan het A merk. Wat vinden jullie? Lekkere huismerk tips? Omdat de dure vakantiemaand weer achter de rug is is het weer tijd om goed naar de uitgaven te kijken. Ik vind biologische pindakaas ( 100% pinda) van de Lidl veel lekkerder dan Calvé. De volkoren penne van de AH lekkerder dan die van Grand I’talia. De Chantilly’s van de AH lekkerder dan Cornetto’s.
Mijn kat heeft liever natvoer van Gwoon (huismerk Hoogvliet en Picnic) dan whiskas. Op de magnums van Gwoon zit tenminste ook nog chocolade die kraakt als je er in bijt.
Ik ben kieskeurig wat hagelslag betreft, de meeste merken slaan snel wit uit. Bij De Ruyter heb je daar geen last van. Maar ook niet bij de hagelslag van de Aldi! Aldi had eerder ook muisjes, dus het zou me niets verbazen als het uit de zelfde fabriek komt.
Ik vind van het meeste spul het A merk wel het lekkerst, maar bij veel in verhouding zoveel duurder, dat we van best veel producten het huismerk hebben. En die smaken ook prima hoor.
Dit inderdaad. Ik vind a merken vaak wel lekkerder, maar de meeste huismerken zijn goed genoeg dat ik niet dat prijsverschil er voor over heb om het a merk te kopen.
Ik vind A merken echt een stuk lekkerder. Pasta etc maakt mij niet uit, maar salades voor toastjes, broodbeleg en zelfs de Augurken vind ik van het A merk een stukken beter. Laatst dacht ik eens een B merk te kopen, weet je wel dat zuur voor bij de nasi. Ik heb het uitgespuugd in de prullenbak met het potje er achteraan.
Ik ben meer van het zelf maken, maar de houdbare producten die we kochten, kwamen van de Lidl of huismerk Jumbo. Bij de meeste producten merk je dat echt niet. Of tenminste ik niet; misschien ben ik gewoon geen fijnproefster. Voorbeelden waarvan we huismerken kochten: zout, azijn, suiker, zonnebloemolie, bepaalde groentenconserven en diepvriesgroenten (oa spinazie, maïs, tomatenblokjes), pasta en rijst, en ben vast nog veel vergeten. Maar bewerkte producten kochten wij weinig dus daar kan ik niet over oordelen. Het zou best kunnen dat die minder lekker zijn. Toch wel waard om te vermelden: het onderzoek waar dit over gaat, gaat nadrukkelijk over de prijzen. Ze hebben dus niet gekeken naar de kwaliteit van de producten.
Veel dingen toch echt wel a merk. Coca cola, lays, Calvé, Hertog Jan, Lipton, Remia, Arla biologisch, bolletje. sommige dingen hebben we van gwoon huismerk en bevallen ook prima
Cola van de Lidl vinden wij lekkerder als coca cola.. van coca cola gaan wij ook enorm boeren Lungo van de Lidl ipv Nestlé Ik koop sowieso altijd huismerk.
Nutella choco, producten van Coca-Cola, lotus speculoos en wss nog wel wat andere zaken kopen we altijd van merk. Zaken als koeken, pasta, rijst, ketchup, mayonaise kijken we minder naar.
Ik koop al deze bovenstaande producten vrijwel nooit, wij eten heel weinig bewerkt voedsel. Maken veel zelf of van reform winkel of boerderij winkel.
Wij hebben bijna altijd huismerk. Maar een paar dingen zijn het A merk lekkerder en de prijs waard. Douwe Egberts koffie, Unox leverpastei en rookworst, Heinz ketchup, Zaanse mayonaise en Nutella. Volgens mij pak ik van de rest altijd huismerk.
Wij gebruiken ook veel huismerk, alleen wasmiddel, Heinz ketchup en coca cola zijn echt merk hier thuis. Oh, en de pindakaas en Nutella. Verder maakt het me allemaal niet zoveel uit en kies ik eerder het goedkoopste. De bolognese chips van de Dirk smaakt vrijwel hetzelfde als Croky bijv.
Qua merk koop ik altijd: - smeerkaas - Unox rookworst - Unox knakworstjes - Remia frietsaus - calvé pindakaas - chips voornamelijk lays en de bolognese van crocy - coca cola - Fanta of Sisi - Nutella - bolletje beschuit en ontbijtkoek - Lu crackers - Nutricia ch. Melk - Croma bakboter. - nasi, macaroni en bami kruiden van Conimex of Knorr - was en vaatwasmiddelen.