Mijn nichtje van bijna 8 jaar wil dit spel graag hebben. Maar ik heb geen idee welke ik moet kopen. Bij de junior versie staat op de ene site van 3-6 jaar en op een andere site van 4-10. Ben bang dat ze hier al te 'oud' voor is... Kan ik dan de gewone Carcassonne kopen? Of is dat te lastig?
Het is geen moeilijk spel, leuk om te spelen. Zou de gewone variant kopen. Op bol.com staan trouwens wel nuttige reviews, het junior spel duurt wat korter en er komt wat minder tactiek bij kijken als bij de gewone variant.
Wat ik bedoelde is dat ze ms. te oud is voor de junior-versie en ik wellicht beter de 'normale' versie kan kopen. Ik ken zelf het spel niet, dus kan de moeilijkheidsgraad niet inschatten. Maar als ik het zo lees kan ik de normale variant beter aanschaffen. Dat ga ik dus doen! Bedankt dames!
ja zeker, de gewone versie kopen. Mijn neefje en nichtje spelen die ook al tijdje mee. Als je het geld ervoor hebt, koop dan een uitgebreide variant. Ze hebben nu een bigbox en dat is echt gaaf.
Zou de gewone versie kopen als het een beetje gemiddeld kind is. Het basisspel is niet heel ingewikkeld en anders kun je de spelregels altijd een beetje aanpassen. Als ze dan wat ouder is kun je weer uitbreidingen erbij kopen, dan blijft het leuk, ook over een jaar of 3/4.
Gewone kopen. , met de basisversie kun je nu al uit de voeten en later kun je er nog aanvullingen op kopen.
Met acht jaar kun je makkelijk het gewone spel spelen hoor! het principe is vrij eenvoudig, de strategie komt later wel. Veel speelplezier!
Jaaaa!!! Echt niet moeilijk. Ik ben 24 en vind het super tof! Je kunt steeds meer doosjes kopen en dan wordt je spel nog groter Ik zou niet de junior kopen maar de 'normale'