Bruiloftvragen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Indiechick, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind het wel raar. Tenzii zoals hierboven gezegd wordt overdag alleen voor puur familie is.
    Op mijn vrijgezellenavond waren alleen goede vriendinnen mee die ik uiteraard de hele dag erbij wou hebben.
    Als de band niet zo goed is vind ik het een beetje raar om voor een vrijgezellen uitgenodigd te worden.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

ik ook

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Moeilijk....
    Hier zitten wij ook met een dilemma. Vrijgezellenfeest van een vriendin kost 150 euro sowieso misschien komen er nog kosten bij tijdens het uitgaan.
    Maar ook niet uitgenodigd voor de bruiloft, maar wel voor het feest.
    Je hebt toch kleding nodig voor een feest ( we hebben niks feestelijks wat ons meer past ) Dus nog meer extra kosten. Wat we op dit moment eigenlijk niet willen/kunnen missen. OW en dan hebben we nog geen eens een cadeau.
    Je bent zo een paar 100 euro lichter.
    Bovendien ken ik haar mijn hele leven al contact is altijd super geweest alleen de laatste 3 jaar minder contact maar als we elkaar zien is het altijd net als vroeger.
    Maar nu dus wel in twijfel.....

4. unknowable

unknowable Niet meer actief

Wat een gedoe altijd met die bruiloften, vrijgezellendagen en feestoutfits.

Onder de vijftig euro kun je toch ook een geweldig outfit scoren? Weet ik uit ervaring, heb vaak genoeg de 'show gestolen' met een jurkje van 3 of 5 euro haha.

Gelukkig hebben wij niet zo veel trouwende vrienden, maar ik zou echt geen 150 euro neerleggen voor een vrijgezellendag. En dan ook nog suffe dingen doen zoals erotische bonbons maken of iets dergelijks. Verschrikkelijk.

Gewoon all-in ergens eten en daarna avondje kroeg. Prima toch.:D

En ik zou blij zijn om alleen maar avondgast te zijn. Zeker met een baby. Die kan mooi uit logeren en jullie geen gedoe en gehannes de hele dag tijdens zo'n bruiloft.

5. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Jeetje, wat een felle reacties.
    Het was gewoon een vraag, ik zeg toch nergens dat ik niet van plan ben om te gaan? Ik heb zelf nooit een bruiloft gehad. Daarbij kun je niet in iemand anders zijn leven kijken natuurlijk. Wij hebben het absoluut niet breed (sterker nog, we komen net rond), dus van ver komen voor alleen een feestje dat is nogal wat. En nee, je hoeft niet naar het vrijgezellenfeestje te gaan, maar ik beschouw haar als een goede vriendin, dus dan ga je. Je wil ook niet dat het je kwalijk genomen wordt als je er niet bent. Alleen nu is het nog verder en zullen we toch ook een cadeau mee moeten nemen en inderdaad er netjes bij lopen. Waar ik ook niet echt geld voor heb. De oppas voor de baby is inderdaad niet zo'n probleem, maar het is wel een organisatie allemaal om eventjes op zo'n feest te verschijnen om vervolgens je cadeautje neer te pleuren en dan vervolgens naar huis te rijden als het feest afgelopen is. Zelf ben ik ook niet echt iemand die het belang van een bruiloftsfeest in ziet, geloof ik, dus misschien begrijp ik het gewoon niet goed. Ik zie het gewoon als een feestje met een reden.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Tsja, ik heb niet besloten wie er op mijn vrijgezellenfeestje waren (dat hebben ze allemaal zelf geregeld). De uitnodigingen waren allemaal voor mijn vrijgezellenfeest al lang en breed de deur uit. Ik zou, als ik een vrijgezellenfeest zou hebben er in niet standaard vanuitgaan dat ik de hele dag ben uitgenodigd. Dan had ik zelf ook de lijst met daggasten bijna kunnen verdubbelen (nu 25 daggasten waarvan twee 'koppels' goede vrienden en familieleden die ons het meest nabij staan, 150 avondgasten).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat geldt dan toch ook voor de bruiloft en of je er nu de hele dag bij mag zijn of alleen 's avonds: de afstand en dus het benzinegeld blijft hetzelfde, het cadeau blijft hetzelfde, je outfit blijft hetzelfde...en het cadeau en je outfit kan je zo duur maken als je zelf wilt, outfit heb je waarschijnlijk al gewoon in je kast hangen. Je kan er ook een leuke dag met je man van maken en ff eerder gaan. En als je het echt niet de moeite waard vindt dan ga je niet maar dat had je je al eerder kunnen bedenken, na een vrijgezellenfeestje volgt meestal een bruiloft ;)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

wat gaan jullie dan wel niet doen? ! naar Parijs?!
    Ik zou dat dus nooit betalen voor alleen het vrijgezellenfeest en iets anders voorstellen of gewoon niet gaan. Vind dat schandalig bedrag, moet toch met iedereen overlegd worden wat het max budget mag zijn? !
    Ik zou me als bruid heel ongemakkelijk en beschaamd voelen als mensen dat hebben betaald voor alleen vrijgezellenfeest.

9. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Tja het was ook niet mijn idee haha.
    En gingen we maar naar parijs! Dan was het bedrag misschien nog waard geweest.
    Nee we blijven gewoon in nederland en ik wil niet teveel uitwijzen ivm herkenning. Maar we doen niks spectaculairs. wel een hele dag zijn we op pad. En savonds uit eten en dus uitgaan waar ook gedronken wordt.

Nu zijn wij ook de enige die kinderen hebben. Dus onze uitgaven patronen zijn gewoon anders. Ook is er bij ons nog een kindje onderweg dus ik zal toch echt ook een nieuwe outfit nodig hebben wil ik er een beetje feestelijk bijlopen. (hoog zwanger pas je echt bijna niks meer)

Het is dat het een hele goede vriendin is die ik al mijn hele leven ken.
    Maar nu ik niet op de bruiloft zelf ben uitgenodigd twijfel ik hoe goed onze vriendschap is.... :)
    En twijfel ik nu dus of ik wel of niet moet gaan. Best lastig. Aan de ene kant dacht ik ja want het is een goede vriendin. Aan de andere kant nu ik weet dat ik niet uitgenodigd.

10. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Ik heb nog geen cadeau en ook geen outfit. Tijdens het vrijgezellenfeest was ik net bevallen en paste ik mijn zwangerschapskleding nog. ;)
    En volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik zei... ik heb gewoon absoluut geen geld om kleding te kopen. Het vrijgezellenfeestje en de benzine heb ik destijds kunnen betalen van teruggave belasting en daar had ik ook geen speciale outfit voor nodig, aangezien de bruid toen zelf ook in jeans en t shirt ging. En ja, de afstand blijft ver, maar om eventjes heen en weer te rijden voor een feestje (want meer is het niet) vind ik een ander verhaal, dan de hele dag aanwezig zijn (eten krijgen!!). Daarbij was het vrijgezellenfeestje dichterbij, zodat we bij mijn ouders konden logeren. De bruiloft is hier 2,5 uur vandaan. (Scheelt al gauw een uur). Dus nee, ik ben het niet helemaal met je eens.

11. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Dit vrijgezellenfeestje was ook zo duur en eigenlijk hebben we niet veel bijzonders gedaan, maar het was om ook de kosten te dekken van de bruid-to-be. Ik zou het zelf ook nooit zo doen. Daarbij zou ik mijn vrijgezellen ook echt niet blootstellen aan een workshop bloemschikken, maar gewoon lekker gaan drinken. ;)

12. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar

Zo denk ik er dus ook over.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    tja...weet je wat t kost als iedereen als daggast mee "moet"? ;)
    ik vind het niet meer dan normaal dan dat het bruidspaar keuzes maakt wie zij te eten willen geven (om maar even te citeren als laatste post van TS) en wie niet.
    de een staat nu eenmaal dichterbij dan de ander, en dat betekent niet automatisch dat de bruid degene die verder weg staat niet op haar vrijgezellenfeest wil hebben.
    nee, die wil (lijkt mij) haar vriendinnen op het vrijgezellenfeestje hebben, ongeacht of ze nou wekelijks de deur platlopen of het af en toe gezellig hebben.

ik kan daarentegen wel begrijpen dat je als bruidspaar alleen die mensen als daggast uitnodigt waarmee je de sterkste band hebt (beste vrienden zeg maar).

als je het vrijgezellenfeest eigenlijk niet kon betalen had je ook de keus gehad om niet mee te gaan. zelf dit jaar ook die keus gemaakt bij 1 feest.

edit: en als het dan zo'n goede vriendin is dan weet ze neem ik aan van jullie (financiele) situatie en had ze het je heus niet kwalijk genomen dat je er niet bij was. trouwens, kan toch ook gebeuren dat je die dag gewoon echt niet meekon ;)

14. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Ik ken haar al 13 jaar en we hebben heel veel contact, dus ik neem aan dat ik dan onder die beste vriendinnen schaar. Althans, dat dacht ik. En nu ga jij er vanuit dat alle mensen zo begripvol zijn als jij, maar als puntje bij paaltje komt, is dat vaak toch niet zo. Hoe goed je ook bevriend bent. En zoals ik ook al eerder zei, dat vrijgezellenfeestje heb ik gedaan omdat ik op dat moment het geld ervoor had. Waar slaat het überhaupt op dat een bride to be wel vanalles van haar gasten mag verwachten? Dat die de dag net zo belangrijk vinden als zij? Dat je €100 euro mag vragen van je vriendinnen om een vrijgezellenfeestje te doen en dan vervolgens te gierig zijn om de mensen die al zoveel geld aan jou uit hebben gegeven dan niet voor het diner uit te nodigen? Sorry hoor, maar ik vind dat echt niet kunnen. Ze sprak zelf ook schande dat één van haar vriendinnen niet op haar vrijgezellenfeestje kon komen, dus ik denk niet dat er veel begrip was geweest als ik er niet was. Aangezien ik degene ben bij wie ze altijd uithuilt en waar ze haar frustraties mee bespreekt.
    Ik kan me niet voorstellen dat 'gewone af en toe vriendinnen' niet zo gek zijn om €100 euro te dokken om haar de dag van haar leven te bezorgen. ;)

15. MMarianne

Dit dus....het geen geld hebben wist je ook al ten tijde van het vrijgezellenfeestje en meestal zijn de uitnodigingen voor de bruiloft dan ook al binnen. Zijn alle andere van het vrijgezellenfeestje wel uitgenodigd voor de hele dag inclusief eten, ja dan mag je je vraagtekens hebben vind ik maar al je vrienden te eten geven op je bruiloft is ook niet echt iets vanzelfsprekends hoor ;)

16. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Nee, de uitnodiging kwam pas 3 weken later binnen.
    En ik zou het niet weten, ik ken ze niet persoonlijk. Maar lees mijn bovenstaande tirade maar eens. ;)

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dat slaat op dat het HAAR dag is. En die ene dag precies zo mag zijn als zij in haar hoofd heeft. Mensen die van haar houden zullen haar dat juist gunnen.

Het vrijgezellenfeestje wordt niet geregeld door de bruid en die weet dus waarschijnlijk niet eens wat het gekost heeft. Overigens vind ik 100 euro niet een bizar bedrag. De vrijgezellenfeestjes waar ik tot nu toe geweest ben waren ook in die orde van grootte.

Misschien hebben zij alleen maar directe familie als daggast. Dat kan een keuze zijn. En elk bruidspaar heeft het recht om die keuze te maken. Ik zou daar niet zo boos van worden. Kijk, stel dat de andere vriendinnen wel allemaal daggast zijn, ok, dan snap ik dat je daar je vraagtekens bij zet. Maar als ook zij enkel voor het feest zijn uitgenodigd, dan is dat blijkbaar hoe zij hun dag in wilden vullen.

18. Indiechick

Indiechick Actief lid

4 okt 2013
    222
    0
    0
    Fulltime mama
    Hier en daar
    Ze heeft haar eigen vrijgezellenfeestje geregeld. :p Althans, ze heeft haar zus instructies gegeven wat ze wilde doen en met wie. We waren met zijn zessen. Dus nee, die vlieger gaat niet op. En ik weet niet in wat voor een kringen jij zit, maar ik vind €100 veel geld. En ik vind het prima dat het haar dag is, tuurlijk, maar ik vind niet dat je zoveel mag en kan verwachten van mensen. Ik zou ook nooit willen dat iemand zo'n vrijgezellenfeest zou organiseren voor mij, ik zou me dood schamen en me vreselijk bezwaard voelen. Daarnaast ben ik niet boos, maar meer verontwaardigd. Niet alleen over deze situatie op zichzelf staand, maar het hele totaalplaatje. Hoe kun je je er comfortabel bij voelen om mensen zo op kosten te jagen voor één dag die het belangrijkst is voor JOU. Ik gun het haar, tuurlijk! Maar ik zit nu in een dilemma, of ik ga niet en stel haar teleur of ik ga superveel geld uitgeven wat ik niet heb, zodat ik zelf in de problemen kom en er zelf ook niet zoveel aan heb. (Had haar liever gezien bij de ceremonie het ja-woord zien geven).

19. MMarianne

Je kent d'r al 13 jaar maar kent geen enkele andere vriendin die mee was op het vrijgezellenfeestje waar je kan navragen hoe of wat en trouwens, als ze zo'n goeie vriendin is kan je het haar toch zelf vragen...hoe de dag eruit ziet bedoel ik dan. Vaak is het ja-woord een openbare gelegenheid, het blijven eten en het feest is op uitnodiging en misschien blijven in dit geval alleen de families en de getuigen eten. Dat jij het allemaal anders zou doen prima en dat je niet gaat omdat je het te ver vindt icm het geen geld hebben oké, is jou keus...maar voor alsnog vind ik je onterecht reageren naar je vriendin toe.

20. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Tot op zekere hoogte ben ik het met indiechick eens.
    Bij de meeste mensen die ik vertel dat "onze" vrijgezellenfeest 150 gaat kosten vallen de monden open. 100 vind ik trouwens nog veel. Het gaat er toch om dat je een leuke dag hebt. Nu worden er allemaal dingen in 1 dag gepropt om het zo leuk mogelijk te maken. Alsof het niet voor minder kan.
    Maar goed wij zijn niet degene die het regelen. En er is ook niks gevraagd dus we moeten het maar pikken of niet natuurlijk.

En dan kan het wel zo zijn dat het haar dag is. Maar net als wat indiechick zegt horen beste vrienden ook op die dag. Tenminste ik weet dat mijn vriendin meer vrienden uitnodigd en daarom vind ik het gek dat ik er niet bij ben. Blijkbaar heb ik mijzelf te hoog in waarde geschat voor haar? Daarom vraag ik mij af of zij mij nu die 150 + andere extra kosten die erbij komen kijken waard is. Ik ben het haar ook niet waard blijkbaar.
    Andersom gezien had ik haar namelijk wel uitgenodigd voor mijn bruiloft. Dus het is best hard als er op zo'n manier duidelijk wordt gemaakt dat je dus toch niet zo'n goede vriendin bent. Tenminste zo zie ik dat.

Deel Deze Pagina