Bord niet leeg? Alles in de doggybag! | RTL Nieuws Ik schaam me dus wel zou het ook nooit vragen.. Eigelijk dom.. Want je hebt er gewoon voor betaald
Ik doe het in het buitenland eigenlijk altijd omdat het daar heel normaal is, en hier alleen als de ober het aanbiedt (wat gelukkig steeds vaker gebeurt) of bij een italiaan (pizza). Ik merk dat ik bijv tegenwoordig al mijn pizza netjes afsnij omdat ik van te voren al denk "dat stuk kan straks mooi in een doosje" In mijn optiek zouden we er allemaal veel meer gebruik van moeten maken! We betalen ervoor dus dan mag je het meenemen ook!
Nee hoor, ik zou niet weten waarom ik me moet schamen. Het is beschamend dat er zoveel voedsel wordt weggegooid! Afgelopen vrijdag waren we eten bij de Happy Italy, en mijn dochter die de pasta niet op kreeg, kreeg het keurig netjes in een bak met tasje erom heen mee naar huis. Dat doen ze daar altijd
Doe het altijd, hier heel normaal. Voorkomt een hele hoop voedselverspilling, moet alleen nog meer ingeburgerd raken in NL.
Ik vind dat ze dat al veel eerder hadden moeten aanbieden hier in Nederland want je betaald genoeg in een restaurant en dan wil ik ook graag alles opeten en als dat niet lukt mee naar huis nemen.
Ja ik vraag het en ik schaam mij niet heb er voor betaald en vind het zonde dat het weggegooid wordt.
Oh nee hoor, daar schaam ik me echt niet voor. Als ik vind dat ik nog best veel over heb dan vraag ik gewoon of ze het voor me in willen pakken.
Ik schaam me er niet voor, maar ik ga vaak eten met tapas oid. En dan mag je niet eerder weer wat bestellen voordat je bordje leeg is . Blijft er ook niets over.
Mwah.. k ga nooit uit eten, maar omdat ik een maagverkleining heb zou ik het wel doen als ik uit eten ga. Ik betaal voor een vol bord en kan 1/4 op dus als ik de rest mee kan nemen zou dat wel ideaal zijn. Schamen zou ik me er niet voor doen eigenlijk, heb er toch voor betaald dan?
Eh, ik zou me wel schamen, ja Ik voel me dan net zo'n krent die het onderste uit de kan wil halen. Het komt op mij in ieder geval niet zo 'netjes' over - ik weet niet precies waarom. Misschien omdat het inderdaad niet is ingeburgerd. Ik vind het juist niet netjes omdat je uit eten bent; wat toch iets chiquer dan normaal is (hier in ieder geval wel) en dat je vervolgens met een zakje de deur uit gaat. Ik zou me echt verpauperd voelen, denk ik. Maar misschien veranderd dat nog wel als iedereen het gaat doen. Ik heb ook wel het idee dat ze gewoon dingen teruggooien bij de hoop of aan anderen serveren We waren namelijk bij de Chinees zondagavond en hebben gewoon één bak witte rijst niet aangeraakt (met geen vinger) en die laten staan. Ik weet echt zeker dat ze die opwarmen bij de volgende witte rijst liefhebber en niet verspillen.
Ik eet altijd alles op En anders zou ik me niet schamen denk ik hoor, ik heb er uiteindelijk voor betaald. Lijkt me alleen niet lekker met warm eten of zo.
Nee, ik schaam me er helemaal niet voor. Ik vind het juist service als een bediende vraagt "zal ik het inpakken voor u om mee naar huis te nemen?"
Het lijkt mij smerig opgewarm eten. Zie het al voor me frietjes met een stukje biefstuk lekker in een zakje....nee hoor ik vind het wel een rare gewoonte.
Haha, de frietjes zou ik dan ook niet mee hoeven.. Maar die lekkere biefstuk waar ik maar twee happen van op kon zou k thuis nog wel op willen eten
Dit, mijn vriend is mijn vuilnisemmer Verder lijkt me dat wel leuk bij pizza's pasta's enz,... Met frieten niet Ik schaam me ook altijd voor alles waar het niet bij nodig is dus ik zou het niet durven vragen. Stom eigenlijk
Ja hoor laatst bij de griek had mijn dochter haar spiesje niet opgegeten. Nou dan vragen we gewoon of die mee mag hoor. K heb er voor betaald en morgen is het ook lekker. Koud vlees is heerlijk hoor dochter is sowieso fan van koud eten
Haha ik was op vacance en de ober vroeg me iets. Ik zei maar gewoon ja. Kreeg ik ineens mijn pizza in een stuk folie! Had de helft laten liggen. Ik vroeg me af of hij het aan iedereen vroeg of gewoon inschatte dat we weinig te makken hadden. 😅