korte luteale fase, maak me zorgen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kirsty84, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Hey meiden,

Een vraagje: mijn luteale fase (tussen eisprong en menstruatie) is erg kort. Ik heb gelezen dat de evt bevruchte eicel dan niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. Maak me hier veel zorgen om.
    Nu hou ik het nog niet zo heel lang precies in de gaten maar ik heb een keer 10 dagen gehad en afgelopen maand maar 8

Nu vroeg ik me wel af: is het eerste kleine drupje vaag bloed dag 1 van je menstruatiecyclus of is dat het moment dat er echt meer bloed doorbreek?? want dan kan ik er nog een dag bij op tellen.

Nog succesverhalen van mensen met korte luteale fase? want dat geeft me weer moed :)
    En benieuwd: was hier extra medicatie of hormonen voor nodig?

2. Username

Username Niet meer actief

Een korte luteale fase is niet perse een belemmering om zwanger te raken. Ik heb een lf van gemiddeld 9 dagen (soms 8, soms 10 maar nooit meer dan dat).
    Ik was in de tweede ronde zwanger en onze dochter is inmiddels bijna 7 maanden. Er waren geen hormonen oid nodig gelukkig.
    En ik weet dat er meerdere dames op het forum zijn die een korte lf hebben. Geen zorgen! Ik heb het voor we groen licht kregen ook een tijd bij moeten houden en maakte me er ook zorgen om. Mijn gynaecoloog zei dat hij zich daar helemaal geen zorgen over maakte.
    Ik liep trouwens bij een gyn om een hele andere reden hoor, dat had niets met mijn lf of iets dergelijks te maken. Succes en relax ;)

3. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    thanks 'username' voel me gelijk een stuk beter! :)

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hier maak ik me ook altijd een beetje zorgen over maar lees idd regelmatig positieve verhalen dus denk dat het idd geen belemmering moet zijn. Ik hou daarom 10 dpo ook altijd als mijlpaal, mocht ik na 10 dpo niet ongi zijn ga ik hoop krijgen :)

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier ook max 10 dagen tot nu toe.. Ook bij nr 1 :)

6. swagartist

swagartist Niet meer actief

hoi, ik heb ook een LF tussen de 5 en 10 dagen. Volgens mijn gyn moet dat geen belemmering zijn voor het zwanger worden. We laten nu wel zaad en bloed controleren omdat we al een tijdje proberen om zwanger te worden.

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Een korte luteale fase hoeft geen probleem te zijn.

Soms is het echter zo dat hij kort is, omdat de eicel niet goed was en dan is het juist goed dat hij snel wordt afgevoerd (dat hij niet innestelt en je later een miskraam krijgt bijv.).

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn LF was 11 dagen en toch zwanger geworden van een prachtige meid, inmiddels alweer 7 maanden :)

9. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn lf was ook kort en ik maakte daardoor niet lang genoeg progesteron aan om een innesteling mogelijk te maken (lf tussen 6 en 10 dagen). Na een jaar proberen zwanger te worden door fertiliteitsarts utrogestan voorgeschreven gekregen.... ik was toen gelijk zwanger. Het is volgens mij nog niet echt bewezen dat dit werkt maar zou een optie voor je kunnen zijn als het na een jaar nog niet gelukt is om zwanger te worden.

EDIT:bij ons is dus tijdens mijn cyclus bloed afgenomen om mijn hormoonwaarden te bepalen en bij mijn man is zijn zaad gecheckt. Daarna de Utro gekregen vanwege hele lage progesteron waardes

10. logo

logo Niet meer actief

Ik heb van de gyn begrepen dat ze tellen vanaf de eerste echt bloeding. Dus rood bloedverlies. Het eerste is oud. Misschien heb je hier nog iets aan?

11. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hele korte lf (tussen de 4 en 6 dagen). Weet niet of het daarmee te maken heeft, maar wij zijn al bijna een jaar bezig en gaan binnenkort voor een intake naar de fertiliteitsarts. Ik reken zelf altijd vanaf de eerste dag helder rood verlies, ongeacht de 'hoeveelheid'.

Succes!

12. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Das goeie info LOGO! kan ik er weer een dag bij optellen :)

13. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Igone, dat is wel erg kort zeg! Als ik jou was zou ik dit zeker gaan bespreken met arts. Helemaal omdat je al een jaar bezig bent. Misschien is het met extra hormonen ofzo vrij simpel op te lossen.
    Succes!!

14. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoewel ik het zelf nog niet helemaal durf te geloven, toch maar een berichtje. Vanmorgen een positieve test in m'n handen!! Als dit geen vals alarm is dan moet het dus kunnen zelfs met een lf van 4-6 dagen :)

15. Mira2014

Mira2014 Actief lid

24 jul 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd!
    Zat net je kaartje te bekijken, kan het niet zo zijn dat de bloeding die je gehad hebt toch een innestelingsbloeding was ondanks de lengte van de bloeding???

Dan zou je een dip op 9 dpo gehad hebben en daaromheen je bloedverlies?? Want je temp is mooi hoog gebleven ondanks die ene dip..

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Gefeliciteerd :)

17. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat hoop ik ook! Ik ga dit weekend even een cb digital halen om te kijken hoeveel weken die aangeeft. En thnx voor de felicitaties! :)

18. Mira2014

Mira2014 Actief lid

24 jul 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    Ben benieuwd! Laat je het hier nog even weten? Ben nou wel nieuwsgierig!

19. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik dacht dat ik dat ook had tot ik eens een cb ovulatietest probeerde. Blijkt het wel mee te vallen en is het altijd wel minimaal 10 dagen. Toch begrijp ik wat je bedoelt en wat iemand anders zei. Ik krijg hoop als die 10dagen voorbij zijn. Ik heb al een dochter dus in ieder geval weer een succesverhaal.

20. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hier gestopt met de pil (condoom gebruikt), 40 dagen moeten wachten op eerste menstruatie (toen niet getemperatuurd). Daarna geprobeerd voor de 1e ronde. Eisprong op dag 33 gehad, dus zou dan luteale fase van 7 dagen hebben gehad, en in 1x zwanger (9DPO getest).
    (Nu weet ik natuurlijk niet of ik ook echt een regelmatige cyclus zou hebben van 40 dagen, omdat ik maar 1x mijn eisprong heb bepaald. Kan best dat ik de eerste poging 45 dagen had moeten wachten en dan was mijn lf een stuk langer).

Deel Deze Pagina