vraagje over hoever zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chantalle35, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalle35

4 nov 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, 12 december heb ik curretage gehad ivm met vruchtje zonder hartje...14 januari ben ik ongesteld geweest heb 1 februari hcg test gedaan hcg vrij.... ik zou de 10de februari weer ongesteld moeten worden dus niet geworden...Maar op 9 februari had ik buikpijn 2 uurtjes en donkerbruin bloedverlies innestelings bloed....zwangerschaptest gedaan en ja heel licht roze streepje ...
    maar nu is mijn vraag hoever ben ik nu zwanger dan?????

zelf kom ik er niet uit

alvast bedankt
    vr groet chantalle;)

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De eerste dag van je laatste menstruatie is 14 januari, dan ben je nu 4 weken, bij een cyclus van 28 dagen. Dat klopt ook wel met de zwangerschapstest, want die word positief rond de dag dat je zou moeten gaan menstrueren.
    Maar uiteindelijk bepaalt de echo tussen 10-12 weken de exacte uitgerekende datum.

Groetjes Ineke

3. chantalle35

4 nov 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar hoe kan het dat ik pas 9 februari innestelingsbloed had en 1 februari geen hcg ,,,,,en wanneer zouden ze het hartje kunnen horen kloppen

ben zo bang na de laatste keer

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De innesteling vind plaats net voor je weer ongesteld moet worden, dus 9 febr is niet te laat voor innestelingsbloed, het is ook niet 100% zeker dat het innestelingsbloed is het kan ook van een vaatje zijn wat kapot in gegaan in de baarmoedermond, maar zit het rond je menstruatie denken we inderdaad meestal aan bloed tgv innesteling. Wanneer de innesteling precies plaats vind weten we niet want we weten niet wanneer de bevruchting exact is geweest en ook niet hoe snel de delingen zijn gegaan.

Je lichaam gaat pas HCG aanmaken na de innesteling.

Met de doptone kunnen we vanaf 12 weken hartactie horen, met de echo kan dit eerder, meestal rond de 7 weken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina