gestopt met pil: nu buikpijn..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hugootje, 11 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugootje

    hugootje Lid

    11 jan 2006
    8
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben nieuw hier op deze forum en heb een vraagje!
    Afgelopen zaterdag heb ik mijn laatste pil geslikt. het was niet aan het einde van de strip maar zowat in het midden. Zaterdag gestopt, zondag en maandag gevreeen en volgens de 'regeltjes' zou dinsdag mijn eisprong zijn...
    nu heb ik sinds gisteren ontzettend last van buikpijn en sinds vandaag bloedingen. ik hoor eigenlijk pas over 2 weken ongesteld te zijn...
    Mijn buik voelt alsof er een enorme steen in zit en ik bloed ook meer dan normaal. Wat kan dit zijn?
    En nog een vraag: vanaf wanneer kun je gaan testen of je nu zwanger bent, ben niet zo op de hoogte van dit allemaal...

    Hopelijk is er iemand die me kan helpen met mijn vragen??
    Bedankt! Groetjes hugootje
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi
    Dit had ik ook toen ik net stopte met de pil , maar ik heb wel de strip af gemaakt .
    Ik dacht dat dat hoorde :oops:

    Wat betrefd testen : je kunt testen vanaf je NOD dag ;)

    Groetjes Joyce
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Volgens mij is het wel normaal dat als je stopt met de pil dat je dan gewoon ongesteld wordt, ook al is dit midden in een strip.

    Normaal gesproken kan je testen vanf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het is af wachten hoelang je cylus is.

    In ieder geval heel veel suc6 met zwanger worden!!
     
  4. hugootje

    hugootje Lid

    11 jan 2006
    8
    0
    0
    sorry, maar er worden termen op dit forum gebruikt waar ik nog nooit van gehoord heb..
    wat is ongi en wat is NOD?
     
  5. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ongi = ongesteld

    NOD = niet ongesteldheidsdag
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ow sorry Hugootje .
    Ik had er niet bij stil gestaan dat je de termen nog niet kent van hier :oops:
    Succes met zwanger worden nog :)

    Groetjes Joyce
     
  7. hugootje

    hugootje Lid

    11 jan 2006
    8
    0
    0
    uhm, nu zal het wel heel raar over komen.
    Maar, Niet Ongesteldheids Dag?
    Moet toch nog maar eens in de boeken kruipen, want ik weet er nog te weinig van af volgens mij.
    Ik ben net gestopt met de pil en nu al reageert met mijn lichaam zo erg, schrok al dat ik nu al zwanger zou kunnen zijn...
    (zou heel fijn zijn hoor)

    bedankt voor jullie snelle reacties! Leuk!
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je had waarschijnlijk je strip beter af kunnen maken. Als je stop wordt je ongesteld. Dus ben je eerder ongesteld dan nogmaal. Daar raakt je lichaam natuurlijk in de war van. Verder kun je van het ontwennen van de pil dezelfde klachten krijgen als wanneer je zwanger bent.

    Niet ongesteld dag is niet meer dan de dag waarop je hoopt niet ongesteld te worden.
     
  9. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Zodra je met de pil stopt, al is het midden van de strip dan word je gewoon binnen paar dagen ongesteld.
    En om eigenlijk je cyclus zo normaal te laten verlopen is het beter om je pilstrip af te maken.
    Maar goed je hebt er voor gekozen om midden in de strip te stoppen en misschien je lichaam behoorlijk van slag is.
    En dan word het moeilijk om je cyclus de eerste paar maanden te kunnen bepalen en of je heb zolveel geluk dat je gelijk zwanger raakt.
    Maar de meeste meiden hier zijn hier eerste maanden flink aan het onpillen.
     
  10. Niet meer actief

    Ik kan me nog goed herrineren toen ik net stopte met de pil, ik kreeg opeens op de 21ste dag krampen, en krampen niet nromaal meer ik dacht nu word ik ongesteld echt niet te geloven en pijn dat het deed pffffffffff 7 dagen later kreeg ik mijn echte eerste menstruatie toen zat ik op een cyclus van 28 dagen nog steeds trouwens!
     
  11. LiesAmber

    LiesAmber Actief lid

    7 jan 2006
    270
    0
    0
    Jah, ik denk ook eigenlijk dat het gewoon komt doordat je met de pil gestopt bent. Hou ons op de hoogte en veel succes met het zwanger worden ;)

    Liefs Lies
     
  12. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    ontpillen heet het een geheel nieuwe term voor mij voordat ik op het forum kwam. ja, ja, je leert wat bij in korte tijd. ;)

    ik heb de eerste maanden heel veel buikpijn gehad, ontzetten gevoelige borsten, opgezette buik dat ik echt zou zweren dat ik zwanger was. nu een half jaar later ben ik nog af en toe misselijk. zoals nu. dat je zo'n soort prop in je keel hebt. dacht eerst dat ik dan wel zwanger zou zijn, maar nu probeer ik mij niet meer zo gek te laten maken. alleen 2 streepjes tellen voor mij.

    Hugootje heel veel succes met ontpillen! komt allemaal goed. je lichaam kan zo van slag zijn door geen hormonen meer.
     
  13. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Hallo,

    Ik ben 28 Dec. gestop met de pil.
    Nu heb ik sinds een paar dagen een prop in mijn keel. en sinds gister buikpijn, als het goed is ben ik vandaag een beetje vruchtbaar en heb ik zondag mijn eisprong, dus ik denk dat ik dat wel voel.
    Heel appart hoe je nu met je lichaam bezig ben zeg.

    Gr
     
  14. hugootje

    hugootje Lid

    11 jan 2006
    8
    0
    0
    HOI Allemaal!
    Fijn zeg, allemaal die reacties van iedereen!
    Tja, ik had dus beter niet middenin de strip moeten stoppen, maar nu was het moment gewoon daar dat we wilden stoppen met de pil...
    En om dan nog 2 weken door te slikken, ik dacht eigenlijk dat het niks uitmaakte.

    Nu ben ik dus ongesteld- echt enorm veel meer dan normaal- , nu moet ik mijn volgende ongesteldheid afwachten om een beetje een idee van mijn cyclus te krijgen dus?
    Het is niet normaal hoe erg je ineens met je lichaam bezig kunt zijn, maar ja je wilt ook zo graag,he?

    He groetjes!
    H'gootje
     
  15. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    toen ik met de pil stopte had ik ook hele erge buikpijn en heeel veel bloed verlies.

    dus dat is normaal

    de tweede keer dat ik orgni was was het bloeden minder maar de buikpijn blijft

    nu heb ik weer gewoon bloedverlies ,maar de buikpijn blijft


    veel liefs
    maria
     
  16. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Ik ben in dec gestopt na een strip. En voelde me al snel erg beroerd. Vaak buikpijn en hoofdpijn. Die prop in m'n keel is iets van de laatste week maar buikpijnen heb ik nogsteeds. Loop ook erg vaak met een hongergevoel :(
     
  17. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    hoi hugootje, volgens mij is het ook niet mogelijk dat je zwanger wordt na het stoppen van de pil vóórdat je eerst menstrueert (paar dgn na het stoppen van de pil, zoals gewoonlijk als je de pil slikt). Pas daarna begint je vruchtbare cyclus (ronde 1).
    En...heel erg vervelend, maar hou er rekening mee dat je eerste cyclus nu veel langer kan duren dan normaal, dit hoort dus bij het "ontpillen" .
    Hoop het niet voor je natuurlijk.
    Veel succes!!

    Groetjes Noralien
     
  18. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Volgens mijn arts kun je wel degelijk zwanger worden meteen na de pil hoor :)
    Ik heb er verder ook niet echt verstand van , maar wilde het weten en ik moest toch vrijdag .
    Heb het dus meteen maar even gevraagd ;)

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina