Ik ben niet zwanger maar zit wel met een vraag. Ik lees overal dat ze het afraden om tijdens de zwangerschap in een warm bad te zitten. Sauna mag dan weer wel (mits je er mee bekend bent) en niet langer dan 10 minuten in de sauna gaat zitten. Hoe zit dat nou? Als je 10 minuten in de sauna mag dan mag je toch in principe ook 10 minuten in een warm bad?
Ik ga wekelijks in bad heerlijk juist. Volgens mij wordt het afgeraden vanaf dat je vliezen gebroken zijn. Ivm kans op infectie.
Nooit van gehoord. Sauna mag ook gewoon maar mijn gyn gaf wel aan dat het niet verstandig is aangezien je door de temperaturen duizelingen kunt krijgen.
Ik dacht dat grote hitte in eerste trimester niet zo handig was. In sauna kweek je beetje kunstmatige koorts, weet niet of dat echt snel invloed heeft op de baby maar denk dat je sneller flauw kan vallen door vaak lagere bloeddruk eerste trimester. Bad is niet zo heet als sauna, is lichaamstemperatuur of net graadje warmer. Ik denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren... ik merk duidelijk dat ik slechter tegen warmte kan sinds ik zwanger ben. Normaal echt zomermens maar ben nu blij dat t kouder wordt. Misschien door hogere lichaamstemperatuur en in het begin lage bloeddruk... maar ik ging uit mezelf al meer in de schaduw en bad of douche minder warm. Te warm douchen werd ik echt naar/flauw van.