Hoi allemaal, heb me mijn hele zw niet druk gemaakt. Ben nu bijna 34 weken en het begint nu toch wel eng te worden Laatste dagen veel vaak van buikpijntjes maar valt niet te peilen zo af en aan dat het is. Vk zegt dus zo lang er geen "ritme" in zit kunnen het ook oefenweeen zijn. Lijkt ook wel of mijn meisje mijn achterste ribben (bij mijn rug) rechts uit elkaar trapt.. Doet zo een pijn, ook hiwr hebben ze niets voor maar word wel onwijs gek van de pijn. Ook ineens momenten ben ik duizelig en benauwd & gigantisch moe Ben dus bang dat het niet heel lang gaat duren(je weet het ntl nooit) maar dan denk ik weer aan bevallen en dan denk ik: shit ik weet niet wat weeen zijn? Zijn dit weeen? Nee toch niet .. Of mss voorweeen? En wat als vriendlief niet op tijd is, en kan ik de pijn wel aan? Heb me hele zw niet deuk gemaakt of bang geweest maar nu word ik toch wel onzeker omdat het de eerste keer is... Wie herkend dit of kan mij tips geven? Bedankt voor het lezen van mijn mieterige verhaaltje
Dat je aan bevallen bent herken je wel ook echte weeen. Qua uitzonderlijk heb je indd mensen die dagen met ontsluiting 5-7cm lopen en dan ineens poepen het kind uit) Ik had geen voorweeen. Had wakker geworden met ongesteldheid pijn die steeds terugkwam om de 2min. Ik had weeentimer app. Toen kon ik nog lopen etc. Dat weeen waren dus gelijk om de 2 min en 30sec lang. Dezelfde dag had ik gyn afspraak. Ontsluiting 0.0 en mij werd verteld dat mijn bevalling nog lang niet begonnen is want zonder ontsluiting heb je geen bevalling. Nou na 12 uur tijd weeen zo heftig dat ik niet kon wegpuffen en lag in kraamhotel te schreuwen (ze wilden mij opnemen ivm bloedruk). En tja petedine hielp niet, ontsluiting 0.0, stormweeen. Uiteindelijk 3 cm konden ze vruchtwater breken en weeenopwekkers zetten. 3 ruggenprikken verder steeds 3 cm. Maar dus mijn bevalling duurde 36 uur met stormweeen en ik had gelijk door dat het niets oefenween waren maar gewoon echte. Ik zou zeggen laat het gewoon op je overkomen en zo snel echt als in film gebeurt het bij uitzondering of dat je geen weeenpijen hebt met 9cm ontsluiting in auto bevalt Pijntjes en getrappen is indd geen weeen. Weeen lijken meeste op ongi pijn die komt van ver steeds groter words en dan gaat terug. Soort van golven pijn in buik. Dan heb je nog rugpijn lijkt hetzelfde als lage rugpijn met golven en je heb ook beenweeen watik ook moge erwaren helaas en dat is echt een hell: pijn in golven maar dan krampen in je bovenbenen achter zo heftig dat je ademen niet meer kan.
Ik herken het wel hoor. Maar probeer je echt te forcussen op dat je de 40 weken makkelijk zal passeren, want anders duren de weken heel erg lang. Als je bij elk pijntje en gevoel gaat denken dat het begint dan ga je dat nog heel vaak denken lijkt me haha. Ik denk de hele tijd meteen als ik iets voel dat het toch niks is en als het wel zou beginnen dan wordt het vanzelf erger en erger. Zolang dat niet gebeurt ga ik er niet eens over nadenken. Hier volgens mij ook echt een gekneusde rib, ademen en hoesten doet veel pijn, maar ja daar kun je nou eenmaal niks aan doen. Het is uitzitten, over max 2 maanden ben je er vanaf! Qua bevalling, ik maakte me er in het begin wel zorgen over 'ik kan dat nooit aan!'. Maar ik ben nu echt heel relaxed wat dat betreft. Ik vind het een prettig gedachte dat ik toch totaal niet weet wat er komen gaat, en zo maak ik me er ook geen voorstellingen van. Op het moment zelf dat het echt begint, dan ga je er wel over nadenken en dat is voor dat moment genoeg. Het is alleen maar zonde om je daar nu al druk over te maken.
Elke bevalling is anders... Ik was ook bang voor die dingen maar toen de bevalling begon twijfelde ik geen moment of het wel begonnen was... Helemaal toen de vliezen braken haha Ja en de pijn... Het doet nou eenmaal pijn! Maar daar zijn we voor gemaakt. Ik wilde in het ZH bevallen maar het ging zo vlot en voorspoedig dat ik toch thuis ben bevallen. Er kwam een soort oerkracht vrij die de controle nam... En je moet, kindje moet er toch uit. Dus komt wel goed... Mij is het meegevallen. Alles bij elkaar, van eerste wee totdat ZL op mijn buik lag, duurde een kleine 5 uur
Ik zou er ook vanuit gaan dat je de 40 weken haalt. Voorweeen kunnen weken aanhouden.ook het getrappel kan nu eenmaal flink zeer gaan doen, hoort erbij.
Ja ga i ook doen. Ik wist wel dat getrappel geen voorweeen zijn. Alleen heb wel al voorweeen & harde buiken gehAd maar de vk maakt zich er idd ook niet druk over! Dacht mss tips maar dat een gekneusde rib kan zijn zou heel goed kunnen want ook met gapen en hoesten doet het erg pijn.. Wat een kracht dan he zo een kleintje. Ik heb al tijdje jeuk aan mijn benen..vergeet het steeds door te geben. Laatste week is het wel heavy en krab mezelf open terwijl ik slaap Nu hoorde ik dat ik echt moest bellen omdat het gevaarlijk kan zijn, ik hoef pas volgende week dinsdag weer naar de vk.. Kan dit wachten denken jullie? Het doet geen pijn, is alleen vervelend