Beste Verloskundige, Alvast bedankt voor je tijd, ik heb de volgende vraag; Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger en verlies nu 5 dagen bruin bloed wat op te lossen is met een inlegkruisje. Daarbij heb ik nu 2 dagen pijn onderin mijn buik. Een zeurende pijn en met vlagen een steek. De pijn lijkt op een soort van spierpijn, vanaf mijn maag tot endeldarm! Ik heb lichamelijk een zwaar beroep (verpleegkundige) en het lijkt of het tijdens het werk erger is met de pijn en met het bruine bloedverlies. Hoe denk jij over de bovenstaande situatie? Zijn dit tekenen dat er een miskraam op komst is? Bedankt, Groetjes Anna
Hoi aannaa, Nee dit hoef absoluut niet te wijzen op een miskraam. Je baarmoeder word nu heel goed doorbloed,daardoor is je baarmoedermond een stuk kwetsbaarder en kan er soms een haarvatje knappen. Bruinbloed wijst op oud bloed. Het bloed verlies afkomstig van je baarmoedermond kan getriggerd worden door ontlasting,gemeenschap,sporten,zwaar tillen. Je hebt een pittig beroep waarbij je soms zwaar moet tillen, geeft optijd je grenzen aan! De pijn klachten die je beschrijft kan afkomstig zijn van het groeien van de baarmoeder en het plaatsmaken van de andere organen in jebuik voor je groeiende baarmoeder. Imke