Help, lees dit aub, ik ben echt bang...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink150, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Zoals jullie zien ben ik 5weken en 1 dag zwanger, en nu had ik vanochtend in mijn inlegkruisje een ietsepietsie bruin, wel erg lichts hoor, meer een soort van schim,maar wel te zien (omdat we er 20 maanden over gedaan hebben en een x een miskraam ga ik echt 40x per dag naar de wc om te kijken of het goed gaat,..de rest van de dag niets gehad, ook elke keer bij het afvegen totaal niets op papiertje, nu ben ik net bij een vriendin op visite geweest en gelijk naar wc (zogenaamd om te plassen) zie ik weer zo'n heel licht bruin vlekje...en weer totaal niets op het papier,..voor de rest heb ik totaal echt totaal geen kramp of iets degelijks het is ook echt licht bruin en niet roze ofzo....ik ben zo bang voor morgen dat het bv doorzet, en een vroege echo vragen zal ook geen zin hebben want ik denk dat ze nog niets kunnen zien toch?...hebben jullie dit ook weleens gehad?...help me dames ik zit echt te huilen nu weer zo gek word ik....reageer aub! dankje meiden,...liefs dit onzekere meisje :cry:

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat ik heb geleerd is dat bruin juist oke is en helderrood al sneller een minder goed teken is. Maar zelfs dan hoeft het niets te betekenen. Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen als je zo lang bezig bent geweest. Heel veel succes! Hopelijk komt het allemaal goed en heb je snel een goede echo :)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Adem in.... adem uit....

Het komt zooooo vaak voor dat vrouwen nog wat bruinverlies hebben in het begin van de zwangerschap.

Probeer rustig te blijven en je vast te houden aan de gedachte dat je lichaam zich aan het voorbereiden is op de behuizing van een prachtig mooi kindje.

Ik zou morgen gewoon even de vk/gyn bellen en je verhaal doen.

Veel sterkte meid en probeer rustig te blijven!

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zolang het geen helder rood bloed is en je geen buikpijn hebt zal ik me er niet al te ongerust over maken. bruin betekent oud bloed en bij een mk verlies je helder rood bloed. hou het gewoon in de gaten. heb het zelf niet gehad maar het komt echt vaker voor. geloof me
    kan een innestelingsbloeding zijn

5. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    kan ik morgen de verloskundige bellen voor een vroege echo,...al moet ik het zelf betalen?...ik heb me nog nergens aangemeld,...of is er gewoon nog totaal niets te zien dan?
    Echt dankje voor de reacties al word ik er nog niet rustiger van, maar dat ligt aan mij hoor :oops:

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @ Pink: met 5 weken is nog niks te zien, dus ik zou nog even afwachten. Je kunt wel alvast bellen om een echo te plannen hoor. Dan leg je aan de verloskundige gewoon de situatie uit!
    maar over het bruinverlies: niks aan de hand hoor! hoort er (helaas) gewoon bij. Bruin is gewoon oud bloed!
    Succes ennuh gefeli met je zwangerschap

7. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Helaas er zal nog niets te zien zijn wat je eventueel gerust zou kunnen stellen. Hooguit een zwart puntje. Ik denk niet dat ze iets voor je zal doen,hoe rot ook..
    Misschien is je afscheiding gewoon iets donkerder, aangezien je aangeeft dat het niet echt lichtbruin is.
    Sterkte met afwachten en hopelijk kan je het een beetje loslaten.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hey Pink

Ik weet niet of je van je vorige zwangerschap nog bij dezelfde VK terecht kan en misschien kunnen ze daar je dossier tevoorschijn halen.
    Gewoon bellen en je verhaal uitleggen dan komt het vast goed.
    Zolang je geen helder rood verliesd en geen erge krampen bij dit helder rood heb zit het nog goed en is er nog geen echte rede tot paniek.

Adem in en uit en probeer, hoe moeilijk ook, je gedachtte even op iets anders te zetten.

9. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    ik denk niet dat dat kwaad ken hoor, ik heb dat zelf ook gehad en verloskundige zei toen dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het gewoon wat "oud bloed" ken zijn zeg maar..
    op een(inwendige) echo kunnen ze wel wat zien, maar dat zal idd niet zo veel zijn. Als je echt zo ongerust bent dan zou ik als ik jou was gewoon ff de verloskundige bellen, zij kan je dan precies zeggen hoe of wat..
    Maar zelf denk ik niet dat het kwaad ken..

10. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad. Een aantal dagen af en toe een beetje bruine afscheiding en tot de 8e week ook nog geregeld buikkrampen.
    Inmiddels 2 echo's gehad en het gaat hartstikke goed met de kleine.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer te genieten! :D

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik zou me ook niet druk maken (makkelijk gezegd als gedaan, weet ik) ik zat ook in zo n situatie als jij. had ook wat bruinverlies achtig iets bij het afvegen daarna niks meer heel af en toe een soort steek.

dus ook rennen naar de gyn. ook omdat ık voor 4 dgn wegging (reis van 6/7 uurtjes wou toch weten of alles goed was.

heb met 5wk 1dg een echo laten maken = niets te zien :(
    toen een inwendige echo :D alleen het zakje was te zien nog geen hartslag of iets omdat het veels te vroeg was. het hoort er vlg mij idd. helaas bij. maar dat vond ik niet erg dat was al te verwachten nog zo vroeg. ik kreeg er bij te horen dat het goed in de baarmoeder groeit en edat alles goed was met de eierstokken/leiders en mocht happy naar huis.

omdat het allemaal nog zo nieuw voor ons is denk ik dat we ons te veel zorgen maken , we willen allemaal dat het helemaal goed komt met de baby en dat is natuurlijk logisch.

het komt goed meid, maak je niet druk ;)

12. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb het bij de 2e en deze zwangerschap ook gehad en bij allebei de keren is het goed afgelopen. Het was bij de 2e zwangerschap 3 keer en bij deze wel 10 keer.
    Ik hoop dat het niets is en dat alles goed is.

13. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Heb ik bij 4 weken en een paar dagen ook gehad...en kijk maar naar mijn banner;)

Het komt zo ontzettend vaak voor, probeer het een beetje los te laten, ik heb hiervoor ook een mk gehad dus was ook ongerust toen ik bij deze zwangerschap ook weer bruinverlies had.
    Maar meid echt, probeer een beetje te relaxen hoor!

14. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    Het is heel normaal om wat bruin te verliesen niets om je druk over te maaken !

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb het precies zo gehad: paar dagen terug 1 bruin vlekje en niets op wc papier. en alles gaat nog goed hoor, ik kan me voorstellen dat je je nu zorgen maakt maar zolang het niet rood is, is het niet nodig.

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ook ik heb bruinverlies en zelfs rood verlies gehad!En kijk naar mijn banner!probeer rustig te blijven meis(i know,makkelijker gezegd dan gedaan)

17. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Hey meiden even een update, van hoe het vandaag verlopen is,..nou eigenlijk wat er niet verlopen is :D dat betekent dat ik vandaag eigenlijk niet heb gehad, wel is mijn urine vrij donker, dus als je een wit wcpapiertje hebt kleurt het wat geler,...maar dat is van de urine! (ik drink bijna de gehele dag erg weinig vandaar de donkere kleur!...wel vind ik het allemaal wat waterig aan de onderkant, net of ik de hele dag een beetje in mijn broek aan het plassen ben,...sorry als ik téveel details geef, maar jullie zijn duidelijk mijn positieve uitlaatklep...owja nog iets anders.... ik heb vandaag nog een zw.test gedaan (ja sorry onzeker he :oops: )...een digitale van clearbleu...binnen 8sec. stond er weer zwanger in beeld...en de blauwe streep heb ik nog nooit zo DONKERblauw gezien...ik weet het, het is slecht voor me, maar maakt mijn gemoedsrust was rustiger, en dat is voor het kindje weer beter,...ik ben nog wel steeds bang en ga veel naar de wc,..dus hoop dat dit alles was,wat er nog uit moest,..ik hou jullie op de hoogt (en dinsdag 23 dec. moet ik naar de qyn. eigenlijk om andere reden, maar vraag gewoon een inwendige echo, ben dan 6w2d zwanger,..dan kan ze misschien toch wel wat zien?
    xx en weer bedankt voor het lezen...

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    nou, gelukkig niks aan de hand dus.

denk er wel om dat je genoeg (minimaal 2 liter!) drinkt; da's ERG belangrijk, zowel voor jou als je baby.

ik heb zelf trouwens ook bruinverlies gehad deze zwangerschap, wel tot 8 weken aan toe. had hiervoor al een vmk gehad, dus het maakte me ook wat zenuwachtig, maar bij de mk had ik heel gauw heel veel rood bloed en stolsels (sorry, vies), en nu niet. dus voelde wel dat het anders was.
    nou, en nu loop ik met een heeeeeule dikke buik al, met een klein mannetje erin wat me de halve dag blauw schopt van binnen. :D alles prima dus!

fijne zwangerschap gewenst, en geniet ervan, want het gaat zoooo snel!

19. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik heb het ook gehad met 8 weekjes en dat duurde 4 dagen lang, maar ook bij mij niks aan de hand :D

Deel Deze Pagina