Hallo, Sinds de bevalling heb ik vaak een branderig gevoel in me onderbuik. Mijn voorgevoel was dat het mijn eierstokken waren. Ik heb een echo gekregen en me baarmoeder zag er goed uit met een dunne slijmlaag. Beide eierstokken zagen eruit als een ronde bal vol stippen. De gynaecoloog vertelde dat het veel eiblaasjes waren met kleine cystes? (geen rijpe eicellen aanwezig)Ze vertelde ook dat ze dit normaal zien bij vrouwen die moeilijk zwanger kunnen raken. Ik vond dit raar want ze vertelde er ook bij dat het niets bijzonders was. ik geef nog volledig borstvoeding. 3 weken na de geboorte was de bloeding gestopt ivm manuele placentaverwijdering. Met 6 weken nog 2 dagen gebloed( ik dacht aan ongesteldheid, niet dus) Kunt u mij vertellen waarom er zoveel eiblaasjes aanwezig zijn en/of dat erg is?
Hoi ummie92, Inderdaad spreekt de gyn zich dan wat tegen. Ik denk dat ze met de opmerking over vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden bedoeld dat het lijkt op PCOS, dan heb je cystes in je eierstokken die zanger worden kunnen belemmeren. Waarom dit nu bij jou zo is, geen idee. Ik denk at je je er niet te druk om kot maken, want ik kan het ook niet zo gauw linken aan een branderig gevoel. Misschein at je baarmoeder nog wat snel geirriteerd is door bv volle darmen of menstruatie of activiteit waardoor het branderig aan kan voelen. Heb je geen blaasontsteking? Groeten Brigitte