PMS en babywens

Discussion in 'Zwanger worden' started by Boomie2012, Sep 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn reeds 15 maanden bezig met zwanger worden van de tweede. Wel ben ik in januari reeds 1x zwanger geweest, maar dat liep dus uit op een miskraam.

Ik heb het idee dat ik iedere maand meer hormonenwisselingen heb. 1 a 2 dagen voor de ovulatie beginnen mijn borsten pijnlijk te worden en dit houdt dan circa 1 week aan. Ik weeg dan ineens 1 a 2 kilo zwaarder, wordt loom en moe. Hoofdpijn, rugpijn en alle andere bekende PMS klachten. Op zich nog niet zo'n drama, maar het ergste is het emotionele. Ik wordt in de week voor de ongesteldheid een drama van een mens.
    Ik ben nu op vakantie en ben nu, gelukkig, 2 dagen al ongesteld. De sluier is opgetrokken, want een paar dagen geleden heb ik wel zo'n drama 'thuis' gemaakt. Ik voel me diepongelukkig, te dik, een enorme jankbal en voel me wel zoooo onzeker. Dit zorgt ervoor dat ik telkens ruzie maak met mijn man en ik te kampen heb met verlatingsangst. Hij wordt op zijn beurt gek van mijn stemmingswisselingen en daardoor hadden we in de vakantie telkens ruzie. Ik voel me dan weer ontzettend schuldig tegenover mijn dochter en daardoor voel ik me nog rotter... pffff...

Ik dacht opeens dat ik wel eens een heftige vorm van PMS ontwikkeld kan hebben. Ik ben namelijk niet aan de anticonceptie, omdat we een kinderwens hebben.

Wat zou wel werken? Ik heb gelezen over sint janskruid, maar ik lees ook weer dat je dat niet mag slikken als je zwanger wil worden.

Maar ja... dit is ook niets! En daarnaast, zwanger worden lukt toch al niet zo hard, dus is het dan niet gewoon een goed idee om medicijnen te slikken tegen PMS?

Ik eet ook al vis, sport 4 x per week, heb verder een hartstikke leuk leven. Alleen in die twee weken na de ovulatie voel ik me zo instabiel.

Herkennen jullie dit en wat hebben jullie eraan gedaan?

Bedankt alvast!

2. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hoi hoi

Heel herkenbaar....helaas :(

Ik ben nog niet zo lang gestopt met de pil (cerazette, de enige pil waarbij ik geen last heb van klachten omdat je die door mag slikken) en de PMS komt in alle hevigheid terug.

Huisarts kan er ook niets aan doen. Ze heeft wel zwaardere pijnstillers voorgeschreven voor de krampen en hoofdpijn, maar die mag ik dus alleen slikken als ik ongesteld ben. Maar de klachten beginnen al (ruim) een week van te voren.

Tja niet te veel stress, manlief van te voren waarschuwen,...ik weet het verder ook niet ;)
    Ik moet wel zeggen dat nu ik een dochter heb me beter kan inhouden met stemmingswisselingen. Als ik het voel opkomen ga ik meestal iets voor mezelf doen of even op bed liggen, een rondje lopen en proberen tot 10 te tellen.

Wat ook helpt is, gezond eten en vooral geen koffie en te veel zoetigheid. Daar word ik dan helemaal hyper van.

3. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmiddag Theunisbloemolie en sint janskruid gekocht. Dat ga ik maar eens proberen.

En niet teveel zoetigheid, tja haha, probeer het me dan nog maar eens te vertellen :) Dan luister ik toch niet en ik kan alleen maar heel veel eten en snoepen. Koek, snoep en chocolade zijn niet veilig dan!

4. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik herken je verhaal, heb het gevoel nu ik hormoon vrij ben de klachten zelfs heftiger ervaar..
    Manlief probeer ik gewoon uit te leggen dat het door de hormonen komt, tja ik hou niet van medicijnen!

5. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna van de menstruatie af en helemaal weer happy :p

Voel me soms net in een achtbaan zitten. De ene dag voor de menstruatie drijven er donkere wolken voorbij en nu is een en al pret.

6. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Helaas herkenbaar :(
    Afgelopen week 3 uur lang ruzie met mijn vriend gezocht. Die arme jongen. Ik voel me dan ook dik, lelijk, heb nergens zin in. Zouden naar Texel gaan dit weekend, ik ben drie keer gestopt met het inpakken van mijn tas. Hard geroepen " ik ga niet"
    Wat een drama, ben nu gelukkig weer bij getrokken.

7. vief

vief Actief lid

Aug 19, 2012
    115
    0
    16
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!!!
    De eerste twee weken dat ik met de pil gestopt was voelde ik me fantastisch! Helaas... Die goede stemming slaat minimaal een week voor mijn menstruatie om in een heftige achtbaan van emoties :$
    Tijdens deze dagen kan ik al in huilen uitbarsten als iemand iets onaardigs zegt.... Niet handig, ook niet voor vriendlief die me iedere keer in tranen op de bank aantreft
    Ondanks dat ik bezig ben om zwanger te worden, ben ik gewoon blij dat ik nu ongesteld ben, omdat ik me weer mezelf begin te voelen! Ik heb nooit last gehad van PMS (ook niet voordat ik met de pil begon ) dus weet niet wat ik meemaak nu. Mocht er iemand tips hebben!

Liefs Vief

Share This Page