Bruin bloed....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joel1981, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Pffff wat hebben veel dames dit zeg! Jeetje :(
    Ik dacht echt gisterochtend meteen dat het game over was, maar dat is dus niet per definitie zo. Begreep ik van de gyn en hier nog eens bevestiging.

    @Zaza258 @Joel1981
    Ik sta onder behandeling bij de gyneacoloog vanwege een ICSI-traject. Had 's ochtends zo snel mogelijk gebeld. Eerst deed de assistent een beetje lastig, omdat het zo vroeg in de zwangerschap is en voor 6 weken willen ze bij voorkeur geen echo's doen. Ze ging overleggen met een gyn.
    Ik mocht gaan bloedprikken en aan de hand van de uitslag zouden ze verder kijken. Waarde was 5607 (vorige week maandag 342 en woensdag 725). Ze wilden daarom wel graag dat ik kwam om te kijken of ze konden uitsluiten dat de bloeding niet van een BBZ kwam. Ze kon op de echo gelukkig zien dat het op de goede plek ingenesteld zat. Verder niets.
    Ik weet niet zo goed hoe ik me voel.. Gisteren heel verdrietig maar nu toch ergens weer wat hoop. Geen idee, vooral moe haha
    Hoe gaat het met jullie?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Ik begrijp best als je in een traject zit dat ze je wat sneller helpen en je ook checken op een BBZ. Het zit in ieder geval goed bij jou. Ik zit nu naar de echo te turen en besef dat het er bij mij nu ook zo uitziet (als het goed is)

    Snap goed dat je moe was, dit soort dingen kosten energie. Hopelijk heb je goed kunnen slapen. :)
     
  3. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Ruubs : fijn dat je zo snel terecht kon bij de gyn. Zo'n vruchtbaarheidstrajecten zijn echt niet fijn, maar dan heb je daar tenminste nog een voordeel van ;)
    En heel goed nieuws dat jouw HCG waarden oplopen! Is het bloeden ook gestopt/minder geworden?

    @Joel1981 , ja je hebt gelijk. Het is nu een kwestie van afwachten, geduld hebben en hopen op het beste. Volgens de telling vanaf de menstruatie zou ik nu 4w3d zijn, maar ik heb altijd een vrij late eisprong, dus ik weet het niet precies. Maar in elk geval nog niet zo ver als jullie!

    @geneeke bedankt voor je antwoord! Jee, dat heeft dan lang doorgezet. Ik hoop dat als het bij mij zo doorgaat (en niet erger wordt), dat ik dan toch wat meer vertrouwen krijg.

    Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, en deze is gelukkig donkerder dan de test van twee dagen geleden. Samen met het feit dat de bloedingen niet erger worden is deze test de bevestiging die ik nu nodig had. Ben benieuwd hoe lang die geruststelling duurt :roflmao:
     
    Ruubs vindt dit leuk.
  4. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw

    Was bij me oudste niet deze zwangerschap maar duurde 2 dagen maar ivm eerdere miskraam was ik zo in paniek dat ik een echo kreeg en alles was perfect.
     
  5. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    @Zaza258, ik deed exact hetzelfde..oploop testen. En nu de test zo hard knalt ben ik gerustgesteld. Als het hiervoor nou niet twee keer mis was gegaan had ik het kunnen loslaten. Bij de vorige zwangerschappen had ik binnen twee uur de bloeding. (Na bruin) nu gelukkig niet...
     
  6. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi dames, hoe gaat het nu met jullie?
     
  7. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    @Ruubs ,

    Goed, heb nog wel bruin bloed maar raak eraan gewend. Hoe is het met jou?
     
  8. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Joel1981 ja, dat testen helpt wel, maar de vorige keer ging het bij mij nog mis na 8 weken en een kloppend hartje, dus ik vrees dat ik pas geruster word na de termijnecho/NIPT.
    Maar als het bij jou vrijwel meteen overging van bruin in rood bloed, en nu dan snap ik dat je een stuk meer gerustgesteld bent. En fijn dat je aan het bloeden gewend raakt. Ik eigenlijk ook wel, word alleen nog wat nerveus als de krampen iets meer aanwezig zijn. Het gaan een paar lange weken worden :rolleyes:

    En @Ruubs : hoe gaat het met jou? Is het rode gestopt inmiddels?
     
  9. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Gelukkig allebei!
    Het zijn maar lange dagen zo hè, vreselijk.
    Ik heb alleen maandagochtend gevloeid waarvan een uur heel erg en twee uur licht.
    Ik durf een beetje te hopen dat het een bloedvaatje was.
    M'n gevoel gaat echt op en af, snap nu wel een beetje wat ze bedoelen tussen hoop en vrees leven haha
     
  10. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoe lang duurde de bloeding toen?
     
  11. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Net als een gewone menstruatie alleen heftiger. Het was eerst bruin en binnen een uur rood. Ik mocht toen naar de gyn en die gaf al aan dat de baarmoeder leeg was....
     
  12. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Begrijp ik heel erg goed...en dat het bij jou mog misging na acht weken is best heftig. Ik ben maandag aan de beurt voor een echo. Spannend..wanneer heb jij een echo?
     
  13. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Jeetje, pfff :(

    Hier nu weer bloedverlies.. Pats boem weer super onverwachts.
     
  14. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Kunnen ze niet even kijken? Echo? Ik hoop dat het goed met je gaat.
     
  15. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh nee Ruubs, wat vervelend. Misschien inderdaad de gynaecoloog nog eens bellen? Is het inmiddels gestopt? Wat een emotionele achtbaan :( maar hopelijk gewoon weer loos alarm!

    Joel, ik heb de verloskundige nog niet gebeld. Ik wacht nog even omdat ik vermoedelijk toch pas bij 6/7 weken terecht kan. Eerder zien ze nog niet zoveel.
    Maar fijn dat je maandag mag gaan, echt aftellen nu!

    Even heel hard afkloppen, maar gisteren werd het bruin lichter, en vandaag is het gelig. Dus stiekem hoop ik dat het voorbij is. Het is bij mij tot nu toe steeds zo’n 1 à 2x per dag bij het afvegen. Gek genoeg ben ik verder best droog. Ik herinner me van mijn eerste zwangerschap (die goed ging) juist dat ik best veel slijm had. Maar dat zou ook later in de zwangerschap geweest kunnen zijn.

    Het zijn lange dagen he? :confused:
     
    Ruubs vindt dit leuk.
  16. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Voor jou ook spannend. Dat het gelig is geworden is echt fijn. :cool:
    Hier wel last van krampen in de buik, maar het bruin verlies is gestopt :D
     
    Zaza258 en Ruubs vinden dit leuk.
  17. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Pfff zo spannend bij iedereen!
    Wat een rollercoaster is het toch.
    Gelukkig dat het nagenoeg gestopt is @Zaza258

    Ik moest bellen als ik weer veel bloedverlies had. Mocht meteen komen, bloedprikken en echo.
    Was allemaal weer goed! Echt ongelooflijk!
    Vruchtzak goed gegroeid en vruchtje was goed zichtbaar. Hcg was +14000.

    Deze gyn dacht innestelingsbloeding. Bloed was ook te zien bij de vruchtzak. Innestelingsbloeding zou ook goed passen bij dit termijn en de hoeveelheid bloedverlies.
    Het is nog steeds niet gestopt maar wel aflopende fase.

    Man man man,
    wist zeker dat het nu wel klaar was. Gelukkig maandag weer echo!

    Jij ook maandag zie ik @Joel1981
    Super spannend!
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  18. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh super fijn Ruubs! Ik ben blij voor je. En fijn dat je steeds terecht kan, dan word je —ondanks de schrik- tenminste wel weer gerustgesteld.
    En Joel, ook fijn dat het gestopt is. Lichte krampen horen erbij. Dan gebeurt er tenminste iets daar beneden.

    Jullie hebben dus beiden een echo maandag? En als ik het goed zie dan ook de 6w voorbij. Dan kàn heel soms al een hartje gezien worden! Maar als het er niet is, dan is er ook nog niks aan de hand. Dat is nog erg vroeg. Maar ik ben wel heel benieuwd voor jullie. Ik ga volgende week de verloskundige eens mailen en hoop dan de week erna of de eerste week van februari een afspraak te hebben (en stiekem ook al een hartje te zien). Is wel nog een spannende tijd nu :confused:
     
    Joel1981 en Ruubs vinden dit leuk.
  19. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bij jullie nog alles goed Ruubs en Joel? Alles rustig gebleven?

    Ik heb vandaag nog eens getest (had een zwak moment ). En de test is wel opgelopen, maar ik twijfel toch of het snel genoeg oploopt.
    Willen jullie eens meekijken? Of weten jullie in welk forum dit het beste kan vragen? Want ik wil niemand voor het hoofd stoten die misschien vage of zelfs aflopende lijntjes heeft...
    Alvast dank voor de reacties!
     
  20. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Sorry ik zie je berichtje nu pas! Het helpt als je ons er in tagt (@...naam)
    Je laatste test is toch echt een super mooie knaller!! Het is lastig te vergelijken met de andere testen omdat die opgedroogd zijn. Had je daar ook foto's van gemaakt rond dezelfde tijd?
    Ik zou stoppen met testen om onzekerheid te voorkomen en een afspraak maken bij de VK zodat ie daar naar uit kan kijken!
    Maar ik heb dat advies ook niet opgevolgd hoor. Ben zelf super lang blijven testen, maar het helpt echt niet.
    Er is een topic speciaal voor zwangerschaps(- en ovulatie)testen. Als je blijft twijfelen kan je je vraag daar nog zetten.

    Ik heb na donderdagavond en nacht geen bloedverlies meer gehad gelukkig. Vanochtend echo, kloppend hartje zou zoooo mooi zijn maar idd nog vroeg. Spannend!
     

Deel Deze Pagina