Bruin bloed....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joel1981, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Hoi ,
    Nee nog niet geboren ik ben nu 33,6 weken zwanger. Zeker was het een dubbel gevoel maar achteraf gezien wel beter 3 is een hele opgave , ook voor het lichaam. Toen ik het hoorde dat het een drieling was leefde ik in een roes dit heeft best lang aangehouden, er komt dan veel op je af als je hoort dat je een meerling krijgt.

    Ja bloed maakt gewoon onzeker hoe dan ook en ook al roept iemand "het hoeft niks te betekenen " toch ben je bang en kun je ppas laat in de zwangerschap vertrouwen weer opbouwen wanneer het goed blijft gaan.

    En als het mis is, je voelt het, je weet het alsof een stemmetje tegen je spreekt. De mk met 16 weken...ik voelde dat er iets niet klopte.
     
    Ruubs vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Smikkel7 oh spannend zeg! tweelingen komen vaak eerder toch?
    Heb zelf nog een aantal weken in een couveuse gelegen, omdat we eerder waren ;p

    Mijn bloedingen zijn een beetje vaag geworden... heb nu dinsdag, woensdag en vandaag steeds maar 1 of 2 bloedingen gehad... de rest van de dag bloed vrij...Het blijft wel helder rood bloed... echt zo'n blob gevoel net als je ongesteld bent...en je geen tampons gebruikt ;p

    Het blijft me onzeker maken, ik twijfel zelfs om een afspraak bij een pret-echo bureau te maken om nog eens te laten controleren.... of toch eerst de vk maar bellen om te kijken of ze niet stiekem toch wel eerder een plekje hebben....
     
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ze hebben geen plekje eerder, de elektronische test zegt nu 1-2 weken ipv de 2-3 van zondag, nu heb ik deze test niet met de eerste ochtend urine gedaan, maar waar ik eerst verwachtte misschien al 3+ te kunnen zien terug naar 1-2 lijkt me geen goed teken
     
  4. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Ik hoop meiden dat het bloeden niks betekent en dat jullie je kindje mogen uitdragen.
    Als hcg daalt is dat vaak geen goed teken nee maar ik zou zelf nooit volledig vertrouwen op zo een test maar bij de ha laten prikken op de waardes.

    Wordt het bloeden erger na inspanning, bijv na stofzuigen?

    Ja tweelingen komen eerder soms, mijn ks staat gepland op 37,5 week. Dus nog paar weekjes voor mij.
     
  5. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Dan neemt het idd af.want het hcg verdubbeld toch met 48 uur.dan had de middag toch zeker 2-3 moeten zeggen.hoop op een mooie afloop met een kloppend hartje
     
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Nee, niet echt... Tot nu toe is 't ongeacht wat ik doe gewoon een beetje aan 't einde van de dag, of ik nu gewerkt heb of thuis op de bank gelegen heb...

    Spannend hoor... 37,5 week succes nog ff ;)
     
  7. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Och jee @bulakgirl die test is niet fijn! Misschien kun je inderdaad eens naar de huisarts om het HCG te laten checken. Want het moet inderdaad niet aflopen. Het feit dat je geen heftige krampen hebt is wel weer goed. Ik ga voor je duimen!

    @Smikkel de laatste loodjes dus! Fijn dat de ks gepland is. Ik ben heel benieuwd!

    @Ruubs en @Joel1981 hoe is het met jullie? Steeds meer vertrouwen in de zwangerschap? Geen bloedingen meer gehad? Verder kwaaltjes?

    Hier is alles prima (denk ik tenminste). Ik heb m’n eerste afspraak pas op 7/2, dus moet echt nog even geduld hebben... maar we hebben samen afgesproken dat het beter is. Als ik net als de vorige keer vroeg een hartje zie en vervolgens niet, dan is het misschien nog moeilijker. Dus ik ga 14 dagen aftellen nu...
     
  8. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Dit topic is best gezellig!
    @Smikkel7, een tweeling...wow:cool:
    Het lijkt me heel bijzonder maar ook best wel eng. Ik hoor het in februari, maar de gynaecoloog was echt een beetje een gehaast mens:( Ik voelde me naderhand echt :mad: na bijna vier keer een MK nam ze geen tijd, het was volgens haar een vermoeden maar door het termijn nog niet zichtbaar. En het bloeden kon van alles zijn...
     
  9. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    @bulakgirl , ik zou ook vragen om een bloedtest bij de huisarts. Het klinkt vreemd, maar als je nu voor een pret echo gaat..ziet men niet veel. Ik begrijp heel goed dat je onzeker en bang bent hoor...:(
     
  10. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    @Zaza258,

    Wat een lange weken ook..pfff... Ik kreeg de tip om er zo min mogelijk mee bezig te zijn:roflmao:
    Ik heb maar niets gezegd, want dat gaat helemaal niet. :(
     
  11. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    @bulakgirl Ik zou ook even contact opnemen met je HA! Deze onzekerheid is ook niks.. Sterkte meid!

    @Smikkel7 Succes met de laatste weken! Heftig hè een tweelingzwangerschap. Is het een eeneiige of tweeeiige tweeling?

    @Zaza258 Echt goed en sterk van je! Die vroege echo's geven inderdaad veel onzekerheid. Maar mijn blikje geduld is vaak leeg hahaha

    @Joel1981 Echt zo niet netjes van de gyn dat ze niet echt te tijd nam. Hatelijk!
    Hier was het zo mega medisch. 'Er is ontwikkeling'. Over het hartje dat klopte. Niks van gefeliciteerd ofzo. Stom!!!
    Hopelijk is het snel februari en weet je meer!

    Hier is het rustig. Al een week geen bloedverlies gehad. Wel geen enkel kwaaltje. Voel me mega onzeker. En maak me er toch wel erg druk om dat het vruchtje te klein was.
    Aftellen naar woensdag. Dan gelukkig bij m'n eigen gyn. Hele fijne vent.
     
  12. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Er is ontwikkeling? :$ hier sprak ze over hoever. Welk tria ofzo iets. Ik was best nerveus, en had m'n NOD verkeerd gezegd. Ik moest m'n hoofd erbij houden:rolleyes::roflmao:
    Hier ging het snel, is ook wel logisch met een kort termijn maar ik had ook het idee dat er geen glijmiddel op die staaf zat..ruw en pijnlijk. :roflmao:

    Bij jou kan ik het me goed voorstellen dat je zorgen hebt, om deze reden ben ik ook iets verder in de echo gezet. Dus ga ik pas over drie weken. Daarnaast heb ik geen behoefte meer aan die onvriendelijke behandeling. :o:
     
    Ruubs vindt dit leuk.
  13. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik zal ik maandag ochtend de huisarts eens bellen mocht ik me zo blijven voelen als ik me nu voel...

    @Zaza258 knap van je hoor... ill keep my fingers crossed voor je! ;)

    @Ruubs wat fijn dat het verlies gestopt is! Kwaaltjes zeggen natuurlijk niks, maar ik snap dat je onzekerheid daar juist mee gevoedt wordt...

    Wat een knurften die gyneacologen joh... zo jammer dat ze niet wat meer mee voelen met in wat voor een achtbaan je van emoties door gaat.... o_O
     
    Ruubs vindt dit leuk.
  14. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Joel1981 dat was inderdaad een erg zakelijke eerste echo. Hopelijk is de volgende beter. Wanneer heb je de volgende ook alweer?

    @Ruubs fijn dat je woensdag weer mag. Ik snap dat je er naar uitkijkt en dat je onzeker bent aangezien je weinig merkt. Maar kwaaltjes zeggen toch echt niet altijd iets, die kunnen komen en gaan.
    Maar zelf ben ik precies hetzelfde: nerveus als ik niks merk, nerveus als ik opeens vage krampen heb. Ik word echt gek van mezelf!

    @bulakgirl ik opperde net als meer dames hier bloedprikken bij de huisarts. En ik wil je echt geen valse hoop geven, maar zou het ook het ‘hook effect’ kunnen zijn (dar je HCG nu zó hoog is dat de test het niet meer aankan en daardoor lichter wordt)? Dat kan namelijk al tussen week 6 en 8 gebeuren. Het schijnt dan te helpen om de urine te verdunnen mer water. Als ie dan weer duidelijker wordt dan is het het hook effect, als het lichter wordt is het vermoedelijk slecht nieuws.

    Nogmaals, ik wil je geen valse hoop geven. Maar ik kan me voorstellen dat je veel piekert nu en misschien helpt dit wel.
     
  15. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    @Zaza258 ik ga maandag de ha bellen mocht ik nog goeie testen en klachten hebben....

    Hook heb ik vanmorgen uitgeprobeerd, in eerste instantie zag ik weinig verschil, maar nu na 20 minuten lijkt hij wel wat donkerder!! Ik weet het niet meer...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    @bulakgirl, ik heb de twaalfde een nieuwe echo. Maar voel me niet lekker.. steeds overgeven en duizelig. Het bruin verlies is weg. Hopelijk blijft dit ook zo.

    Ik zie wel een oploop in je testen. Wat spannend ook. Bij mij gaf de gynaecoloog aan dat een streep een streep is. Ik zou echt een bloedtest vragen bij de huisarts. Dat zijn iets meer feiten dan een test.
     
  17. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Oh nee, wat vervelend joh! Wat denk je? Griepje? Of met je zwangerschap te maken? Anders misschien toch nog even de VK bellen? Ze hadden mij gezegd als je moet spugen en duizelig wordt toch even contact moet zoeken... Maar dat was wel tijdens de bloedingen

    Ja worden nog lange dagen zo dit wachten tot de echo... Weet niet zo goed wat de ha zal zeggen over de vraag of we bloed kunnen prikken hiervoor... ;)
     
  18. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Volgens mij heb jij een heel betrokken huisarts? Vragen kan, en het helpt je uit de onzekerheid.
     
  19. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Joel1981 de 20e, dat is ook nog even geduld hebben zeg... maar goed, als het misselijkheid is van de zwangerschap dan is het misschien wel een goed teken, hoe vervelend ook. Veel beterschap in elk geval!

    @bulakgirl wat vervelend dat je nog geen zekerheid hebt! En ook rot dat de hook-test ook geen èchte duidelijkheid geeft. Ik wilde gisteren geen valse hoop geven en nu wil ik je omgedraaid ook niet onzeker maken, maar eigenlijk mag je testen niet na 20 minuten aflezen. Maar het is wel een duidelijkere streep dan zonder water.
    Pfff, zo lastig!
    Ik vrees toch dat je bloedtesten of echo’s moet afwachten, nu dit allemaal geen duidelijke uitslag geeft. Hopelijk mag je toch maandag bloed laten prikken. Fingers crossed!
     
  20. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @Joel1981 , @bulakgirl en @Ruubs zitten jullie trouwens in een bevalling/zwangerschapsclub op deze site? Ik zou me misschien wel willen aanmelden, maar wil eerst de echo afwachten over twee weken. Durf nu nog niet zo goed.

    Hebben jullie nog tips? Of totaal geen idee waar ik het over heb? :roflmao:
     

Deel Deze Pagina