Ik denk dat dat het waard is, even geduld opbrengen voor een lievere gyn. Dat is in dit stadium zo belangrijk! Heb je nog een blikje geduld in de kast staan? Het was een cryo terugplaatsing in een icsi traject dus de datum van 'bevruchting' was in juni whahahhaa
Sjezus wat een achterlijke reactie van je manager zeg! Heel gevoelig... Pfffff! Wees echt verdrietig hoor. Dit moet een plekje krijgen. Anders is het zo lastig om verder te gaan. Hè bah zou graag iets voor je doen!
Uiteraard! Dan is het bekend. Ik dacht, ik stel haar even gerust... bij mijn eerste zwangerschap hadden wij precies hetzelfde, de groei liep twee dagen achter. Het is allemaal goed gekomen. We krijgen de echo pas met 9.3 weken zwangerschap. Verkoop jij deze blikken geduld?
Geef jezelf nooit de schuld van een vroege miskraam!!!! Nooit...je hebt inderdaad een beetje alcohol gedronken. Maar heel eerlijk hebben we allemaal wel een keer gedronken, gerookt, vlees gegeten...ik heb met kerst ook rauw vlees gegeten. Ik oktober na mijn miskraam voor de vierde keer zei mijn gynaecoloog. Het heeft te maken met diverse factoren dat een kindje niet verder groeit of innestelt. Iedere vrouw die het nog niet weet... doet dit wel eens. Dus geef jezelf niet de schuld!! Met je man kun je ook praten over het verdriet en gebeuren? iedereen reageert anders, mijn man barste in tranen uit bij de MacDonalds en heeft daar zeker een uur met me gepraat over zijn emoties. Dit was dan onze vierde keer, maar verdriet uiten is nog steeds niet iets wat hij snel doet. Hij raakt dan eerder gefrustreerd of kropt op... Tuurlijk denk ik aan dit forum en aan de mensen met een verhaal. Jou verhaal raakt me gewoon... Maar..de reactie van de manager is zo enorm achterlijk! Weet ze wel hoe vervelend het voor je is? Ik zou zeker nog een keer in gesprek gaan en vragen of je misschien een paar dagen vrij mag hebben om je lichaam te laten herstellen! Sterkte met alles!!
Ik sluit mij aan bij joel. Ik heb ooit de gyn geconfronteerd met de vraag of ik mijn kindje was verloren met 16 w e ken door roken. Zijn antwoord was overduidelijk NEEN. Roken is niet goed maar veroorzaakt geen miskramen zomaar zei hij. "Foutje der natuur" waren zijn duidelijke woorden. Na sectie van de pathaloog bleek de aanleg van de placenta niet goed te zijn verlopen dus hij had gelijk. Vaak bij miskramen voelen vrouwen zich onterecht schuldig.
@bulakgirl, hij wou me verassen met een nacht weg inclusief ontbijt. Maar de lirv Inderdaad! Precies goed gezegd. Er zijn meerdere factoren. Al maakt het niet gemakkelijk en begrijp ik het piekeren wel. Wat vervelend dat je het kindje hebt verloren in zo'n ver stadium. Heb je veel gerookt? Ik ben gestopt maar dit is niet gemakkelijk...
Wat fijn dat je echo goed was @Ruubs ! En het is er maar eentje? Prachtige echo! Lijkt wel bijna of je al een hoofdje, buikje en ledematen kan onderscheiden! Maar dat is eigenlijk nog te vroeg, toch? En over de termijn: zou het niet kunnen dat het toch klopt? De datum van de terugplaatsing is meestal niet de datum van de bevruchting. Die heeft al eerder plaatsgevonden maar nog een paar dagen liggen rijpen in het pertischaaltje. Dan gaat ie de vriezer in, en bij de terugplaatsing is het dan inderdaad al een paar dagen na conceptie. Zo heb ik het begrepen toen ik me verdiepte in IVF voor vrienden van me.
Ik sluit me helemaal bij Ruubs, Joel en Smikkel aan! Verwijt jezelf helemaal niks. Miskramen zijn bijna altijd een soort van natuurlijke selectie: een niet levensvatbaar of beschadigd vruchtje dat geen (fatsoenlijk) leven kan hebben. In veruit de meeste gevallen is er iets niet goed met het kindje, dus is het maar beter dat het vanzelf ‘afbreekt’, hoe waanzinnig moeilijk ook. Zoveel pijn als ik had tijdens en na mijn miskraam, ik kon me daar wel een beetje mee troosten, want ook ik heb me afgevraagd of ik stomme dingen heb gedaan (haren geverfd bijvoorbeeld). Terwijl dat echt nergens op slaat! Maar volgens mij is dat (hoe onterecht ook!) deel van het rouwproces. Maar verwijt jezelf echt niks! Jij hebt dit niet veroorzaakt. En die reacties van je partner en collega: dat is wel lastig. Je zou het liefste willen dat ze allemaal snappen hoe je je voelt, maar dat is natuurlijk moeilijk. Iedereen gaat er anders mee om. Maar het is wel belangrijk dat jij je gevoel kunt uiten. Ook bij je partner en vraag hem anders ook hoe hij zich voelt. Neem je tijd bulakgirl! Dit is echt niet niks, helaas.
Oh dan moet je inderdaad nog even geduld hebben, Joel! Maar gelukkig (en helaas ) heb je wel steeds signalen dat de zwangerschap nog goed zit... En met 9.3 is misschien wel al veel te zien op de echo. Dat is ook wel leuk. En ze kunnen al wat preciezer meten e.d. Ben echt benieuwd of het het twee zijn!
@bulakgirl Hele dikke digi knuf!! ❤️ @Joel1981 Nee helaas, geduld is absoluut niet mijn sterkste kant Maar inderdaad bij 9 weken (is meteen de termijnecho zeker?) kunnen ze alle ledematen zien en goed meten. Dat is toch kei leuk! En ben zoooo benieuwd of je twee kindjes mag dragen ❤️ Hoe gaat het met de misselijkheid? @Zaza258 Klopt helemaal, bedankt voor het meedenken! Wat lief dat je je zo voor vrienden verdiept hebt. Mijn berekening was hetzelfde als die van de gyn gelukkig, dus daar veranderd niets in. Het was is er dit keer eentje Hopelijk dan ook meteen een minder gecompliceerde zwangerschap haha Hoe gaat het met jouw bruin/roze verlies?
De misselijkheid en duizeligheid is echt vervelend. Maar daar hebben meer vrouwen last van dus neem ik het voor lief. We kunnen dit weekend alleen niet erop uit. Maar dat doen we dan na de twaalf weken wel een keer.
Even een update: De gynaecoloog zag toch iets van een vruchtzakje... Ze denkt nog steeds wel aan een miskraam, maar mag het nog een week aankijken.. Volgende week weer een echo en mocht er dan geen groei in zitten en ik nog geen bloeding hebben gehad, dan gaan we over op curettage of medicijnen om het op te wekken... Misschien is het stom, en maak ik het voor mezelf alleen maar lastiger, maar ik ben zo bang dat we hier nu gelijk rigoureus een eind aan maken en dan blijk ik priller zwanger te zijn geweest als ik dacht en was dit wel een kindje in wording... Ze zag ook iets van een cyste op m'n eierstok, die wil ze ook volgende week even opvolgen.. Kan een gesprongen ei zijn geweest, kan ook iets anders zijn.... Dus wordt toch nog even vervolgd...
Wat ik nog niet begrijp, waarom prikken ze niet even je HCG? Dan kunnen ze toch meten of het een beetje overeenkomt met dit termijn? Ik moet zeggen dat je wel in spanning zit iedere keer, meten is weten... Ik wil niet bot zijn, maar voor hetzelfde geld zit er een vrucht wat nog niet snel groeit en geven ze jou medicijnen zonder te weten of het wel of niet levensvatbaar is. Gynaecoloog kan ook even de feiten op een rij krijgen door bloedonderzoek. Dan hoeven ze ook niet te prutsen met opmeten, want dit kan nog helemaal niet correct worden gedaan met dit termijn... Het spijt me voor m'n bemoeizucht maar ik wil gewoon het beste voor jullie!
@Joel1981 en @Ruubs Hcg prikken wilde ze eerst doen, maar na overleg leek deze optie beter... Ga het volgende week zien... Er zou dan meer te zien moeten zijn...
Komt goed... Ik ga het ondervinden! Heb ondertussen wel op mn werk het nog eens goed besproken, heb excuses van de manager gehad.. Ze had zich al bedacht dat ze niet zo handig was geweest! Heb ook aangegeven dat ik er dus even niet ben zodra dit daadwerkelijk wordt afgebroken wordt en hier was gelukkig alle begrip voor. Ergens voel ik wel wat opluchting... Ik was er nog niet klaar voor Gisteren heb ik nog een test gedaan, die was nog steeds wel lichter als dat ze geweest zijn... Wat eigenlijk al Genoeg zegt natuurlijk, maar ze blijven toch wel heel mooi donker opdrogen... Wat me onzeker maakt in het feit of dit niet gewoon een hele prille "nieuwe"? Zwangerschap is... Dus heel fijn dat er rekening gehouden is met mijn wensen en nog een week aangekeken wordt!
Jee @bulakgirl, wat een ontwikkelingen weer! Vervelend dat er nog steeds geen zekerheid is. Blijf je dan niet toch de hele tijd een beetje hoop hebben en tegelijk uitgaan van het ergste? Ik zou het wel moeilijk vinden, want ik merk dat hoeveel ik ook uitga van slecht nieuws, die hoop blijft er altijd... Maar heel knap dat jij er wel rustig onder bent. En tsja, het wachten zijn we toch al gewend Hopelijk gaan de dagen snel en heb je snel meer duidelijkheid.