Hallo, Ik ben vanaf vandaag 10 weken zwanger. Eerder heb ik een miskraam gehad bij 6 weken. Mijn symptomen namen af en het hartje was gestopt met kloppen. Ik heb precies een week geleden een echo gehad omdat ik ontzettend onzeker werd. Ik heb toen een extra echo gekregen. In totaal nu 2 echo’s gehad. Dit zag er allemaal perfect uit. Nu wordt ik weer vreselijk onzeker omdat zo goed als mijn symptomen weg zijn. Ik ben nu weer zo ontzettend bang dat het toch mis gaat. Ik probeer mezelf te kalmeren door blogs te lezen en daarnaast lees ik dat als je een kloppend hartje heb gehad in week 9 dat een miskraam nog 1-2 procent is. Toch kan ik er niet van genieten. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Helaas komen en gaan symptomen. Sowieso is hcg op zijn hoogst tussen week 9-11 zo'n beetje en stabiliseert het dus, dan is het niet heel raar dat de symptomen gaan afnemen. Probeer je er niet te druk over te maken (makkelijker gezegd dan gedaan weet ik na 4 miskramen), je hebt er uiteindleijk zelf geen invloed op.
Ik begrijp je angst. Ik zou gewoon om een extra echo vragen. Je hebt ook denk ik niet zoveel aan wel of geen positieve ervaringen van anderen. Uiteindelijk wil je gewoon weten of het bij jou alles goed is.
Ik sluit mij aan bij Fanne. Ik kan wel zeggen dat het mij heerlijk lijkt geen misselijkheid te hebben, maar daar heb je natuurlijk helemaal niks aan je VK is er ook voor dit soort dingen een waarschijnlijk krijg je alleen maar begrip als je het aangeeft
Bij mij werden de symptomen ook een stuk minder rond de 9/10 weken.. om vervolgens na een paar dagen weer terug te keren en weer te verdwijnen. Ik snap je onzekerheid, maar hoe dan ook kun je er niets aan veranderen. Ik zou er gewoon van proberen te genieten!
Ook bij mij zag ik al na week 8 elke keer dat het iets minder werd en 9/10 en stuk beter. Maar uiteindelijk zegt het allemaal niets. Het is toch afwachten. Ik neem aan dat je op korte termijn een termijn echo zal krijgen. Sterkte nog even!