Zwanger worden met oud HCG waarde??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterretjeindenacht, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

Sterretjeindenacht Actief lid

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Dag lieve mama's (to be)
    Mijn cyclus is eindelijk terug op gang aan het komen en zou dus volgende week een eisprong moeten hebben dat voel ik en blijkt ook uit men bloedafname.
    Maar.. ik heb nog een hcg waarde van 1,4 terwijl dit 0,2 zou moeten zijn?
    Iemand enig idee of je met deze waarde toch zwanger kan worden?
    Men minibevalling dateert van 4/12. Net daarna is een curretage gebeurd wegens placentaresten en 17/1 is er ook nog een curretage gebeurd omdat nog steeds niet alles weg is. Maar ik wil toch nu wel stilaan terug kunnen beginnen het wachten duurt me enorm lang vandaag men vraag of ik de hoop voor deze maand ook alweer mag laten varen of niet :( iemand ervaring met zwanger worden en laag hcg?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Alles onder de 5 wordt formeel gezien als niet zwanger. Ik denk dus dat je met 1,4 prima een eisprong kunt hebben en zwanger kunt worden.

Sterkte, lijkt me een pittige tijd. Ik hoop dat je snel weer blijvend zwanger mag zijn.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Je hcg (alles beneden de 5 wordt gezien als niet verhoogd) zou een eisprong niet meer in de weg hoeven staan (want dat is wat er gebeurt door een hoge hcgwaarde) en als er een eisprong aankomt zou zwanger worden gewoon weer moeten kunnen. Ik hoop dat het je snel weer mag lukken!

4. Sterretjeindenacht

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Flamingooo

Ja het was/is best wel een pittige tijd. Maar nu heb ik het echt gehad met al dat wachten en zou ik echt graag snel terug zwanger zijn.

Ben echt blij dat het kan en ik dus deze maand niet alle hoop hoef te laten varen.

Mijn dokter zei het zal waarschijnlijk niet lukken deze cyclus je zou binnen een 3tal weken je maandstonden moeten krijgen ALS je niet zwanger bent en dat bracht me zo in de war dat ik hier ten rade kwam :)

Ik hoop toch dat die maandstonden niet zullen opdagen ik wacht al zo lang nu, het voelt als veel tijd verloren.

5. Sterretjeindenacht

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Eppo82 bedankt voor je reactie. Een eitje zit er zeker aan te komen ik voel dat namelijk heel goed en uit de bloedafname blijkt dat ik in mijn folliculaire fase zit.. normaal zou het dus volgende week moeten komen.

Maar ik wist niet of het zou lukken met hcg dokter gaf eerder de indruk van niet. Weet natuurlijk ook niet of ik genoeg baarmoederslijmvlies zal opgebouwd hebben om effectief zwanger te worden na die 2 curretages maar ik ga de kleine kans dat het is wel benutten dan :)

6. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Wat een heftige tijd heb je gehad zeg!

Ik heb zelf gemerkt dat ik juist extra vruchtbaar was in de cyclus nadat het mis was gegaan. Ik zou het dan ook zeker proberen als jullie er aan toe zijn. Hoop dat je snel en gezond zwanger mag zijn!

Sterretjeindenacht vindt dit leuk.
  7. Sterretjeindenacht

27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Dalysa bedankt :) voor je reactie. Zo te zien aan je heb jij ook wel hele heftige periodes achter de rug wat een mens soms niet moet over hebben voor een gezond kindje.

Ja heel kort na fout lopen is het al niet meer :( maar ik ga het er toch op wagen ook al ben ik enorm bang dat er straks weer iets anders fout loopt.. ik heb al een gezond zoontje van 3j en 6m. Besefte voor al dit gebeuren niet wat er kon fout lopen, nu weet ik wel beter.. best wel bang maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk zwanger zijn omdat dit wel enige troost zou kunnen bieden.

Al hoop ik wel stiekem op een meisje nu door dat ik er eentje moest afgeven is dat verlangen ernaar wel groter geworden :(

X

8. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik had na de laatste miskraam een knaller van een ovulatietest terwijl mijn zwangerschapstest nog niet negatief was. Het eitje is ook echt gesprongen, want mijn temperatuur ging omhoog en ik kreeg precies 14 dagen later mijn menstruatie.
    Ik ben die ronde niet zwanger geworden, maar je hoort vaak genoeg dat vrouwen meteen na een miskraam weer zwanger zijn dus volgens mij moet het gewoon kunnen.

Wat een nare tijd heb jij achter de rug zeg :(
    Ik ga heel erg duimen voor een prachtige, helende zwangerschap <3

Deel Deze Pagina