LF steeds korter??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maybee2, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hai mensen!

Ik ben nou een half jaar gestopt met de pil misschien iets langer. De eerste 2 maanden mooie cyclus gehad ei op dag 18 of 19 en lf van 13 of 14.
    Elke maand word het minder. Nu zit ik op 9!!!

Ik heb ook een koperspiraal, misschien dat daardoor mijn cyclus in de war is.. maar vraag me eigen af of dit komt door het stoppen met de pil of toch door mijn koperspiraal?

Ben best bang dat dit blijvend is.. en ik hier over een tijdje moeite mee ga krijgen om kinderen te krijgen..:(

2. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Niemand:(

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Werkingsmechanisme koperspiraal

De effectiviteit en de betrouwbaarheid van een koperspiraal bestaan uit een drievoudige werking: Het spiraaltje geeft geleidelijk een beetje koper af. De koperionen hebben een verlammend effect op de zaadcellen waardoor de kans op bevruchting zeer klein is.
    Mocht een zaadcel toch de eicel weten te bereiken, dan verhindert een steriele reactie in de binnenbekleding van de baarmoeder de innesteling.
    Koper zorgt voor een verstoring van de enzymatische processen in het baarmoederslijmvlies, waardoor een normale uitrijping van een bevruchte eicel wordt verhinderd.
    Bijwerkingen en menstruatie

Na plaatsing van het koperspiraaltje verlopen de eerste drie menstruatiecycli in het algemeen anders dan de voorafgaande cycli. De menstruatie is meestal heviger en gaat soms gepaard met krampen en extra bloedverlies. Na drie maanden herstelt de natuurlijke cyclus zich en verloopt de menstruatie meestal weer als voorheen. Zes weken na plaatsing wordt een tussentijdse controle geadviseerd. Voor wie?

De koperspiraal is geschikt voor alle vrouwen die kiezen voor een betrouwbare anticonceptie zonder hormonen. Bovendien is de spiraal zeer geschikt voor vrouwen die borstvoeding geven of voor vrouwen die hun natuurlijke cyclus willen behouden. De koperspiraal is echter ongeschikt bij hevig bloedverlies tijdens de menstruatie of bij myomen (vleesbomen). Plaatsing

De koperspiraal wordt geplaatst door een huisarts, een gynaecoloog of een gecertificeerde verloskundige. Al vier tot zes weken na de bevalling kunnen vrouwen een koperspiraal laten plaatsen. De koperspiraal beschermt direct na plaatsing tegen een mogelijke zwangerschap

4. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Jaa dit wist ik al... maar vraag me eigenlijk af of mn cyclus nou mijn eigen cyclus is, of dat dit nog kan komen door ontpillen of toch door koperspiraal?

En is een lf van 9 dagen niet TE kort?

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    ik denk dat je er geen precieze info (en reacties) over vindt omdat de mensen die een koperspiraal gebruiken hem als anticonceptie gebruiken en niet hun cyclus bij (willen houden)

Waarom haal je hem niet eruit en gebruik je een condoom? Dan heb je tenminste weer je normale cyclus.

6. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep,

Sluit ik me helemaal bij aan...

De koperspiraal zit er niet voor niks en je lichaam reageert zeker anders dan anders...

Wil je een goed beeld krijgen moet je hem er uit laten halen..

Succes

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ken het verhaal niet precies maar was het niet: ml geen kinderwens en jij wel :(heel apart in ieder geval maar wil je je cyclus en vruchtbare dagen weten (gezien je vorige topics) dan kun je hem er beter uithalen.

8. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Jaa wij vinden dat allebei echt een gedoe.. en hij wil geen risico lopen want vriendlief is er nog niet aan toe.

Oke maar is het wel mogelijk dat ik na de pil wel 2 maanden een goeie cyclus had en daarna niet meer? Ik denk van niet.. dan ben ik bang dat dit mijn echte eigen cyclus word..:(
    Of het komt wel door koperspiraal..

9. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL

had je die 2 maanden dat cyclus goed was al wel een spiraaltje?

Als je dit allemaal zo lastig vind zou ik die spiraal er gewoon uit laten halen en weer aan de pil gaan of gewoon condooms pakken
    Want een duidelijk antwoord op je vraag zal je wsl toch niet krijgen want ieder lichaam werkt anders

Gr

10. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Nee pas de 3e maand.
    En ja was het maar zo makkelijk. Ik kan niet tegen hornonen.. dus durf ook geen mirena nuvaring of pil meer te proberen...
    Ben gewoon best bang dat dit blijvend is zegmaar..

Deel Deze Pagina