missed abortion, curretage en nu cyclus van slag...

Discussion in 'Miskraam' started by Brigit, Oct 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Hallo allemaal

In augustus heb ik missed abortion gehad en 8 augustus gecuretteerd.
    Op 5 september had ik nacontrole bij de gynaecoloog, er stonden 2 eitjes op springen.
    Op 10 sept al ongesteld. Ik ben toen 2,5 week ongesteld geweest, dan paar dagen niks en toen begon mijn volgende cyclus alweer.
    Mijn cyclus is normaal 21 tot 24 dagen. Laatste cyclus was ook 24 dagen maar daarvan dus 2,5 week ongesteld geweest.
    Op 4 okt 2e x ongesteld geworden na curettage voor 3 dagen, heel licht. Toen was het voor 2 dagen over en nu begint het weer!!!

Wie heeft ook mee gemaakt dat menstruatie helemaal van slag was na curettage? Ik lees dat het meestal uitblijft maar niet zo'n zooitje als bij mij.
    We gaan nog niet verder proberen zwanger te worden dus wat dat betreft is het niet erg, maar ik bloed al af en aan vanaf juli. Ben er een beetje klaar mee!! ;)

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Niemand rare cyclus na curretage?

3. Silvy

Silvy Actief lid

Aug 10, 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bridget,

Allereerst heel veel sterkte. Dit is een nare periode. Ik heb een ma gehad in juli en daarna ook een curretage. Ik heb toen ongeveer 2 weken nog gebloed en toen was het over. 36 dagen na de curretage kreeg ik mijn ongi. Wel helderrood bloed maar echt maar twee,drie dagen en toen was het over. In ronde twee kreeg ik mijn ongi na 37 dagen dus niet heel onregelmatig maar dit keer bleef het echt een week doorgaan.

Na zo'n ingreep is je hele cyclus gewoon van slag zucht. Snap dat je er helemaal klaar mee bent! Ik slik nu tarwekiemolie en teunisbloem om mijn cyclus wat te verkorten en regelmatiger te maken. Misschien bij jouw ook het overwegen waard?

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik weet nog niet helemaal of het bij mij zo'n zooitje gaat worden (hoop van niet), maar herken je gevoel van 'alweer bloed?'.

Ben eind augustus zwanger geworden, toen al vrij snel een flinke innestelingsbloeding (paar dagen lang, 1 dag echt als een menstruatie). Toen 1.5 week niks, toen miskraam. Daarmee 1 week echt gevloeid, toen nog 1.5 week af en aan wat bloedverlies. Elke keer als ik dacht klaar te zijn, weer bloed. Toen weer 1.5 week niks, en nu weer bloed.
    Ik denk nu dat het een (soort) menstruatie is, maar weet 100% zeker geen eisprong gehad te hebben. Sowieso zijn de zwangerschapstestjes ook nog tuurstreepje-positief.

Ik wordt er ook al aardig gestoord van, en heb het gevoel dat Always en OB errug rijk van mij aan het worden zijn. Ik had voor deze zwangerschap ook altijd al korte cycli en vervolgens wel langdurige menstruaties, dus ik heb ook het gevoel dat ik haast vaker wel bloed dan niet bloed. Super irritant.

Misschien kun je de huisarts bellen om eens te overleggen wat die ervan vindt? Of het normaal is hoe het bij jou gaat? Ik bel de afgelopen weken regelmatig met mijn huisarts, gewoon om even te overleggen of alles nog binnen het normale valt enzo.

5. MissD

MissD Actief lid

Jan 2, 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey meis,

ik herken het helemaal. Ik heb in januari een ma gehad. Mijn cyclus is daarna ook totaal van slag geweest. Met in maart zodanige ongesteldheid dat ik na 4 weken een afspraak had bij de gynaecoloog voor een hysteroscopie. Daar is niks uit gebleken. Tot aan juni heb ik hcg in m'n bloed gehad en ik juni ben ik ook nog een groot stuk weefsel verloren. Daarna weer normaal ongesteld geworden en vanaf juli weer kunnen proberen om weer zwanger te worden.
    na mij curettage vertelde ze me dat met 6 weken alles weer normaal moest zijn. Mijn laatste (en meest lieve en eerlijke gynaecoloog) vertelde dat hij meestal uitgaat van een half jaar voordat alles weer op de rit is. Dat klopte dus bij mij. Als je het nou te lang vind duren of niet vertrouwd bel dan gewoon de gynaecoloog voor een afspraak. Scheelde mij veel irritatie, stress en verdriet.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Geen curettage gehad maar het heeft lang geduurd na de miskraam voordat alles weer in orde was zeg maar. Wij wilde er wel weer graag voor gaan dus het was erg vervelend dat gevoel van ...niet verder kunnen...

Maar altijd bloeden is ook gewoon vervelend, ik hoop dat het snel beter gaat worden voor je

Share This Page