Hoi, Ik weet dat er een aantal dames zijn die net als ik bruin verlies hebben tijdens hun cyclussen. Ik was vanmorgen bij huisarts en heb het er met haar over gehad. Let wel hetgene wat ik te horen heb gekregen is specifiek voor mij!! Ik heb een regelmatige cyclus en heb ook een eisprong (duidelijk te zien tijdens ovutesten en met temperaturen). Bij mij begint het bruin zo'n 5/6 dagen na ei dus rond de innesteling. Het bruine is dan dus geen goed teken. Kwam het alleen net voor de ongi en net erna dan was er niets aan de hand geweest, damn Nou betekend het dat ik een tekort heb aan het progesteron hormoon. Zwanger raken op de natuurlijke manier kan wel, maar de kans is een stuk kleiner. Omdat dit hormoon er voor zorgt dat er een "nestje" is waar het ei zich in kan nestelen en ik dat dus zelf te weinig aanmaak is innesteling voor het ei een stuk moeilijker. Moet zeggen dat ik daar toch wel een beetje van ben geschrokken. Nou met HA afgesproken dat we nog even afwachten, ik hoef haar maar te bellen en dan ga ik door naar Gyn. Groetjes Monique
He bah meid...wat vervelend om dit te weten...maar wel weer fijn dat er hulp voor je mogelijk is... Ik zou denk niet afwachten als dit bekend was...iki zou denk toch die hulp aanvaarden meiske... Succes!
Over dat afwachten, twijfel ik ook al hoor. Maar was vanmorgen bij HA voor mijn reisziekte en dacht kan het wel eens vragen, kijken wat ze zegt (omdat je meestal na een jaar pas mag komen) Gelukkig sprong ze er op in en legde het heel netjes uit. Het overviel me dus nogal ja. Wij hebben nog vakantie voor de boeg en die ga ik eerst lekker doen daarna zien we wel. Hubbie zei ook al anders bel je toch na vakantie, HA heeft ook al zoiets laten vallen. Keuze was aan mij omdat je dan toch "het circuit" in moet en die beslissing mocht ik maken wanneer ik dat wilde. Bedankt voor je reactie, begint nou pas door te dringen allemaal, getver Groetjes Monique
Hoi Monique, Dit had ik ook niet verwacht en kan me voorstellen dat je er wel een beetje van geschrokken bent Wat je ook aangaf in je verhaal dat dit specifiek bij jou lichaam hoort, krijg ik nu toch ook wel mijn vraagtekens bij mijn bruine afscheiding. In welke ronde zit je eigenlijk? Staat vast wel ergens maar heb ik overheen gelezen Succes Dikke knuffel van An
Gewoon ook even naar je HA met dit verhaal meiske... Beter het zekere voor het onzekere! We betalen niet voor niks zoveel ziektekosten...dus beter benutten.
Hoi An, Bedankt voor je knuffel. Wat ontzettend fijn is dit forum dan toch, als je mensen nodig heb! Ik zit in ronde 9. Maar idd geldt dit alleen voor mij. Omdat ik dit dus in elke ronde heb gehad, alleen de eerst 2 rondes niet. Is dus niet iets, wat een keertje is voorgekomen dan had de HA er ook niets mee gedaan. Maar wil idd met mijn verhaal geen andere mensen bang maken. Hoe is dat bij jou? Groetjes Monique
hee monique, wat rot meid! wel fijn dat je huisarts je meteen geholpen heeft... als ik jou was zou ik even alles rustig laten bezinken....en wanner je er klaar voor bent toch eens gaan neuzen bij gynaecologie... misschien is er voor jou probleem wel een hele simpele oplossing! (bijv. progesteron preparaat na je eisprong om de innesteling te bevorderen). ik kan me nu helemaal voorstellen hoe je je voelt.... een enorme confrontatie! meissie, je kan hier iig altijd je ei kwijt! hele dikke knuffel, elfje
Je bedoelt mijn bruine afscheiding? Ik heb na mijn ei tot aan mijn menstruatie elke keer nog bruine afscheiding gehad Jouw verhaal maakt me niet bang maar zet me wel aan het denken.... Ik wacht deze maand nog even af ( haha dat zeg ik wel vaker) Als ik jou was zou ik naar de gyn gaan, ik zou me daar wat geruster bij voelen denk ik Liefs An
Hoi Monique, Ook ik ga nadenken over jouw verhaal. Ik heb ook een redelijk regelmatige cyclus mét eisprong (dat weet ik uit bloedonderzoek). Maar ik heb ook regelmatig bruinverlies vlak na de eisprong tot aan het moment dat ik ongesteld moet worden, dan verandert het bruin in rood. Soms is het donkerbruin, soms lichtbruin en het vreemde is ook niet elke maand..... (ongeveel 50-50) Zou het ook kunnen dat je de ene keer meer progesteron aanmaakt dan de andere keer? Hoop dat iemand dit weet... Groetjes, XXAnna
Ik moet zeggen dat ik erg geschrokken ben. Ik had ook 4 dagen na mijn eisprong bruinverlies, maar dit was pas mijn eerste maand na het stoppen met de pil. Denken jullie dat het daarvan geweest kan zijn? donderdag - eisprong zaterdagavond - lichtroze vlekje in mijn slipje dinsdag - bruinverlies met slijm Liefs Wendy.
@an: ik weet niet wat dat bij jou betekent helaas... ik weet alleen dat wanneer ik progesteron moest laten prikken, het steeds verschillende waardes waren. een week na je eisprong moet die waarde hoger zijn dan 20. maar liever zien ze dan een waarde van boven de 34... hoe hoger hoe beter dus.
Hier nog eentje helemaal in shok!! Heb ook steeds op dag 7/8 bruin verlies.... het is niet veel..hooguit een paar kleine vlekjes (sjorie) maar toch wel een aantal dagen.
Hoi Meiden, Laten we er nou niet meteen een heisa van maken en denken dat iedereen die wel eens bruin ziet een probleem heeft. Nogmaals ik zit in ronde 9 ben strontregelmatig heb zeker een eisprong en dat bruin verlies ook altijd en op dezelfde dagen meestal. Alle meiden die met me meeleven bedankt. Ben al weer stuk rustiger geworden en als de ronde na de vakantie niets gebeurd, ga ik toch maar eens verder hier mee. Groetjes Monique
Hey, Ik denk idd dat we het ons niet persoonlijk aan moeten trekken. Monique is naar de HA geweest en wat er door HA is verteld is van toepassing op Monique! Het is wel goed om er over na te denken maar schiet niet gelijk in de stress!! Dat is nergens voor nodig. Je kan altijd voor de zekerheid langs je HA gaan en kijken wat die zegt. Ik hoop dat iedereen weer een beetje relaxed is nu... Liefs An