Hallo, Op dit moment ben ik 6 weken zwanger. drie maanden terug heb ik op dit zelfde tijdstip een miskraam gehad. Nu begon ik gisteren wederom te vloeien. Heb mijn vk gebeld en die zei dat ik moest afwachten. Het vloeien werd vandaag heviger, er kwamen ook hevige krampen bij en heb ook wat grotere 'vlezige' stolsels verloren. Dit alles is redelijk te vergelijken met de vorige keer alleen houd ik vandaag een drukkend gevoel en lichte krampen in mijn onderbuik meer recht dan links en ook heb ik sinds vanmiddag een zeurend en drukkend gevoel in mijn linkerschouder. Nou las ik net over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en begin me er wel wat zorgen over te maken. de afgelopen 2 weken heb ik ook last gehad van wat ik dacht obstipatie (wel de behoefte voelen maar niet kunnen) en ik heb 2 maal erge buikkrampen gehad waarbij ik duizelig werd en begon te zweten. mijn vraag is wat nu te doen? zal ik de huisartsenpost bellen of moet ik toch rustig afwachten hoe het zich verder ontwikkeld?
Hoi Tamara, bel morgen toch maar wel even je vk. Wat je beschrijft zou bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap horen idd, maar dan is de pijn vaak niet een hele tijd matig aanwezig, maar wordt dit vaak rap erger. Maar nogmaals, ik denk wel dat het iets is om even te checken. Soms heb je een miskraam van het vruchtje in je baarmoeder, maar dat dan een ander vruchtje ergens anders zit; dat kun je niet altijd uitsluiten bij de klachten die jij hebt. Dus nu proberen wel te gaan slapen en bij te komen van de heftige dag(en). Bel dus gewoon je vk, ook als het ineens toch heftiger wordt qua pijn, die kan je direct doorsturen voor een echo, dan hoef je niet langs de HAP. Vooralsnog klinkt het bloedverlies en de krampen als en normale miskraam, alleen de druk in je schouder is dus een beetje raar. Sterkte komende tijd. Groetjes Brigitte