bruin bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door meisje26, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hallo,

ik heb afgelopen vrijdag bruin bloedverlies gehad, het was niet helder rood. Maar maak me toch zorgen. Het heeft ongeveer 24 uur geduurd, vandaag weer een beetje oud bloed verloren. Heb daarnaast ook nog sinds een week diarree, niet heel erg maar toch.

Heb vanochtend assistente van de huisarts gesproken en die zei dat er inderdaad buikgriep heerste en dat ik me over dat bloedverlies niet te veel zorgen moest maken, maar dat doe ik dus wel :cry:

heeft hier iemand ervaring mee?

groetjes

2. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Hoi,

Als je bloedverlies hebt in het begin van je zwangerschap, heb je ongeveer 50% kans op een miskraam. Maar er is dus ook 50% kans dat er niks aan de hand is en het misschien nog bloed van de innesteling is geweest ofzo.

Heb je er ook buikpijn bij? Als je geen buikpijn hebt, is de kans groter dat er niks ernstigs aan de hand is, ook al is dat geen garantie. Maar de combinatie bloedverlies-buikpijn is vaak foute boel.

Als je je heel onzeker voelt, kun je misschien een afspraak maken voor een vroege echo.

Hopen dat alles gewoon goed gaat met je kleintje!

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    meestal gaat een miskraam wel gepaard met (flinke) krampen, en hevig bloedverlies.

Als je het niet vetrouwd zou ik even je VK bellen.

Het kan ook zijn dat er een adertje is gesprongen, je BM is nu meer doorbloed tijdens de zwangerschap, waardoor er sneller een bloedinkje ontstaat.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi meisje26 hoe is het nu? ik vond vanmorgen hetzelfde in mijn slipje. ben ook best ongerust

loopy

5. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    hoi meisje hoe is het verder afgeopen ik heb sinds woensdag 18 april ook wat bloed loopt niet echt eruit en vooral last van diaree en mijn darmen. ben erg onzeker en het duurde tot wel gister liep ik nog vier keer naar de wc en had ik waterige ontlasting. ik heb verder daarna geen buikkramp
    wel hele dag door bij afvegen wat slijmerig bloed uit de vagina. hoe is het met jou zwangerschap. symtonen al over?
    groetjes jor.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Het kan alle kanten op. Ik heb in de achtste week heel veel krampen en bloedverlies gehad. Het zat dus fout, dacht ik, maar bij de echo bleek alles goed te zitten, een kleine bloeding aan de baarmoedermond en waarschijnlijk flink veel krampen van de baarmoeder. En nu alweer 23 weken zwanger.

Ik duim voor je!

7. liefveld

liefveld Lid

24 apr 2007
    7
    0
    0
    Hoi Meisje en Kiki,

Helaas zit ik op dit moment ook in deze onzekerheid (zie onderwerp: zal 't goed gaan of toch een miskraam?)... Meisje, heb je nu al meer zekerheid? En Kiki; erg fijn om ook eens van iemand zelf te horen dat het na bloedingen toch goed verder is gegaan!

Groetjes :cry:

8. liefveld

liefveld Lid

24 apr 2007
    7
    0
    0
    Snapt iemand trouwens waarom het vaak eerst begint met bruine afscheiding (oud bloed) en daarna pas rood bloed. Ik zou verwachten dat je eerst bij een bloeding rood bloed te zien krijgt en daarna pas oud bloed (bruin); als de oorzaak van de bloeding over is, maar het oude bloed er nog uit moet komen. :(: :(: :(:

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Geen idee. Bij mij was het eerst ook dagen lang alleen maar bruine troep voordat het rood werd.

10. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik denk dat het bloed eerst bruin is omdat het nog maar zo'n klein beetje is en dat het dan tijd heeft om te stollen. Bij een gesprongen haarvatje komt er niet zoveel bloed vrij. Zodra het over gaat in een grotere bloeding heeft het geen tijd meer om te stollen, en dan blijft het rood.
    En zodra de bloeding weer afneemt, dan is er alleen nog maar oud bloed, en wordt het weer bruin.

Denk ik. Maar ik ben ook geen expert. :(

Succes meisje26, loopy, jorinda40 en liefveld! Ik duim voor jullie dat het gewoon goed gaat.

11. liefveld

liefveld Lid

24 apr 2007
    7
    0
    0
    MamaNorah, dat klinkt inderdaad aannemelijk. Helaas is het vanmiddag bij mij ook afgelopen..... (zie onderwerp zal 't goed gaan of toch een miskraam) Sterkte allemaal! :(

12. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    bij mijn zaterdag ook misgegaan bloedverlies met stolsels nu dinsdag 1 mei nog hevig met stolsels mag wel weer ophouden van mijn. hoelang duurt het ongeveer bij julie ben in week 7 de vorige was in week 11. en duurde anderhalve week flink hevig een dag en daarna wisselvallig. allemaal sterkte in deze tijd.

13. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Wat erg voor je, Jorinda, dat het toch is misgegaan. Als je het idee hebt dat je teveel bloed verliest, moet je wel je huisarts of verloskundige waarschuwen.

Veel sterkte

Deel Deze Pagina