Hoofdpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Meliske, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hallo,

Inmiddels ben ik alweer bijna 8 weken zwanger!
    Maar het vervelende is, ik heb iedere dag knallende koppijn.

Ik kan me nog van mijn vorige zwangerschap herinneren dat ik toen de eerste 12 weken ook iedere dag hoofdpijn had, maar niet zo erg dat ik een pcm nodig had. wel zo af en toe maar niet iedere dag.

Nu wordt ik smorgens wakker met barstende koppijn en ga er savonds mee naar bed. Zo af en toe is het tussendoor wel weg maar het grootste deel van de dag loop ik er mee.
    Ik durf niet meer dan 1 pcm per dag te pakken en dat doe ik al niet iedere dag want ik wil absoluut geen gevaar lopen dat er nu weer iets mis gaat. Of kan 1 pcm iedere dag geen kwaad?

Ik weet dat er ook een stukje hoofdpijn bij zal zitten van de angst, maar het is toch niet normaal dat je de hele dag zo'n hoofdpijn heb? denk jij dat ik verder actie moet ondernemen? Of he nog even aan moet kijken tot ongeveer 12 weken zwagerschap? en hoeveel pcm mag je eigenlijk innemen? Soms is het zelfs zo erg dat ik bang ben dat ik een hersenbloeding krijg ofzow, dan dreunt het van alle kanten in me hoofd.

alvast bedankt!

Liefs Meliske

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

heel vervelend maar sommige vrouwen hebben inderdaad veel last van hoofdpijn. Veel drinken is belangrijk, vooral water. Je mag gerust meer paracetamol nemen, dat kan echt geen kwaad. Je mag er maximaal 8 per dag, 4 keer per dag 2. Kijk of het met minder kan.
    Voor een hersenbloeding hoef je echt niet bang te zijn hoor!
    Sterkte, en blijft de angst en de hoofdpijn, neem dan contact op met je huisarts.

Mirjam

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hoi mirjam,

bedankt voor je antwoord.
    tsja hihi die hersenbloeding :( dat weet ik zelf eigenlijk ook wel, maar als ik zo'n hoofdpijn heb, dan spoken er zo'n gekke dingen door me hoofd. Gister had ik het zelfs zo erg dat mijn gehoor even weg viel :confused:
    Maar het is iig heel fijn om te weten dat ik gewoon een pcm mag innemen. Neem er nu steeds, als het echt niet meer te houden is, maximaal 1 per dag, maar dat helpt dan gewoon niet.

Bedankt iig voor je antwoord, kan ik met een gerust hart een extra pcm pakken.

Liefs Meliske

Deel Deze Pagina