Mijn baarmoedermond staat erg ver naar achteren..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mega, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mega

Mega Lid

13 jun 2014
    80
    0
    6
    #1 Mega, 6 feb 2015
    Laatst bewerkt: 6 feb 2015
    Hallo verloskundigen,

Tijdens de vorige controle bij de verloskundige heeft ze inwendig onderzocht hoe de stand van zaken was. Nu was het zo dat ze de baarmoedermond bijna niet kon vinden. Na veel lastige en pijnlijke wroet pogingen kon ze er net bij en heeft ze kunnen voelen wat we wilden weten.

Nu is de vraag of mijn, blijkbaar erg ver naar achteren staande, baarmoedermond gevolgen heeft voor de bevalling. Kan het zijn dat ik langer moet persen dan iemand met een bbm op de 'gewone' plek? Of dat de weeën pijnlijker zijn dan 'gewoonlijk'? En heb ik meer kans op inscheuren? Of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor je tijd en kijk op mijn situatie. Wellicht zijn het gekke vragen maar ik kijk ineens erg op tegen de bevalling.. Jaja, het zullen mijn hormonen wel zijn haha!

Groeten Mega

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Mega,

bij veel zwangere vrouwen staat de baarmoedermond bij dit termijn nog ver naar achteren. Soms voor de bevalling, maar zeker tijdens de bevalling gaat de baarmoedermond naar voren en komt dan centraal te liggen. Wat jij nu hebt is volkomen normaal en komt vanzelf goed tijdens de bevalling. Het heeft dus geen extra gevolgen. Succes en goede bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina