Ben ik de enig ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ano19, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sommige mensen vinden het maar gewoon normaal om aan mijn buik te gaan zitten, voelen. Als ik ergens niet tegen kan dan is dat het wel, ik reageer dan ook super fel daar op omdat ik het gewoon niet wil hebben. Echt niemand mag aan mijn buik zitten want ik vind dat zo naar hebben meerdere mensen dit ? Ik hou der gewoon echt niet van. Mijn haren springen nog net niet overeind als mensen dat ongevraagd doen. Ook al vragen ze het wil ik het nog niet hoor daar niet van.

2. Paz

Paz Niet meer actief

Het ligt eraan wie het is.. van familie enzo kan ik het prima hebben.
    Maar een onbekende moet echt niet ongevraagd aan mn buik gaan zitten!! Gevraagd trouwens ook niet, want dan zeg ik ook nee.
    Waarom zou je überhaupt aan iemand zn buik willen zitten als je degene helemaal niet kent?o_O

Als jij het niet wilt gewoon duidelijk blijven aangeven! Jouw lijf, jouw buik, jouw baby!

Buko vindt dit leuk.
  3. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Mij boeit t echt niks :) is toch gaaf zo'n wonder delen

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik wil het ook niet hoor. Maar gelukkig is er ook nog niemand geweest die dat durfde te proberen.

Alleen mijn moeder maar dat vind ik niet erg. Das mijn moeder :)
    Voor de rest blijft iedereen van me af.

5. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik vind het ook super irritant! Gelukkig hebben een paar mensen dat alleen gedaan bij de eerste, nu doet niemand het meer!
    Ik reageerde er ook fel op als mensen mijn buik aanraakte.. soms zijn er ook nog mensen die het eerst vragen of die het halverwege ineens het heldere idee hebben om toch maar te vragen of het gewaardeerd word..

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.843
    113
    Je bent zeker niet de enige, ik vond het ook verschrikkelijk. Het is alsof mensen ineens geen fatsoen meer hebben als je zwanger bent of een baby hebt. Hoe vaak ik al wel niet mensen hun hand uit de kinderwagen heb moeten halen.

7. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik vind het ook super irritant! Gelukkig hebben een paar mensen dat alleen gedaan bij de eerste, nu doet niemand het meer!
    Ik reageerde er ook fel op als mensen mijn buik aanraakte.. soms zijn er ook nog mensen die het eerst vragen of die het halverwege ineens het heldere idee hebben om toch maar te vragen of het gewaardeerd word..

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    foutje

9. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Zijn juist maar weinig vrouwen die het niet erg vinden valt me altijd op ;)
    Ikzelf heb er geen problemen mee, integendeel zelfs. Het geeft mij het gevoel dat mensen zo mijn baby even willen laten weten dat het welkom is op deze wereld :p Voel me super trots als mensen zo even contact willen maken met mijn baby.
    Maargoed, het gebeurde bij mij ook bijna nooit, dus misschien dat ik het daarom ook nooit irritant heb gevonden :rolleyes:

Olliebol, Newmom1986 en vrouwvan vinden dit leuk.
  10. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Mensen die ik ken mogen gerust aan mijn buik zitten. Vind ik niet erg.
    Maar vreemden? Nee, bedankt.

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ligt eraan wie.

Mijn vader doet het altijd als we elkaar zien en dan zegt ie daar zijn jullie weer.
    Vind ik toch wel erg leuk.
    Mijn moeder en smoeder doen het ook, vind ik ook prima.

Voor vreemden is het sowieso off limits.
    Heb er toch al een hekel aan als mensen te dichtbij komen staan haha.

12. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik wil ook niet dat iemand aan mijn buik komt. Dat is toch echt mijn personal space hoor!

13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb er zelf niet echt een probleem mee, maar ik vind het wel gek dat mensen het zomaar doen zonder te vragen. Het zou niet in mij opkomen om zomaar aan een zwangere vrouw haar buik te gaan zitten voelen (behalve dan toen ik verloskundig werk deed, en dan nog kondigde ik het aan :roflmao:).
    Toen ik 35 weken zwanger was van ons dochtertje zaten mijn vriend en ik op een terrasje in de stad; komt er opeens een vrouw naar mij toe gelopen, begint over mijn buik te wijven en zegt "bambino! Bambino!". Toen was ik toch ook een beetje flabbergasted...

14. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik niet de enige ben, het gaat gewoon ook om het idee, mijn buik, mijn baby. Blijf er gewoon vanaf! Van de week gebeurde het en die vrouw is wel een redelijke bekende maar ik wil t gewoon niet voel me er niet fijn bij ik ga toch ook niet zomaar aan haar zitten! Ik heb gezegd dat ze dat beter niet kon doen want dan ga ik echt uit me slof. Ze heeft t nooit meer gedaan. Ik weet niet precies waarom maar ik kan er gewoon niet tegen.

15. jeshh

jeshh Niet meer actief

Familie (mijn ouders, zus, nichtjes) mogen het allemaal. Vrienden ook. Kennissen afhankelijk hoe ik me voel (maar die doen dat toch minder). Vreemden heb ik nog niet echt meegemaakt, maar daar zou ik ook niet blij van worden!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee hoor ik wil dat ook echt niet hebben. Ja familie maar dan het liefst wel eerst vragen, hoe echt niet van opeens zo'n hand op m'n buik (of waar dan ook). :rolleyes:

17. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik zal wel een don't-touch-me-vibe uitstralen, dit is mijn derde zwangerschap en er heeft nog nooit iemand ongevraagd aan mijn buik gezeten!
    Ik zou er ook echt niet van gediend zijn!

18. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Dit is mijn vijfde zwangerschap maar mensen zitten vrijwel nooit zomaar aan mijn buik eigenlijk :rolleyes:

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Bij mij destijds heel soms, maar ik vond dat nooit erg eigenlijk. Ik kon ze altijd wel begrijpen :roflmao:

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind het juist raar dat sommige mensen zomaar ongevraagd aan andermans(/vrouws) buik gaan zitten. Dat vraag je toch eerst? Of ik het echt vervelend vind, hangt van de persoon af, maar op zijn minst vind ik het niet netjes.

Deel Deze Pagina