Kleding....

Discussion in 'Zwangerschap' started by sportmeisje, Aug 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

Sep 8, 2014
    271
    246
    43
    Of liever gezegd geen kleding :rolleyes:

Dit is mn derde zwangerschap en ik dacht alsik ooit nog zwanger mag zijn, zorg ik dat ik er goed bijloop!

Werkelijkheid is anders, kleding van de eerste zwangerschap maar weer uit de kast gehaald, maar daar zit geen rek meer in. Heb wel een paar leuke items in de nieuwe collectie gezien maar ik vind het gewoon teveel geld voor nog die paar maanden.
    Heb vorige week 15 broeken gepast. Niks past of zit lekker. Of past nu, maar kan ik de zwangerschap niet uitlopen en dan vind ik ook zonde.
    Oja, alles is al zo winter en het is nu nog 30 graden buiten. Zomerkleding kopen vind ik ook zonde, want we gaan richting herfst volgende week.

Heeft iemand tips??
    Ik moet zeggen ben niet de makkelijkste en vrij kieskeurig, vrij basic smaak.
    Maar nu bijna 20w en echt een dikke buik ;)

Kom maar doorrrr :D

2. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

Dec 1, 2016
    1,044
    688
    113
    Female
    Mamalicious, Noppies, Supermom..
    Daar heb ik het meeste van en ik vind het juist echt een verademing!
    Qua broeken...als je gewoon je normale maat koopt of 1 maat groter kun je er gewoon mee doen tot t einde, gezien de band. De broek zelf zit goed onder je buik dus daar zou je geen last van moeten hebben!
    Ik vond t eerst ook zonde om al dat geld eraan uit te geven maar je voelt je vaak al oncomfortabel in de zwangerschap (de meeste vrouwen dan) dus dan is juist mooie fijne kleding belangrijk mijns inziens! En daarna kun je t weer verkopen.

Succes :D

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,256
    12,631
    113
    Female
    Lidl heeft fijne jeans niet duur en zit goed.
    Basic rokken met stretch blijven ook goed zitten. Paar basic shirtjes/print shirtjes halen h&m heeft leuke in de mama collectie, vestje erbij. En weer een outfit.

4. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

En zwangerschapsleggings/pantys met jurkjes? Bij mijn zwangerschappen zaten de broeken die eerst heeeerlijk zaten, echt niet meer lekker en had ik bijna alleen maar jurkjes aan omdat er zo lekker veel rek in zit!

5. Lacer

Lacer Lid

Jul 23, 2018
    78
    97
    18
    Female
    Hier beginnen de shirtjes ook behoorlijk krap te zitten :oops: misschien binnenkort even naar de Hema of H&M om gewoon basic tops te halen voor een paar centjes.
    Gelukkig heb ik thuis veel oversized truien en blousjes in de kast liggen dus die laatste paar weken in okt en nov moet ik zeker door kunnen komen. Ik hoop alleen dat ik geen nieuwe winterjas hoef te kopen. Misschien de jas van mijn vriend aantrekken :p :D

Ik vind het zelf nu ook zonde van het geld. Vanaf week 16 heb ik wel 2 zwangerschapsbroeken gehaald omdat wij op het werk in een lange broek moeten werken en mijn “high waist” broeken me echt niet meer pastte. Gisteren ging ik kijken voor een leuk jurkje voor ons geregistreerd partnerschap. Ik kon niks leuks vinden tussen de mama kleding dus heb ik maar een jurk gekocht in XL terwijl ik altijd een M heb gehad. Voelde me gisteren wel een gehaktbal toen ik al die jurkjes in maat M wou passen.. :cry:

Ben nu zo goed als 27 weken en 4 kg aangekomen.

6. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

Sep 8, 2014
    271
    246
    43
    Haha niet de enige met dit probleem dus.

Mn moeder heeft bij de lidl paar broeken lunnen scoren, die zitten aardig inderdaad.
    Shirtjes hm heb ik, maar wellicht nieuwe erbij kan geen kwaad.
    Heb vanmorgen bij noppies in de sale nog wat besteld, kijken of dat jurkje past. Dan kom ik een heel eind denk ik voorlopig

7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik wilde er ook wat deftiger bijlopen dan bij vorige zwangerschap, nu heb ik een dikke buik in de zomer, toen einde herfst/winter. Allemaal leuke kledij gekocht, past er nog maar 1 t-shirt! Bij de korte broeken zit de band niet lekker omdat die te kort is, en delange broeken knellen. T-shirts krijg ik niet meer over mn buik. Ik ga echt niet voor die laatste 2/2,5 maanden nog veel nieuwe dingen kopen. Zal wel wat bij vriend lenen, misschien nog een zw-joggingsbroek halen en eens bij de lidl webshop kijken (maar geen idee welke maat ik daar moet halen, ik haat shoppen zonder passen)

8. siepel

siepel Actief lid

Jun 15, 2010
    417
    206
    43
    Voor deze periode: basic jurkjes van de primark (of h&m misschien) een of 2 maten groter kopen. Kost niet veel en rekken flink mee. Volgens mij had ik ze voor 6 of 7 euro per stuk zoiets. Met 3 jurkjes kwam ik een heel eind!

9. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Ik heb dozen via mp gehaald, en dan eruit halen wat echt leuk is. Ik heb denk ik een stuk of 6 lange broeken waarvan er 4 echt heerlijk zitten. 1 fijne korte broek. En een stel shirtjes, maar die zijn nu echt op. Maar voor die laatste weken wilde ik echt niet veel geld uitgeven. Nu heb ik bij C&A in de sale nog een korte broek en wat shirtjes besteld voor heel weinig. En ik heb op de gok wat shirtjes gekocht bij de Zeeman, gewoon 2 maten te groot en eigenlijk zitten die echt heerlijk. 4 euro per stuk ofzo. Misschien is dat nog een optie als het om shirtjes gaat. Ik heb er trouwens ook een leuke maxi jurk gehaald, die heel mooi zit.

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Ik koop bij h&m, is niet zo duur. En ik heb dan een paar goede broeken, paar zwarte leggings, jurkjes die ik nu zo aan kan en in winter met legging en vestje. Verder paar shirtjes die je nu zobder jasje/vestje aan kunt en straks met.
    Overigens koop ik ook rekbare of wijder model jurkjes uit gewone collectie die je erna ook nog aan kunt, evt maat groter.

11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ik ben eind oktober uitgerekend, en heb tot een week of 5 geleden prima met mn normale shirts kunnen doen. Broeken had ik er wel al 3 bijgekocht van noppies, want ook ik dacht: ik ga niet meer in de irritante goedkope prenatal broeken van de vorige zwangerschap lopen.

Wat denk je? Ook die noppies broeken zitten voor geen meter. Met passen en net uit de was alles heerlijk, maar een halve dag later lopen ze enorm uit.

Dus 5 weken geleden dacht ik ja: moet ik dus voor die paar weken zomer en paar weken herfst aparte outfits gaan kopen? Hier heb ik wat oversized shirt bij de Hema gehaald voor de laatste zomer weekjes (1+1) , en voor de herfstweekjes ben ik vooral thuis ivm verlof. Dus dan vind ik een oversized trui ook niet zo erg ;) . Ik heb voor de herfst 1 nette zwangerschapstrui bijgekocht van love2wait, en voor de zomer weekjes heb ik nog 1 heel leuk shirt uit mn vorige zwangerschap. De rest van mn (zwangerschaps)kleding vind ik nu allemaal mwua, maar ik zing er die laatste (max)10 weken wel mee uit ;)

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Ik ben morgen 22 weken zwanger en heb wel een mooie (kleine) collectie aangelegd. Had verwacht dat ik alleen winterkleding nodig zou hebben, maar nee :roflmao: Heb er op gelet dat de wat duurdere kledingstukken combineerbaar zijn door bijvoorbeeld een lekker warm vest erover te doen in de herfst/winter. Of een shirt eronder. Of een dikkere legging. Of... vul zelf maar in :D

Oops.. te snel gepost. Ik heb kleding van Prenatal, Mamalicious, Queen Mum en H&M.

13. MFE

MFE Actief lid

May 23, 2016
    396
    207
    43
    Ik heb heel voordelig paar items uit de Mamma collectie gehaald vd H en M. Denk 3 shirts voor 10 euro in de sale. Die zitten prima. Broeken had ik nog maar verwacht dat ik deze over paar weken ook niet meer trek. Ik stop nog wat bij de Primark en vind het wel prima verder, vooral jurkjes zijn wel goed te doen maar oeh wat ben ik blij als er ooit weer normaal bij kan lopen hihi

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,083
    12,043
    113
    Wat voor maat heb je? Ik heb mooie broeken liggen die weg mogen nu ik bevallen ben.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,335
    8,339
    113
    Amsterdam
    Misschien een gekke vraag maar waarom zou je de kleding aan het einde van de zwangerschap niet meer aan kunnen?
    Ik kan nu eigen shirts niet meer aan maar nog steeds al Mn zwangerschapskleding eerlijk gezegd.
    En idd H&M is redelijk k en betaalbaar daar heb ik meeste gekocht de eerste keer en door 3 andere ook nog gedragen en is nu nog steeds goed.

16. AvdY

AvdY Niet meer actief

Bijna alles wat ik heb komt van de Zalando, heb twee lange broeken (maar die band vind ik ook helemaal niets) beide Mamalicious, twee rekbare niet positiebroeken (Primark en miss Etam), 2 gewone rokken met rekbare band (st Olivier), stuk of 10 shirts (Zalando eigen merk), en twee jurken met lange mouwen uit vorige zwangerschap, maar daar is het nu nog te warm voor. Oh, en 3 onmodieuze korte broeken, maar wel prima voor dit weer thuis of op vakantie ;)

17. Katelynn

Katelynn Bekend lid

Apr 11, 2019
    575
    376
    63
    Female
    Achterhoek
    Noppies en prenatal

Ik heb nooit een zwangerschapsjeans gekocht (daar had ik een haat liefde verhouding mee haha). Heb er nooit 1 kunnen vinden die mij zinde.

Wel ontzettend veel leggings aangeschaft. Die kan je met van alles combineren : shirt met vest of alleen shirt of een tuniek (dus die ook aangeschaft). De shirts waren wel lang zodat ik ze ook zonder legging kon dragen.

Sommige dingen nooit gebruikt omdat die echt te warm waren en ik had het al zo warm toen ik zwanger was.

Share This Page