Voor mijn bevalling was ik altijd heftig ongesteld, maar sinds mijn bevalling 3 jaar geleden niet meer. De eerste paar uren heb ik heftig bloedverlies en daarna nauwelijks meer. Af en toe beetje. Nu ik weer zwanger wil worden, ga ik me ineens hier druk om maken of het wel goed is? Is dit een reden om een huisarts te bezoeken?
Ik heb precies hetzelfde! Het eerste jaar na mijn bevalling waren mijn menstruaties super heftig, maar daarna werd het langzaam minder en nu het afgelopen jaar zoals jij beschrijft. Een halve dag veel bloedverlies, daarna nog 1,5 dag licht bloedverlies en dat was het dan. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe mijn menstruaties voor mijn zwangerschap waren, maar heftiger dan nu waren ze sowieso. Afgelopen maanden hebben wij onderzoeken in het ziekenhuis gehad ivm uitblijven tweede zwangerschap. Mijn echo's zagen er goed uit, goede dikte baarmoederslijmvlies. Stom genoeg ben ik vergeten te vragen of die lichte menstruaties iets te betekenen hebben. Dus ik lees even mee met eventuele antwoorden van anderen. Maar het feit dat mijn baarmoederslijmvlies mooi dik was, zegt denk ik dat het goed zit en een lichte menstruatie geen probleem hoeft te zijn.