Hoi dames, ik had gehoopt niet in dit gedeelte van het forum te moeten schrijven maar voel mij zo radeloos... Zaterdag heb ik tijdens het plassen last gehad van 'spotting'. 1 druppel urine gemengd met wat oud bloed. Ik dacht dat het niks bijzonders was en heb er verder niet meer aan gedacht. Zondag heb ik in de ochtend na het vrijen met mijn man wederom bruin bloed gezien, dit keer op het wc papier. Dit is de hele dag zo doorgaan. Af en aan een beetje bruin bloed bij het afvegen op het wc papier. Ook heb ik een maandverband gedragen om te kijken of het 'eruit' vloeide maar dit was niet het geval. Maandverband had 2 druppels bruin bloed in totaal. Vanmorgen heb ik voor de zekerheid met de verloskundige telefonisch contact gehad en zij gaf aan dat omdat ik geen krampen heb en het 'oud' bruin bloed is, ik mij geen zorgen hoefde te maken. Sinds vanmiddag heb ik echter last van krampen, net zoals bij een menstruatie maar minder hevig, en begint het bloed ook meer te vloeien en lijkt het meer op donkerrood bloed. Geen vol maandverband maar wel meer dan gisteren. Ook ben ik een paar kleine bloedstolsels verloren (kleine donkerrode bobbeltjes van 1 mm) maar geen grijs/rozig blaasje zoals wordt omschreven op het internet. Is dit het begin van een miskraam? Dit is mijn eerste zwangerschap.
Hoi Bebis, Niet leuk idd dat je op dit gedeelte van het forum terecht bent gekomen. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar wat je schrijft lijkt wel op wat ik heb meegemaakt. Rond vijf weken zwangerschap begon het met bruin bloedverlies en dit werd meer en roder. Ik heb geen krampen gehad en slechts één keer een stolsel verloren. Bloeden duurde vijf dagen. Daarna bij vk geweest, baarmoeder was 'schoon'. Fysiek viel het redelijk mee, emotioneel vond ik het pittig! Bloed hoeft niet negatief te zijn, hopelijk stopt het bij jou snel met bloeden!
Hallo Bebis, Wat ontzettend vervelend en onzeker. Ik zal je mijn verhaal vertellen, misschien niet leuk om te lezen, maar dit is mijn ervaring; Ik had gedurende de eerste 5 a 6 weken soms wat bruine afscheiding. Een echo gehad, rond 6 weken. Een mooie kloppend hartje te zien. Iedere keer als mijn vriend en ik seks hadden, had ik iets rood bloedverlies. Volgens de arts kwam dit doordat je baarmoeder dan extra doorbloed is. Rond die 7,5 week verloor ik na de seks een slijmprop. Donkerbruin van kleur. Twee dagen later een echo gehad omdat ik mij erg onzeker voelde. Nog steeds een kloppend hartje te zien. Toen een echo met 8 weken en 6 dagen: geen kloppend hartje meer (dit was afgelopen donderdag). Nu wachten op een spontane miskraam. Hoe voel je je verder? Dezelfde symptomen als de afgelopen weken? Ik had zo nu en dan ook wel eens wat buikpijn. Of dit dus een goed of slecht teken is, weet ik niet, omdat het bij mij uiteindelijk mis ging. Ik duim voor je dat alles goed is! Wanneer een echo? Liefs
Hier afgelopen week gehad. Zondag wat kleine krampen. Maandag ook, Dinsdag avond bruin verlies. Woensdag rood verlies en zette tdoor. wel met weinig krampen en gewoon een menstruatie. Ik was 5,5 weken zwanger. Je kan op deze termijn nog geen wit/grijs weefsel zien. Alleen bloed stolseltjes
@Jasmijn87, dank voor je reactie. Ik heb het idee dat het bloeden nu minder is, 'menstruatiepijn' is nu ook over. De vk gaf aan toen ik vanmorgen belde dat ik wellicht eerder nog een echo kon laten maken vanwege het bloeden dus ik hoop dat ik morgenochtend hier groen licht voor krijg. Ik hoop dat het inderdaad ook niet negatief is, de onzekerheid valt me nu al zwaar. Ik kan mij niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn geweest... Sterkte... @IrisN, oh jeej... De onzekerheid waar je toch mee hebt rond gelopen in die weken... Waarschijnlijk bij elke echo met een kloppend hartje een gerust stelling en dan toch weer zoveel onzekerheid Ik heb nog wel dezelfde symptomen, pijnlijke borsten and that's it. Heb eerder ook geen andere symptomen gehad bevallen veel plassen wat ietsjes minder is geworden. Ik ga morgen bellen voor een echo en hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan. De vk van vanmorgen stelde het zelf al voor om de echo te vervroegen dus ik hoop dat ze er niet moeilijk over zullen doen. Dank je wel voor je reactie en het delen van je eigen ervaring. Ik hoop, hoe stom het ook klinkt, dat je niet lang hoeft te wachten op de spontane miskraam... Sterkte met alles. @MamaenMini, je reactie maakt mij toch onzeker zeker nu de pijn en het bloeden bij mij minder wordt... Waren de bloed stolseltjes bij jou ook hele kleine ronde donkerrode bolletjes? Echt niet groter dan 1 mm? Jij ook sterkte toegewenst...
Jeetje.. de onzekerheid.. Inmiddels alweer contact gehad met de vk? Qua ervaring kan ik je niet verder helpen.. zit momenteel in een missed abortion. En werd geconstateerd met een echo.. Ik hoop voor je dat je een van degene wordt waarbij het toch goed gaat! Ga voor je duimen! Heel veel sterkte xx
Hoi maanvlinder, dank voor je reactie. Ik heb voor a.s. donderdag een echo afspraak staan. Ik hoop snel meer, of in ieder geval uitsluitsel te hebben... Dank je wel, jij heel veel sterlte gewenst!
Heel vervelend als je een beetje vloeid tijdens je zwangerschap. Ik hoop voor je dat je donderdag een mooie echo hebt waar een gezond kindje op te zien is.
Hallo Bebis, Wat ontzettend naar dat je het gevoel hebt dat je op dit gedeelte van het forum je verhaal kwijt moet.. Zoals je omschrijft wat er de afgelopen dagen gebeurd, krijg ik inderdaad de indruk dat het daar binnen niet goed gaat.. Je omschrijving komt overeen met mijn tweede miskraam, waarbij het na vijf weken mis ging. Hopelijk houdt het bloeden snel op.. donderdag heb je een echo? Ik zal voor je duimen dat het er dan alsnog goed uit ziet en dat jullie een mooi kloppend hartje zullen zien. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er sprake is van een vanishing twin.. een tweeling waarvan de helft het niet heeft geredt.
Hallo Maanvlinder, Ik vind het ook jammer dat je hier moet komen voor je verhaal. Maar ook ik herken me zelf er in en is het zo bij begonnen toen ik een miskraam kreeg. Alhoewel het altijd 50/50 is en je het gewoon niet zeker nog op dit moment. Jammer dat je nog tot donderdag moet wachten. Ik zelf was ook naar me huisarts geweest waar ik meteen terecht kon. En door me te onderzoeken kon ze al constateren dat het waarschijnlijk mis was gegaan. Dus als je niet nog tot donderdag kan en wilt wachten kun je altijd nog je huisarts ook bellen eventueel.. Wens je veel sterkte en ik hoop heel erggg dat je een mooie echo krijgt met je kleintje er op.
Heel vervelend die onzekerheid. Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar ik heb ook bloed verlies gehad. Eerst met 5 weken, bruin bloed. Bij het afvegen. Met 6 weken en 6 dagen een goede echo gehad met een kloppend hartje. Met 7 weken en 1 dag een gigantische bloeding gehad, echt een plons bloed.(Was na vrijen met mijn man) Dag erna extra echo, nog steeds een kloppend hartje. (Bleek een hematoom te hebben) Daarna rustig gebleven en inmiddels 16 weken en 6 dagen zwanger. Ik hoop voor je op een goede afloop!
Ik heb wel een positief verhaal hier. Had vanaf 5+4 tm week 10 regelmatig bruine/roze slijmerige afscheiding. Ook met de krampjes die jij beschrijft. Ik was ervan overtuigd dat het afgelopen was. Zoonlief is nu bijna 3 maanden 😀 Het is k*t maar je hebt 50% kans bij bloedverlies dat het mis is. Ik duim voor je dat je bij de goede 50% zit!
Hallo Bebis, Ik zit in hetzelfde schuitje, gisteren 6 weken zwanger en voor het eerst een beetje bruin/roze afscheiding. Daarna een drupje rood bloed, daarna de rest van de dag nog een beetje bruin. Vanochtend het eerste heldere rode bloed, maar in totaal een halve tampon vol ongeveer. In mijn maandverband eindigd het niet eens, maar dat komt vast omdat ik om de haverklap naar het toilet ren. Ik heb een beetje krampen, maar lang niet zo erg als ik heb als ik ongesteld ben. Mijn echo is volgende week woensdag, dus ik moet nog even wachten... Ik ga voor je duimen, als ik zo op het forum lees is er nog hoop! Bij mij is het ook mijn eerste echte zwangerschap (vorige miskramen waren nog vroeger) dus het is heel fijn om de reacties van anderen te lezen om iets geruster te worden. Liefs!
Dank voor al jullie reacties en het delen van jullie ervaringen. Ondanks dat ik weet dat de kans 50/50 is, zie ik het toch somber in. Ik had niet verwacht dat onze eerste zwangerschap, zo zou lopen. Het ene moment maak je allerlei dromen voor de kleine en het andere moment durf je niet meer te dromen... Ik heb gisteren nog behoorlijke pijn gehad en ik plas nog steeds bloed. Morgen heb ik de echo en ik hoop dan uitsluitsel te krijgen. Als het toch mis is... Ik zou het heel eng vinden om opnieuw zwanger proberen te worden nu ik weet dat het zo snel over kan zijn. @Pommaan, ook ik duim voor je, ik hoop dat je goed nieuws krijgt
Hallo meiden wil me ook effe bij jullie aansluiten als het mag Ik was 5 weken en 2 dagen zwanger Eergisteren tweede paasdag had ik bruin verlies en heeft eigelijk tot avond aan gehouden maar meer met het afvegen en in inlegkruisje Sorry klinkt heel vies nou gisteren toen ik wakker werd kramp en het bloeide dus wel veel ik weet gewoon dat het mis was stolsels ging ook met de plas mee maar gisteren avond rond 7 uur avonds geen bloed meer snachts ook niet gehad vanmorgen toen ik wakker werd ook niks Maar heel erge hoofdpijn kan dat wel kan dat dat je zo kort bloed iemand ervaring mee liefs
Hoi Bebis en Nena, Ik zit helaas aan de foute 50% kans, het bloeden heeft flink doorgezet met krampen en alles. Op een van de andere posts las ik ook dat de zwangerschapskwaaltjes bij een miskraam weg zijn: geen druk meer op mijn blaas, geen pijnlijke borsten, geen versterkte geur, niet meer misselijk. Vandaag een hele rits met tampons en een supermaandverband er doorheen moeten werken. Net het eerste stukje van het vruchtblaasje tussen de stolseltjes gespot. Ik ben er dus nu echt wel zeker van dat dit niets meer kan worden. Vrijdag een afspraak bij de gyneacoloog om te kijken hoe het ervoor staat, maar de echo is eigenlijk niet meer nodig. Omdat ik in een IUI traject zit moet ik toch om nieuwe medicatie te halen. De eerste echte zwangerschap zo verliezen is heel triest Ik heb heel hard gehuild hij het eerste bloed en vanochtend nog een keer. Maar liever nu dan er later achterkomen dat er iets helemaal niet goed is. En ik weet nu in ieder geval dat ik wel zwanger kán worden, dat was hiervoor ook niet duidelijk. Ik ben niet bang om nog een keer zwanger te worden (graag zelfs), als 10% van de zwangerschappen in de eerste 12 weken eindigd dan zie ik dit eerst maar even als hele ongelukkige pech... Ik duim heel hard dat het bij jullie wel goed gaat! Succes morgen Bebis! Liefs!
Hallo pommaan Wat erg voor je meid dat je dit moet mee maken ik maak het dus ook mee hoor imijn verschijnselen zijn er ook niet meer maar ik heb maar een dag gebloeid maar weet gewoon dat het niet goed is ik heb ook super veel verdriet meid ik weet hoe erg dat het is sterke meid Liefsss en een dikke knuffel
Jeetje! Wat ontzettend knap hoe je dit omschrijft. Ik ben het met je eens dat het gewoon pech hebben is, dat je bij die 10% zit, net als ik. Hopelijk ben je snel weer zwanger! Veel sterkte en keep your head up! Liefs
Dankjewel Iris, jij ook heel veel sterkte! Ik hoop dat ook jij de volgende keer na een positieve test een kloppend hartje mag zien. Liefs!