Voedingsschema baby van 5 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Bo20, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi!

Chloé is nu 5 maanden geweest en ik wil eigenlijk wel gaan beginnen met groente/ fruitpotjes. Hoe kan ik dit het beste combineren met de fles?

Ze is flink op gewicht ...Bijna 8 kg en 65 cm... en ze heeft soms helemaal niet 5 flessen op een dag meer nodig..

Edit moderator: Verplaatst naar voeding. Graag goed kijken waar je iets plaatst.

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    off toppic: Dit hoort eigenlijk bij voeding thuis.
    On topic:
    Wij gaven Tijn altijd fruit of groente bij zijn middag fles rond 13.00 Dan kan je in de gaten houden of je een allegische reactie ziet. Wij gaven hem dan eerst zijn fruit en zijn fles toe (na ong een half uur). In het begin at hij maar 2 happen fruit en ging zijn fles dus nog helemaal leeg. Na verloop van tijd ging hij meer fruit eten en dronk hij steeds minder uit zijn fles. Met zijn avondpotje hebben we het ook op deze manier gedaan.

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ons meiske is ook 5 maanden. Zo ziet ons schema er uit:

07.00 uur: fles 180 + 6 schepjes
    09.30 uur: fruithapje (vers, geen potje) +/- 100 gram
    11.30 uur: fles 180 + 6 schepjes
    15.30 uur: fles 180 + 6 schepjes
    17.30 uur: groente (vers, geen potje) +/- 100 gram
    20.30 uur: fles 180 + 6 schepjes + 2 schepjes Nutrix (dit geef ik op haar kamer, die drinkt ze half slapend)

Ik ben bij 4 maanden begonnen met groente, toen met 4,5 maand diksap in de ochtend en bij 5 maanden is fruit erbij gekomen (ipv diksap). Ben wel met potjes begonnen, maar ben snel overgestapt naar zelf klaarmaken. Is wat groffer van structuur, maar daar heeft Noortje helemaal geen moeite mee. Groente geef ik steeds 3 dagen achter elkaar hetzelfde (vries het in). Ze heeft tot nu toe gehad: bloemkool, broccoli, boontjes, worteltjes. Fruit heb ik aangepast op kinderdagverblijf. Daar krijgt ze ook vers: appel-peer-banaan.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    7.45 fles,200 cc water+3 scheppen similac
    10 uur fruit (zelf gemaakt)
    12.45 fles,200 cc water +3 scheppen similac
    16.30 warm eten (125 gram) en een toetje
    19.00 fles 190 cc pyjama papje

en heel af en toe rond 23.00 180 cc water +3 scheppen similac,maar vaak wil ze die niet .

esmee krijgt elke dag zelf gemaakte eten, nooit geen potjes gekocht, heb altijd zelf wel wat over en dat krijgt ze met een klein aardappeltje er door heen.
    ze krijgt elke dag wat anders als ik 2 a 3 dagen het zelfde geef wil ze het niet meer.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik kijk even mee, want ben deze week ook begonnen met de fruithap.

Het is nog een beetje zoeken hoe en wanneer geven.

Vraag me ook af hoe en wanener ik dan moet beginnen met de groente?

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat merk je van zelf als je zo hebt van Quinn is er aan toe dan kan je altijd wat proberen.
    bij Esmee merkte ik het omdat ze begon te smakken als wij zaten te eten en ze werd heel druk in haar wipstoeltje.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bedankt dames! Hier kan ik wel wat mee.. Het is en blijft natuurlijk wel gewoon uitzoeken. Vers klaarmaken is inderdaad wel het beste. Hoe doen jullie dat met het fruit naar het kdv?

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Op ons kdv krijgen ze fruit van daarzo, vers

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter gaat niet naar een kdv maar ze krijgt wel fruit mee als ze naar opa en oma gaat.
    ik mak dan meestal een peer klaar met liga ,dat doe ik een avond van te voren , dat pureer ik en doe ik in een avent bekertje , deksel er op en in de koelkast,dan kan ik het er smorgens zo uitpakken en mee geven.

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier geven ze ook op kinderdagverblijf fruit van hen. Ze geven hier 1x per dag bijvoeding. Je mag dan zelf kiezen: of fruit (die krijg je van hen) of groente (die moet je zelf meegeven). Norotje krijgt in de ochtend haar fruit daar en thuis van mij 's avonds groente. Ik heb tijden van fruit overgenomen van kinderdagverblijf (9.30-10.00 uur) zodat Noortje zodat ritme thuis en op kinderdagverblijf hetzelfde blijft. Ritme vind ik wel belangrijk.

Deel Deze Pagina