Bruin/donkerrood verlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trees, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb vorige week ongeveer anderhalve dag wat oud boed verloren. Doordat ik daarnaast ook wat bloed in mijn urine had zitten ivm nierstenen, was het wat lastig te zien hoeveel. Het leek me in ieder geval weinig en het was met name met het afvegen. De gynaecoloog heeft me hierover ook weten te gerust te stellen. Sinds gisterenochtend heb ik weer wat bruin en donkerrood bloedverlies en afscheiding. Het lijkt me meer dan vorige week. Ik ben er behoorlijk gespannen onder en ben bang dat dit geen goed teken is. Ik geef trouwens ronduit toe dat ik misschien wel wat te gestressd en gespannen ben, omdat ik al eerder twee miskramen heb gehad. Ik vind dat zelf ook niet heel verwonderlijk, maar ik ben vooral benieuwd naar mensen die dit ook hebben gehad, waar dit door werd veroorzaakt en wat de afloop was?

2. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Trees,

Ik heb ook 2 miskramen gehad. En het begon net als zoals jij nu omschrijft MAAR deze zwangerschap had ik het zelfde... En dat heeft niet doorgezet (zie banner). Waar het door kwam weet ik nog steeds niet (had het toevallig van de week ook)...
    Er hoeft dus niks mis te zijn.

Kan me wel voorstellen dat je in de stress had.

Iets wat zou kunnen, heb je misschien sex gehad, (hoef geen andwoordt ;)) Maar dan zou het afscheiding/ sperma kunnen zijn met wat bloed omdat het wat gevoeliger is en van binnen een pietsie is open gegaan. Dat heb ik in iedergeval ook wel eens gehoord of gelezen...

Succes Jooze

3. Trees

Trees Niet meer actief

Jooze bedankt voor je antwoord en ook de erkenning. Ik heb afgelopen week te vaak gehoord, dat ik me niet druk moest maken en gewoon moet genieten. Jaja altijd mensen waarvan ik denk, jij hebt makkelijk praten! Voorlopig lukt me dat nog even niet. Misschien na een mooie echo wel!
    Het lijkt nu weer wat minder worden, maar oef spannend blijft het wel. Seks heb ik niet gehad, want dat durf ik niet meer :oops: . Wel heeft de gynaecoloog donderdagavond behoorlijk zitten wroeten met het echo-apparaat en de eendebek. Misschien dat dat een wondje heeft veroorzaakt? Denk dat twee kanten kan opgaan, maar jij hebt in ieder geval een hele mooie banner en dat stelt me toch weer wat gerust!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Zijn er nog meer mensen die dit tijdens hun zwangerschap hebben meegemaakt? Gisteren leek het bijna weg en sinds vanochtend is het weer terug. Ik blijf me gewoon zo vreselijk zorgen maken :(

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb veel bruinverlis gehad bij 5 weken tot 5 weken en 3 dagen toen weer ff weg toen bij 6 week weer tot 6 week en 3 dagen toen bij 8 weken tot week 9 toen ik 11,4 week was tot afgelopen vrijdag en ja hoor vandaag is me bruinverlies weer terug

ik heb ook al 6 echo's gehad de laatste was afgelopen vrijdag nekplooimeeting en alles was goed ook ik ben nog steeds bang dat het fout kan gaan. maar bruinverlies kan je houden tot week 16 of soms wat langer zij mijn gyneacoloog

6. Trees

Trees Niet meer actief

Bengel, wat moet je daardoor vreselijk onzeker voelen :( Ik word er zelf helemaal gestoord van...

Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet het erbij jou en weet je je waar het vandaan komt? Bij mij is het voornamelijk bij het afvegen, maar ontdek nu ook een spoortje in mijn onderbroek. Het is bruin/zwart en soms lijken er wat sliertjes doorheen te zitten :(

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik heb bruinverlies gehad bij 7w,2d en bij 8 weken. Was bij mij best veel en als ik het zo lees ook meer dan bij jou. Ik had het nl. niet alleen bij het afvegen, maar had echt een inlegkruisje vol. Was net als jij erg ongerust, maar heb inmiddels 2 prachtige echo's gehad en alles gaat totnutoe goed. De onzekerheid zal er niet door verdwijnen, maar ik hoop dat deze positieve ervaring je toch een beetje geruststelt!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja het is bij mij ook vooral bij het afvegen ook als ik iets dieper me vagina inga. bij het plassen niet echt gehad heel soms en ja heb ok soms wat in me onderbroek gehad toen was ik super geschrokken maar het was gewoon bruin/donkerbruin. oud bloed dus.
    en soms ook idd gewoon wat helder met wat sliertjes.

nou ik heb vorige week tijdens een echo gevraagt hoe of wat toen zag ze een kleine ophoping zitten wat er nog uit komt het komt niet van me placenta want die zit aan de voorkant boven de baarmoeder ze zegt het kan van de baarmoedermond zijn of van de vagina zelf doordat alles zo goed doorbloed is kan het gewoon oudbloed zijn.
    tuurlijk word ik er onzeker van maar ik wist dat er weer beetje ging komen.
    maar meid echt ik maakte me ook zo druk terwijl andere zeiden niet te druk maken. ik dachde echt van ja makkelijk praten hebben jullie .
    maar uiteindelijk heb ik me na mijn gevoel ook veelste druk gemaakt terwijl alles goed was.
    doe het nu nog hoor me zorgen maken en dat mag best zolang het maat niet te erg word.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Pinjo succesvol verhaal is altijd welkom bij deze stresskip!

Bengel fijn dat het bij jou allemaal heel onschuldig is. Goed dat je ook bent voorbereid dat er meer gaat komen. Misschien dat ik dat vrijdag ook even moet navragen aan de echoscopiste om te zien of ze meer bloed ziet.

Pff ik kom net van de wc af en had deze keer echt een bel donkerrood bloed aan me wcpapier zitten. Dit is voor het eerst dat het zoveel was en dat het er wat verser uitzag zeg maar. Ik vind het erg moeilijk om 'rustig' af te wachten, maar echt iets anders kan ik ook niet. Nog drie nachten tot de echo....

10. Niet meer actief

Ik heb ontzettend veel helder bloed verloren. (maar nooit geen krampen/buikpijn gehad) Op een gegeven moment had ik een handdoek vol met bloed en ging ik er dus vanuit dat het mis was gegaan. Dit was met 8 weken.
    Ik kreeg de dag erna meteen een echo en alles bleek in orde, ons kindje was nog springlevend.
    De oorzaak van het bloeden was een hematoom (een soort bloeduitstorting in de baarmoeder) en kon gelukkig geen kwaad.
    Ik ben nu 18 weken en alles gaat goed.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Heftig verhaal klein wonder, maar wat een groot wonder dat alles goed gaat.

Pfff hier weet ik het even niet. Ik werd vannacht wakker met toch wel serieuze krampen onder in mijn buik. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat dit goed zit. Het is me allemaal wat teveel aan het worden eigenlijk :(

12. Dora2003

Dora2003 Lid

13 feb 2008
    64
    0
    0
    Jeetje Trees, balen zeg!
    Maar je moet de hoop niet opgeven hoor. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook bloedverlies en dat is wel goed afgelopen (meisje dat inmiddels alweer 4 is).

Ik ben nu weer 15 weken zwanger maar heb hiervoor ook 2 miskramen gehad. De eerst keer zonder een druppel bloedverlies en de tweede keer begon het met bruin bloed maar werd het al snel echt veel meer. Ik had bijna geen krampen.
    Het is dus wel een gunstig teken dat je nog niet heel veel bloedverlies hebt.

Sterkte en ik hoop voor je dat het deze keer wel goed gaat!

Groetjes, Dora

13. Trees

Trees Niet meer actief

Dora! Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kennen we elkaar van een ander forum. Als de naam treetje je iets zegt? Zal wel erg toevallig zijn, maar als ik je verhaal lees en je banner zie mmmh...goh grappig.

Hier is het allemaal wat minder grappig. Ik word echt wat gestoord van de onzekerheid. Als dat lichte bloedverlies nou ook een keer zal stoppen? Ik modder nu zo al een week lang aan en aan de enke kant heb ik nog wel een sprankje hoop, maar eigenlijk durf ik niet te hopen. De klap komt dan weer zo hard aan...Het is ook allemaal wat te hectisch geweest het afgelopen half jaar, twee miskramen en drie zwangerschappen. Teveel een emotionele achtbaan en ik zit nu aan de top om zo weer keihard naar beneden te kunnen donderen.

14. Niet meer actief

hier ook tot 2x toe bloedverlies gehad met met 10 weken en met 11½ week. maar niets aan de hand. 1e keer heel heftig veel bloedvrelies ineens spontaan. 2e keer zoals jij omschrijft met afvegen dionker en langer aanhoudend gepaard gaande met krampen. heeft totaal bna 2 weken geduurd maar allebei de keren alles goed. geen problemen met het kind en nog steeds zwanger

het hoeft dus niet perse mis te zijn.
    hopelijk is de uitslag volgende keer gunstig

gr xandra

15. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi trees ik hoop dat het bloedverlies niets ernstigs is, en hoeft ook helemaal niet zo te zijn meid. Ken iemand die tot 6 maanden zwangerschap steeds last had van bloedverlies en krampjes, elke keer dacht ze dat het fout ging maar gelukkig niet. Ze heeft nu een mooie dochter van 3.

Kan het bloedverlies niet weer van de nierstenen komen?

Heel veel succes, hoop dat ze overmorgen bij de echo een mooi hummeltje zien dat lekker blijft zitten. Ik duim voor je [-o<

LFS yach

16. Trees

Trees Niet meer actief

Nou overmorgen is de echo. Als ik alle positieve verhalen lees, denk ik dat ik toch een kans moet maken? Het is en blijft allemaal vreselijk spannend.

De vk zei ook dat door het gerommel met de nierstenen en de pijn daarvan, mijn baarmoeder misschien ook een tikkie heeft gehad? Zeker wist ze het niet, maar laten we het hopen. Ik kom natuurlijk vrijdag wel even vertellen wat de uitslag is.

17. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hoi trees, je had zo lief meegeduimd voor mij. weet dat ik nu blaren op mijn duimen zit te draaien voor jou!

ik hoop dat je gauw goed nieuws hebt, en dat je een fijne, onbezorgde en gezonde zwangerschap tegemoet gaat!

het is je zóóó gegund! dikke knuf, Lien

18. Trees

Trees Niet meer actief

Lien wat ontzettend lief van je!

Deel Deze Pagina