Hi Ladies Ik ben nu al een tijdje opzoek naar gordijnen voor grote ramen het liefst vouwgordijnen onze ramen zijn 3 meter hoog en 1,5 meter breed maar ik kan niks vinden in die maat. Wie o wie weet waar ik die kan kopen of laten maken voor een niet al te dure prijs? We hebben de gordijnen laten hangen van de vorige bewoners ze waren zogenaamd op maat gemaakt nou dat is niet te zien Gelukkig hebben we ze bijna altijd omhoog (vouwgordijnen) dus valt het niet op. Maar we wonen nu al 10 maanden in dit huis en we willen nu toch wel echt andere hebben dus ik hoop dat iemand me kan helpen [-o< Alvast bedankt!
ben bang dat je niet zult slagen voor niet al te hoge prijs. Wij hebben boven ramen die net 10 cm langer zijn dan standaard maten en was 180 euro kwijt voor lichtdoorlatende rolgordijnen en 260 euro voor een verduisterend gordijn. En die ramen zijn niet zo breed... Ik zou eens bij leenbakker of kwantum informeren als ik jou was. Wij hebben voor benenden een standaard rolgordijn gekocht, maar wel een onwijs super mooie. Die heeft mijn man op maat geknipt en gezaagd, hij kan dat soort klusjes heel netjes en precies. Misschien is dat een optie? Wij waren nu voor 250 euro klaar beneden.
hm hier ramen van grond tot plafond.. ca. 1 meter breed dus dat werden inderdaad gordijnen van de hema voor boven en beneden hangen lamellen.
Ik heb beneden een raam van 1.75 hoog en 3.80 breed en daar maakt B&C ook zelfs jaloezieen voor, alleen geen houten, die gaan maar tot 2.40 ofzo. Vouwgordijnen gaan ook maar tot bepaalde maten.
Geen idee of het bij jou in de buurt zit maar Jan Sikkes is echt niet duur en maakt ze volgens mij gratis op maat.
Wij hadden dit probleem ook bij ons achterraam. hebben een raam van 3 meter breed, en 2,5 meter breed. Hiernaast nog een losse deur. Hebben toen een rolgordijn op maat laten maken bij een gordijnerie. waren wel 300 euro kwijt,maar konden echt niets vinden in die maat.
Bij Ikea hebben ze gordijnen van 3 meter hoog, bijvoorbeeld deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60043596 Of paneelgordijnen. Allemaal 3 meter en helemaal niet duur! Om in de breedte genoeg te hebben kun je er gewoon meerdere naast elkaar plaatsen.
Moeilijk hoor, wij zaten met 3,40 * 8,50 en dan nog met een gekke hoek erin. Daar hebben we helaas niet goedkoops voor gevonden. Vaak wordt het te zwaar voor zo'n lengte. Uiteindelijk simpele uni gordijnen op maat laten maken voor zo'n 900 euro .
Nou volgens de berekeningen van verschillende website's gaat het ons rond de 1000 euro kosten Ik had het verkeerd gemeten onze ramen zijn 3 meter hoog en 1,5 meter breed. En we hebben 3 van die ramen...
ben je niet heel erg handig? J kunt bij doe het zelf zaken de vouwsystemen kopen en als je een beetje recht kan naaien en zomen dan heb je zelf voor een niet al te hoge prijs een mooie vouwgordijn. Ik heb het bij Fleur nagevraagd hier hangen 2 vouwgordijnen voor 120 euro. Dikke goede stof heeft ze gewoon op de markt gehaald.
Dank je voor de tip! Ik ben zelf niet zo handig maar heb net ff op marktplaats gekeken en daar zijn mensen die vouwgordijnen op maat kunnen maken voor een leuke prijs Normale gordijnen staan hier denk ik niet echt mooi omdat de ramen niet tot de grond zijn.
ik werk bij kwantum en daar kan je idd bijna alle mogelijke gordijnen op maat laten maken. vouwgordijnen laten maken is best behoorlijk prijzig. ik hoor van klanten altijd wel dat ze heel mooi hangen (ook de op maat gemaakte vouwgordijnen). je kan bij ons volgens mij van elke gordijnstof vouwgordijnen laten maken en de prijs is dus ook afhankelijk van de stofprijs. ik geloof dat de goedkoopste stof bij ons 5,99 per meter is en de breedte van de stof is meestal 140cm. dus je hebt voor jou ramen 2banen per gordijn nodig en dan kom je dus voor alleen de stof uit op ongeveer 40euro (uitgaande van die 5,99 per meter). ik heb dan een lengte van 3,50 gerekend want je moet ook rekening houden met de zoom en de bevestiging aan het systeem. je kan ook gewoon een keer gaan kijken en een stof uitzoeken en dan laten berekenen wat het je gaat kosten en hoe lang het gaat duren voordat ze klaar zijn. (op dit moment ivm vakantie duurt het ongeveer 6weken) succes ermee. liefs doris
ik heb destijds vouwgordijnen op de markt laten maken. ik moet gokken wat de maten van mijn ramen zijn: 3x1.20 en 2.7X120 plus overgordijenen erbij voor 700 euro..