Grootte van baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy1611, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Volgens mij is er een bepaald schemaatje/rekensommetje voor maar weet niet meer hoe het precies zat.

    Ik ben morgen 38 weken zwanger en mij baarmoeder is vandaag gemeten op 39 cm. Nu heb ik veel vruchtwater en waarschijnlijk ook een groter dan gemiddeld kindje..moet sowieso woensdag voor een liggingsecho waarbij ze ook naar de biometrie kijken dus ben erg benieuwd :)

    Iemand ideeen over dat rekensommetje?
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Volgens mij moet je er 4 bij op tellen.
     
  3. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Aantal weken dat je zwanger bent - 4 cm. Ik ben nu 28 weken en baar moeder is 24 cm (ben al de hele tijd precies volgens het boekje.....). Dus die van jou is inderdaad wel groot. Maar als de verloskundige zich er niet druk om maakt, ach, dan zal het wel goed zijn, toch?
     
  4. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik dacht ook dat je er 4 bij op moest tellen.

    Zal het eens nakijken.
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    gevonden..

    Je bent nu in week 21 van je zwangerschap, hieronder lees je wat er deze week in je lichaam veranderd is.

    Moeder:
    Bij elke zwangerschapscontrole zal je verloskundige je buik aftasten. Soms meet ze met haar handen of een centimeter de hoogte van de baarmoeder op. Het aantal centimeters dat de baarmoeder boven het schaambeen uitkomt plus 4 moet ongeveer overeenkomen met het aantal weken dat je zwanger bent

    (nieuwsbrief kindje op komst)
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Whahah dan zou ik 42 weken zwanger zijn ;) Morgen weten we iig de exacte afmetingen van ons meisje..
     
  7. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    hahahahaha...

    Dan kan het in ieder geval niet al te lang meer duren moet je maar denken. Veel verder dan 42 weken ga je niet. :)

    Maar, als het kindje idd flink is, en je hebt veel vruchtwater, dan klopt het rekensommetje wel volgens mij..
     
  8. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jullie zeggen toch allebei hetgeen wat op hetzelfde neerkomt...of zie ik dat nou verkeerd?!
    Alleen de 1 zegt....het aantal cm van grootte van je baarmoeder +4 moet overeenkomen met je zwangerschapsduur,

    OF

    je zwangerschapsduur -4 moet ongeveer de grootte van je baarmoeder zijn....

    er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome....
     
  9. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja hahah dat dacht ik dus ook al! :)
     

Deel Deze Pagina