Kiezen tussen twee kwaden...help...wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moonie, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik heb al sinds een jaar of 10 last van migraine. Normaal gesproken als ik een aanval had dan slikte ik ibuprofen 600 of als het heel heftig was een nog zwaarder medicijn. Ben ook al onder behandeling van alternatieve geneeswijze om zo van mijn migraine en medicatie af te komen.

Aan mijn banner te zien zit ik aan het eind van mijn cyclus. Ik denk wel dat ik gewoon ongi moet worden maar toch hou ik in mijn achterhoofd dat het ook misschein raak kan zijn. Vanochtend was de migraine onhoudbaar en heb ik dus toch een ibuprofen geslikt. Nu is het gelukkig aan het wegzakken... maar oh wat vind ik het moeilijk ieder keer. Ik ben doodsbang dat als het raak is dat ik daarmee onherstelbare schade aanricht aan het vruchtje. (ik heb laatst advies gevraagd bij de apotheek en daar werd gezegd dat ik wel een paracetamol mag maar die helpen niet :( )

Wie herkent dit en hoe ga jij om met inname van medicijnen?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou mocht het echt raak zijn, contact opnemen met je huisarts en dit met hem bespeken, want er zijn nog wel andere medicijnen voor je migrainne, mijn vader heeft het ook namelijk en die is dan 3 dagen van de wereld.
    Je moet je geen zorgen maken dat je nu een inbro600 hebt genomen want van wat ik heb begrepen neemt het kindje nu nog niks van je op.

Misschien dat er nog meer meiden zijn die er meer van weten

Suc6

Liefs IKke

3. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Gelukkig... dat lucht op

4. Druppie

Druppie Actief lid

30 okt 2006
    107
    0
    16
    Hoi Moonie,

Ik heb ook last van migraine en bij mijn zwangerschap heb ik maar 1 keer een migraine aanval gehad. Daar heb ik geen medicijnen voor ingenomen, maar ben ik op bed gaan liggen, gordijnen dicht, koud washandje op mijn hoofd en maar hopen dat het snel voorbij gaat.
    Normaal gesproken gebruik ik Maxalt smelttabletten voor de migraine.

Ik denk ook dat het in zo'n pril stadium nog geen kwaad kan, maar zou id. wel even contact opnemen met jouw huisarts, wat je een volgende keer kunt doen of bij een eventuele zwangerschap.

Mijn ervaring is dat de aanvallen veel minder vaak voorkomen als je eenmaal zwanger bent, dus dat hoop ik ook voor jou.

Veel succes, groetjes druppie

Deel Deze Pagina