vraagje over 2de zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roosviceetje, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey dames,

Ik heb wat vraagjes over de cyclus en zwanger worden van een 2de?

Toen ik 4 jaar geleden stopte met de pil na hem 4 jaar geslikt te hebben had ik gelijk een goede cyclus en met 10 maanden waren wij in verwachting.

Nu ben ik 23 december gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld zelfs geen doorbraakbloeding.

Mijn vraag aan jullie:

Merken/merkte jullie veel verschil tussen deze 2 pogingen om zwanger te worden?
    Was het juist sneller raak bij de tweede of juist niet?
    Had je een andere cyclus of niet?

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhaal.

Liefs Roosviceetje

2. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap.
    Was het 1 maand meteen raak. Na 5 jaar pil slikken.
    Nu was is 2 dec gestopt met pil. Toen een menstruatie na de pil. En vandaag pas een echte ongesteldheid.

Wat meerdere zullen zeggen dat je aan het ontpillen bent. Kan 4-8 weken duren of langer voordat je echte menstruatie weer op gang komt.

3. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben mij bewust van het ontpillen.
    ik had bij mijn 1ste namelijk gelijk een bloeding en een cyclus van 24 dagen na 4 maanden ging mijn cyclus afwijken.

Vraag mij af of je je daar aanvast kan houden of dat het ernom kan verschillen.

Ik wens je veel succes. En hopelijk is het voor jou weer de 1ste ronde raak.

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Vind het eigenlijk wel gek dat je niet eens een onttrekkingsbloeding hebt gehad na het stoppen met de pil. Je zou zeggen dat je lichaam zich nog niet bewust is van het ontpillen in de eerste week, dat het dan kan denken dat het een normale stopweek is. Of ben je middenin een strip gestopt?

5. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben halverwege de 2de week van de pil gestopt. Dus dat kan een rede zijn hoor i know.
    Maar bij de eerste keer ben ik ook halverwege de strip gestopt. En toen een cyclus van 24 dagen

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ahh ok, dan is het inderdaad niet zo raar. Vanaf 23 december zit je dan ook nu pas op een week of drie he. Dus stel je ziet de eerste pilloze dag als CD1 dan kan die cyclus van 24 dagen nu ook nog best komen ;). Maar de ene keer stoppen met de pil is de andere niet, en de ene cyclus is de andere niet.
    Het is nog kort geleden dat je bent gestopt dus alles kan nog.

Over je laatste paar vragen: beide keren dat ik met de pil stopte had ik een cyclus daarna van 26 dagen. De eerste keer was ik al in ronde 2 zwanger, en heb ik dus nooit een andere cyclus gehad dan 26 dagen. De tweede keer (nu) ben ik alweer in ronde 11, mijn cyclus wisselt tussen de 22 en de 26e dagen, maar de dag van de eisprong wisselt tussen dag 9/10 en dag 16/17. Niet heel erg regelmatig dus. Alleen de tweede helft vd cyclus (de luteale fase) verschilt ook per cyclus, kennelijk, volgens mij hoort dat eigenlijk niet, maar goed, dus daarom lijkt het qua cycluslengte toch enigszins regelmatig ;).

7. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Wat een verschil bij jou dan inderdaad. Zat net nog ff terug te rekenen maar tis al eerder dan de 23ste geweest 5 december was mijn stopweek ik ben gestopt rond de 17de. Ik ben in eerste instantie niet bewust gestopt met de pil dus vandaar dat ik niet de precieze dag weet.

het enige wat ik weet is dat het lang duurt hahah

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Bij de eerste zwangerschap was het een beetje zoeken naar regelmaat na de laatste pil (cycli tussen 27 & 34 dagen). Ronde 6 zwanger, na voor de 1e keer écht duidelijk een eisprong gevoeld te hebben.

Toen we voor de 2e gingen, heb ik zo'n 7 weken moeten wachten op een ontrekkingsbloeding - ik raakte in paniek omdat m'n menstruatie uitbleef en huppa, 2 dagen later had ik m'n regels. Nu was het ook zo dat ik na m'n eerste zwangerschap steeds maar een héél lichte menstruatie had tijdens m'n pilvrije week.
    Maar eind goed, al goed, want meteen in ronde 1 zwanger!

9. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey kwek

Ik snap heel goed dat je in paniek raakte ;).
    Wel super dat de 1ste ronde meteen raak was.

Dit geeft mij wel een beetje houvast dat het dus nog heel goed kan zijn dat de menstruatie nog even op zich laat wachten.

Hoeveel maanden/jaar zit er tussen jou kids?

10. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahaha ik zie het al 2 jaar en 2 dagen? Goede maand om zwanger te worden dus ;)

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Net geen 2 jaar: jongste wordt aanstaande maandag 2 en de oudste 2 dagen later 4 :).

Deel Deze Pagina