Zwanger en XCO?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissX28, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Ik ben nu 4,5 week zwanger. M'n buurvrouw vraagt al een tijdje of ik een keer met haar mee ga naar de sportschool om te XCO'en (of hoe je dat ook schrijft...). Heb dat nog nooit gedaan, maar wel gehoord dat het intensief is voor je buikspieren. Nu vraag ik me af of ik m'n buikspieren wel mag trainen nu ik zwanger ben?? Hebben jullie enig idee? Ik ga altijd een keer in de week spinnen, ook op de sportschool. Sinds ik vorige week positief testte, ben ik niet meer geweest. Begin een beetje een scheiterd te worden, haha! Zo bang dat ik iets in m'n buik forceer...

Nou, hopelijk hebben jullie antwoord.

Groetjes!

2. Gul83

Gul83 Bekend lid

Apr 22, 2010
    564
    27
    28
    Je mag tijdens de zwangerschap niet je buikspieren trainen. Maar weet niet hoe het zit met XCO...

3. theeleut1

theeleut1 Actief lid

Feb 1, 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij op de sportschool navraag gedaan en de eerste maanden mag je wel de buikspieren trainen en gedurende de zwangerschap verder alleen de schuine buik.
    Moet natuurlijk wel prettig zijn voor jezelf

succes

4. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    je mag alleen je schuine buik spieren trainen de recht mag niet dat kan weeen op weken

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik zou het toch niet doen...

6. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hmm, wisselende reacties..
    Ik denk dat ik maandag maar even m'n verloskundige bel.
    Ben gisteren wel wezen spinnen. Vind het toch erg belangrijk dat ik in goede conditie blijf. En tja, bij elke sport train je volgens mij wel iets je buikspieren. Maar bij XCO is het daar echt op gericht.
    M'n gevoel zegt dat ik het niet moet doen. Maar ik wacht gewoon af wat de vk zegt.

Bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes, MissX

Share This Page