Ongesteld op de bruiloft

Discussion in 'Zwanger worden' started by Pitahaya, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoi dames,

Even een vraag... dat zit zo. Ik heb provera gekregen om de menstruatie uit te stellen. Daarna gaan we de medische molen in en starten we met clomid. Ik wilde op mijn natuurlijke cyclus starten met clomid (dat kon volgens gyn ook) omdat ik wel af en toe ovuleer. Maar.. nu lijkt het er op dat ik precies op de bruiloft ongesteld ga worden. Ik word 27 augustus ongesteld en 28 augustus trouw ik. Dat wil ik natuurlijk liever niet. Dat is toch geen doen?

Maar ondertussen zit ik al een aantal dagen in mijn vruchtbare dagen en vrijen we zonder condoom (we willen immers zwanger raken) en die provera mag ik niet slikken als ik zwanger ben. We zouden dus eigenlijk een ronde moeten overslaan en condoom moeten gebruiken. Maar we willen ook geen ronde overslaan.

Nu moet ik provera 10 mg slikken, 1x op een dag. Nu vroeg ik mij af: Hoeveel dagen voor NOD moet ik starten met provera om mijn menstruatie uit te stellen? Als dat namelijk maar 4 dagen van te voren moet, dan kan ik namelijk nog 4 dagen voor nod een zwangerschapstest doen en als die negatief is, dan start ik met provera. Maar is dat middel hier sterk genoeg voor?

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Na het slikken van provera, wordt je binnen 3 tot 5 dagen ongesteld. Kan je daar wat mee?

Ik zou het iig niet riskeren om het voor die tijd nog te proberen; je kan bijv negatief testen terwijl je wel zwanger blijkt en dan heeft het kindje last van de provera die je daana veilig denkt te slikken.

3. Pitahaya

Nou, ik lees nu ook verschillende verhalen op internet dat provera niet schadelijk is voor de vrucht. Dus dat als je zwanger bent, dat je menstruatie dan gewoon niet komt.
    Dat zou natuurlijk helemaal een uitkomst zijn voor ons! :) Weet iemand daar iets vanaf?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    In de gebruiksaanwijzing van provera staat dat het schadelijk is voor de vrucht. Ik zou daarvan uitgaan.

En idd, ben je zwanger en slik je provera, word je niet ongesteld maar doet het spul wel schade aan je kindje...

5. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

Jul 13, 2014
    1,030
    0
    0
    NULL
    NULL

Heb je last van bijwerkingen rondom je nod? Ik heb dan namelijk extra acne en ben emotioneler. Dat en tampons in moeten doen met een jurk lijkt me niets, maar als het verlangen naar een kind groot is en je het beide ervoor over hebt dan kun je ook de gok nemen en desnoods ongesteld...

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Ik zou nu de provera slikken. Na stoppen word je tussen de 5 a 10 dagen ongi. Dan is dat net rond je huwelijk gestopt.

Provera stelt je menstr niet uit. Maar wekt het op

7. Pitahaya

Ja, maar je kan het er ook mee uitstellen hoor. Daar gebruiken veel meiden het ook voor. Ik kan 10 dagen voor de bruiloft starten met provera en dan word ik het waarschijnlijk één dag na de bruiloft of nog iets later. Vorige keer werd ik het op dag 4. Heb eerder zo'n kuur gedaan.

pfff, ja, zit zo te twijfelen om misschien gewoon maar ongesteld te zijn op de bruiloft. Maar waar moet ik die tampons bewaren? Dat is ook nog een dillema.... En ik heb een jurk met 3 lagen en een hoepel. Plassen gaat al moeilijk...

Pfff, vind het echt lastig.

8. brunette85

brunette85 Bekend lid

Dec 29, 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    en primolut?
    ik zit met hetzelfde probleem alleen dan met vakantie..
    18e gaan we en 20e nod
    ongesteld zijn in de vakantie vind ik ook niks..de eerste 2 dagen loop ik leeg met veel buikpijn, dus zwemmen is geen optie dan..

ik heb het eerder geslikt en er zijn ook verschillende verhalen over, maar ik ga de gok maar nemen om het wel te gebruiken..

fijne trouwdag!

9. Pitahaya

primolut is hetzelfde...

Maar vakantie vind ik niet erg. we gaan daarna ook op huwelijksreis. Maar dat vind ik anders. Heb nooit echt last van mijn menstruatie. Dat niet. Ben het ook niet zwaar, maar dag 1 en 2 zijn het ergst en waarschijnlijk is de bruiloft op dag 2. Dus dat is wel rottig.

10. meme29

meme29 Actief lid

Oct 21, 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon ongesteld geweest op mijn trouwdag, ik wilde niets verstoren want ik heb een mooi constante cyclus. En stiekem gehoopt om al zwanger te zijn die ronde, helaas alweer 2 rondes verder. Maar ik heb t niet vervelender als anders gevonden, nu heb ik ook geen last van pijn of emoties als ik ongesteld ben trouwens.
    Een hele mooie bruiloft gewenst, veel geluk.

Groetjes

11. Pitahaya

Dank je wel voor je reactie! Ik denk inderdaad dat ik toch maar ongesteld ga worden op de bruiloft. Alhoewel we de daarna toch aan de clomid gaan, wil ik zo min mogelijk hormonen slikken.
    Maar waar deed jij de tampons bewaren? wat de ceremoniemeester is een man en om nou steeds dat aan hem te vragen...??
    Pfff wat een gedoe toch nog!

Zit nog steeds in twijfels.

En dan nog: Als ik ongesteld ben, dan zit ik op dag 2 op de bruiloft. En op dag 3 moeten we starten met clomid. En op dag 1 starten met temperaturen. Heb daar ook niet zo'n zin in op de bruiloft.... Dus of we dan nog een ronde wachten of er meteen voor gaan is ook nog de vraag....

Share This Page