Hoi, Ik ben nu precies 37 weken zwanger en ik maak me een beetje zorgen. Tot vorige week was ik 11kg aangekomen. Vanmorgen heb ik me gewogen en ben in 6 dagen tijd 2.2kg aangekomen. Ik heb niet anders gegeten. Over het algemeen eet ik gezond, met af en toe iets lekkers. Nou las ik op internet dat veel aankomen in een korte tijd soms niks geeft, maar dat het ook kan wijzen op pre-eclampsia. Ik ben de laatste 2 weken af en toe misselijk (heb 2 keer overgegeven) maar verder heb ik weinig klachten. Mijn linkerhand is opgezwollen maar mijn voeten verder niet. Ik heb zelf het idee dat mijn gezicht een beetje is opgeblazen, maar mijn vriend ziet het niet. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? Vorige week was mijn bloeddruk 110/70. Of zal ik gewoon eventjes aankijken hoe het gaat? Ik moet volgende week donderdag weer naar de verloskundige. Alvast bedankt!
Hoi, Waarschijnlijk houdt je gewoon veel vocht vast. Zeker met warme dagen. Je bloeddruk is normaal en als je je over het algemeen gewoon goed voelt staat dit vaak niet in verband met bloeddruk problemen. Succes met je laatste weken! Groeten Evelien