Bruin rozig bloedverlies met 5 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sandrine11, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    Dames,

    Vorig jaar heb ik een miskraam gehad. Het vruchtzakje was leeg, dus toen heb ik een curettage gehad. Toen had ik eigenlijk helemaal geen klachten.

    Nu ben ik weer zwanger, 5 weken en 5 dagen vandaag. Mijn laatste menstruatie was 26 februari. Nu verlies ik sinds donderdag bloed. Het is roze/bruinig, niet rood, en het zit bij de afscheiding vermengd, geen stolsels en geen buikpijn. Ik vind het doodeng. Het was vrijdag even weg, maar gisteravond was het er weer en nu is het ook wat meer. De kleur blijf bruinig rozig. Het zit een beetje in het inlegkruisje en bij het afvegen.

    Mijn huisarts weet nog niet dat ik zwanger ben. Ik wou het even in de luwte houden. Zodoende heb ik ook nog geen verloskundige.
    Maar nu maak ik me natuurlijk vreselijk zorgen. Vanaf 6 weken zou men het hartje moeten zien kloppen. Hopelijk mag ik binnenkort langskomen, morgen bel ik naar een verloskundigenpraktijk om me aan te melden.
     
  2. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi Sandrine,

    Wat een onzekerheid zeg! Er zijn zowel succesverhalen van dames en ook verhalen dat het toch fout ging.

    Ik zou idd gelijk morgen de verloskundige van je keuze bellen en hopelijk kun je deze week terecht. Huisarts kan toch ook verder niks doen dus lijkt me geen issue dat hij/zij niks weet.

    Ik duim voor je en hoop ook vooral dat je snel duidelijkheid hebt!
     
  3. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Dank voor je reply.
    Ik heb vanmorgen een aardige verloskundige gesproken. Ik mag donderdag aanstaande langskomen voor een inwendige echo, dan ben ik zes weken en 2 dagen. En als het erger wordt eerder aan de bel trekken. Afwachten dus. Als het mis is, hoop ik heel erg dat het zelf op gang komt ...
     
  4. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Fijn dat je iig donderdag kunt langs komen. Ik zou denken dat als het mis is het idd zelf opgang zal komen omdat het dan doorzet op gegeven moment. Zo is het iig bij mij keer gegaan. Zelf heb ik donderdag ook mijn eerste echo, deze keer nog geen bloedverlies gehad dus wel anders maar ik vind het al zenuwslopend.... :(
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Fijn dat je terecht kunt! In deze fase kan het nog vanalles zijn, zo erg he die onzekerheid!
    Bij mijn zoontje had ik heel veel bloed en krampen en bleef hij toch zitten (waarschijnlijk tweeling geweest).
    Bij de afgelopen keer geen enkel bloedverlies en heeft lichaam vrijwel niks afgestoten, moest uiteindelijk en curettage (heb weken gewacht om mn lichaam de tijd te geven). Dus je lichaam pakt t niet altijd zelf op. Mijn enige ding waar ik t aanmerkte is iets afnemende misselijkheid. Maar de rest van de klachten bleef.

    Hopelijk is t allemaal goed!!
     
  6. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ach, wat een spannende tijd. Ik had deze zwangerschap vanaf week 5 t/m 9 bloedverlies. Bruin, roze, rood. Ook met kleine stolsels. Het kan dus gewoon goed gaan. Bloedverlies komt vaker voor dan je denkt, daar was ik ook verbaasd over, Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt. Helaas zegt een kloppend hartje ook niet veel. Bij 1 van mijn miskramen was er een kloppend hartje maar ging het toch mis bij 10 weken. Het is gewoon een enorm spannende tijd.
     
  7. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    Dank dames. Ik denk zelf dat het niet goed is hoor. Mijn borsten zijn minder vol-gevoelig en ik heb vage menstruatiekrampjes. Dus emotioneel heb ik me reeds voorbereid en ben aan het nadenken wat ik wil, ik ga sowieso overleggen met de verloskundige-gyn donderdag. Of ik ga wachten tot het zelf op gang komt, of ik ga voor de curettage wederom... die pillen lijken me niks en de kans zit erin dat je dan na alle ellende alsnog een curettage moet ondergaan.

    De vorige curettage ben ik onder narcose geweest, maar daarna werd ik vreselijk ziek, zodanig dat ik over de grond kroop van de allesomvattend pijn door mijn romp en vreselijk aan de buikloop. Kan niet zo goed tegen narcose denk ik ...
     
  8. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi, ik snap volledig dat je je aan het voorbereiden bent op slechte afloop maar ik hoop echt nog steeds voor je dat je morgen ander nieuws krijgt.

    Ik had zelf zeg vanaf week 5 tot 6,5 geen kwaaltjes meer. Ook geen pijn in borsten meer etc. Overigens is dat nog steeds weg. Nu wel weer andere symptomen gekregen maar blijft mega irritant dat het allemaal niks schijnt te zeggen...

    Laat je nog wel even horen hoe het gegaan is morgen?
     
  9. martine1982000

    martine1982000 Actief lid

    1 jan 2019
    107
    26
    28
    Vrouw
    Zorgondersteuner
    Houten
    Bloed in rond de 5 weken zegt helemaal niks hoor. Kan alle kanten op.
    Ik heb nu 2 zwangerschappen en bij allebei d eieren bloed verloren.
    De ene zwangerschap ging mis met 5,5 weken. En nu ben ik zwanger en ben ik op het moment 6 wkn en 2 dagen. En hebben we gisteren een kloppend hartje gezien op een vroege echo.
    Ook hebben ze gekeken of het bloed wat ik rond de 5 weken had weg was en op de echo was niks te zien.

    De verloskundige vertelde mij dat je eventueel wat bloed kan verliezen wat nog oud bloed kan zijn van de innesteling.
     
  10. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    @martine1982000 Maar buikpijn met roze/rood bloedverlies en verlies van symptomen... had hele volle gespannen borsten en heel veel rekbare afscheiding, dat is nu allemaal weg. Niet zo rooskleurig klinkt me dat in de oren. Geen stolsels nog maar dat zal dan vanzelf komen.

    @MFE ja ik laat het morgen weten hoe het is afgelopen!
     
  11. martine1982000

    martine1982000 Actief lid

    1 jan 2019
    107
    26
    28
    Vrouw
    Zorgondersteuner
    Houten


    Hoop dat de echo meer duidelijkheid voor je heeft morgen.
    Want die onzekerheid is ook niet goed voor.
    Zal duimen voor je
     
  12. martine1982000

    martine1982000 Actief lid

    1 jan 2019
    107
    26
    28
    Vrouw
    Zorgondersteuner
    Houten
    Benieuwd hoe je echo is verlopen? Heb je goed nieuws gekregen?
     
  13. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    #13 Sandrine11, 18 apr 2019
    Laatst bewerkt: 18 apr 2019
    Geen uitsluitsel. Het bloedverlies neemt niet af. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekanteld, terwijl dat bij blanken vaak andersom is. Maar goed, ik heb ook ver in de familie aziatisch en zwart bloed dus wie weet. Het echte opvallende vonden ze mijn overvolle darmen die flink in het beeld zaten. Het vruchtzakje zit aan de zijkant in de baarmoeder in hoekje, lastig te vinden met inwendige echo. En hij was niet leeg. Ze dachten af en toe iets te zien knipperen. Het kan nog steeds alle kanten op. Over 10 dagen weer echo. Kijken of het hartje klopt. Zo niet dan wil ik curretage voor 'missed abortion"
    Al met al onzekerheid. Ben niet blij opgelucht whatever. Ik wou duidelijkheid. Maar ja.

    Ik zal zometeen de echo foto plaatsen.
     
  14. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    hierbij de echo. vandaag dus 6 weken en 2 dagen.[​IMG]
     
  15. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Pfff wat enorm vervelend zeg :(. Nog meer onzekerheid is wel het laatste wat je wilt:eek::cry:.... het kan dus nog wel goed komen, dat is nog iets. Ze konden ook niks zien of zeggen qua oorzaak vh bloedverlies?? Is dat inmiddels veel?? Ik heb alleen de ervaring dat het bruin na 2 dagen compleet heeft doorgezet maar bij jou klinkt het totaal anders met ik hoop ook echt andere uitkomst!
     
  16. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    Ja, het kan nog steeds alle kanten op. Heel raar.
     
  17. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ziet er wel positief uit hoor. Maar snap dat het bloedverlies je onzeker maakt. In de bijlage mijn echo bij 6 weken en 3 dagen. En toen klopte het hartje nog niet. Ik ben echt van week 5 tot 9 ‘ongesteld’ geweest met stolsels & rood bloedverlies. Dus het kan echt. Maar ik heb wel vaak gedacht dat het mis was... dus ik snap hoe je je voelt. Hopelijk volgende week meer duidelijkheid.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat een raar verhaal dat vooral donkere mensen een gekantelde baarmoeder hebben. Dit hebben heel veel vrouwen hoor. Ik ook ;)

    Wat ik vooral zie is een afgeplatte vruchtzak.. dat was bij mij nooit geen goed nieuws.
    Mijn echo’s bij ruim 6 weken was of een duidelijk kloppend hartje te zien of t was slecht nieuws.

    Kon je niet eerder dan over 10 dagen terecht? Wachten is vreselijk.. en ik heb ook iedere keer curretage gehad. T kwam niet vanzelf los en pillen deden niks
     
  19. Sandrine11

    19 feb 2019
    17
    11
    3
    Vrouw
    Wat is een afgeplatte vruchtzak?
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een vruchtzak hoort rond te zijn. Op deze echo is hij afgeplat.
     

Deel Deze Pagina